Gå til innhold

Kjertler og andre ulumskheter

Anbefalte innlegg

På hver side av kjedeåpningen har vi kvinner kjertler som bl.a gjør oss våte når vi er seksult opphisset. Hva disse kjertlene heter, husker jeg ikke, men mitt problem er som følger.

Den ene kjertelen er tett. D.v.s at den ikke avvæsker fuktighet som den skal, men væsken blir liggende inne i kjertelen. Derfor har jeg ved tre anlegninger blitt oprerert for nettopp dette. De har åpnet den, renset, og lukket igjen.

Nå har jeg imidlertid bodd i utlandet 1 1/2 år og problemet er fortsatt det samme. Kjertelen blir stor som et hønse-egg og til slutt sprekker den. Hver gang i arret etter operasjonene. Dette synes jeg er ganske ubehagelig, selv om det faktisk er mindre smertefullt enn en operasjon, men vil dette være et evigvarende problem?

Sist gang jeg ble operert ved Akershus Sykehus, sa de at hvis problemet ikke ga seg, ville de neste gang fjerne hele kjertelen. (Tror du jeg er glad jeg har flyttet til utlandet, eller??)

Etter siste operasjon har det gått hull på denne kjertelen minst 4-5 ganger. Av og til føles det som denne sprekker oftere enn jeg har mensen...

Jeg er 36 år og i min beste seksulle alder. Synes det er trist og måtte gå på "vannvogna" pga. dette problemet.

Må kjertelen fjernes, eller hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20567-kjertler-og-andre-ulumskheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlig å rense opp og lukke igjen hvis det er Bartholincyste du har. Da vil man åpne den opp og la den stå åpne. Å fjerne hele kjertelen vil jeg ikke anbefale, det kan blø skrekkelig mye etter et slikt inngrep.

Gå til en gynekolog og hør om de kan gjøre en 'marsupialisasjon'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...