Gjest overengstelig? Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg vet det er helt normalt å blø litt etter sex, da slimhinnene bla bla, men herregud så skummelt det er når jeg opplever det for første gang likevel! Det kom litt blod på papiret etterpå, og nå svir det litt i skjeden, uhm.. dette er helt etter boka, sant? Ikke få panikk, sant? *biter tenner* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det er ganske vanlig at det kan blø litt i svangerskapet, spesielt etter sex. Og det er LIKE vanlig at man blir overengstelig og stressa av det. Dersom det bare er bittelitt blod, skal du ikke bekymre deg, men du kan ta kontakt med lege eller jordmor for sikkerhets skyld. Dersom du begynner å blø mer, eller at blødningen vedvarer - eller at du kjenner smerter, så skal du UMIDDELBART kontakte lege/jordmor og kreve oppfølging. Det _behøver_ ikke å bety at noe går galt, selv om man blør tildels mye, eller blør ofte. Men man skal få det sjekket. Og da skal du ikke la deg avfeie av uinteresserte doktorer - be om en _grundig_ undersøkelse, helst med innvendig UL. (har selv tre svangerskap bak meg - blødde i alle - alt fra litt småblødninger i sv.sk. 1 til en kjempestor styrtblødning med påfølgende sykehusinnleggelse i sv.sk. 3 - og jeg har tre nydelige barn som beviser at det KAN gå bare fint, til tross for blødninger. Jeg har vært heldig :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1476640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overengstelig? Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det er ganske vanlig at det kan blø litt i svangerskapet, spesielt etter sex. Og det er LIKE vanlig at man blir overengstelig og stressa av det. Dersom det bare er bittelitt blod, skal du ikke bekymre deg, men du kan ta kontakt med lege eller jordmor for sikkerhets skyld. Dersom du begynner å blø mer, eller at blødningen vedvarer - eller at du kjenner smerter, så skal du UMIDDELBART kontakte lege/jordmor og kreve oppfølging. Det _behøver_ ikke å bety at noe går galt, selv om man blør tildels mye, eller blør ofte. Men man skal få det sjekket. Og da skal du ikke la deg avfeie av uinteresserte doktorer - be om en _grundig_ undersøkelse, helst med innvendig UL. (har selv tre svangerskap bak meg - blødde i alle - alt fra litt småblødninger i sv.sk. 1 til en kjempestor styrtblødning med påfølgende sykehusinnleggelse i sv.sk. 3 - og jeg har tre nydelige barn som beviser at det KAN gå bare fint, til tross for blødninger. Jeg har vært heldig :-) Hvis jeg hadde lest mitt eget innlegg skrevet at noen andre, ville jeg garantert tenkt "ALLE vet da at dette er normalt, lite hypokonder du da" ;P MEN så sitter man der selv, og da er det plutselig veldig skummelt. Det var bare bittelitt blod, nok til at jeg så det på papiret (og på tuppen av kondomen!), så hvis det ikke blir noe mer, satser jeg på å roe meg et par hakk.. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal fortelle samboeren min at jeg ikke tør ha sex igjen de siste fem månedene av svangerskapet *nervøs latter* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1476656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis jeg hadde lest mitt eget innlegg skrevet at noen andre, ville jeg garantert tenkt "ALLE vet da at dette er normalt, lite hypokonder du da" ;P MEN så sitter man der selv, og da er det plutselig veldig skummelt. Det var bare bittelitt blod, nok til at jeg så det på papiret (og på tuppen av kondomen!), så hvis det ikke blir noe mer, satser jeg på å roe meg et par hakk.. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal fortelle samboeren min at jeg ikke tør ha sex igjen de siste fem månedene av svangerskapet *nervøs latter* Tja - man kan jo ha sex og kose seg på mange måter, uten at man nødvendigvis gjennomfører samleie. Morro kan det også være *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1476658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tja - man kan jo ha sex og kose seg på mange måter, uten at man nødvendigvis gjennomfører samleie. Morro kan det også være *rødme* ...Og når det er sagt: Det siste man vil se, når man er gravid, er blod fra skjeden (bortsett fra rett før termin, da - da er jo tegningsblødningen kjærkommen :-) Det er helt normalt og helt OK å bli stressa av det. Det betyr heller ikke at du nødvendigvis må slutte å ha sex/samleie heller. Men dersom du er bekymret for dette, kan det være lurt å ta en telefon til jordmor og rådspørre henne, sånn for sikkerhets skyld. (Av og til er det greit å få "go" fra fagpersoner). mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1476663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overengstelig? Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 ...Og når det er sagt: Det siste man vil se, når man er gravid, er blod fra skjeden (bortsett fra rett før termin, da - da er jo tegningsblødningen kjærkommen :-) Det er helt normalt og helt OK å bli stressa av det. Det betyr heller ikke at du nødvendigvis må slutte å ha sex/samleie heller. Men dersom du er bekymret for dette, kan det være lurt å ta en telefon til jordmor og rådspørre henne, sånn for sikkerhets skyld. (Av og til er det greit å få "go" fra fagpersoner). mvh Jeg gikk på do en stund etter jeg hadde skrevet innlegget, og da kom det en stor KLUMP med blod! Litt panikk da, så jeg ringte legen og fikk komme innom. Han trykte litt på mage, hørte på hjerteslag og henviste meg til sykehuset. Tropper opp på sykehuset sammen med samboeren uten å helt vite hva som skal skje, og vips, så har vi hatt ultralyd! Alt står heldigvis fint til, så jeg regner med at det bare var en sånn blødning som "bare skjer", og nå vet vi også at vi venter en gutt! Innholdsrik dag, gitt, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1477752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg gikk på do en stund etter jeg hadde skrevet innlegget, og da kom det en stor KLUMP med blod! Litt panikk da, så jeg ringte legen og fikk komme innom. Han trykte litt på mage, hørte på hjerteslag og henviste meg til sykehuset. Tropper opp på sykehuset sammen med samboeren uten å helt vite hva som skal skje, og vips, så har vi hatt ultralyd! Alt står heldigvis fint til, så jeg regner med at det bare var en sånn blødning som "bare skjer", og nå vet vi også at vi venter en gutt! Innholdsrik dag, gitt, hehe. Bra at du ble skikkelig undersøkt! Det er tungt å gå å engste seg - og alltid betryggende å se med egne øyne at alt er OK :-) Håper resten av svangerskapet blir uproblematisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205678-bl%C3%B8dning/#findComment-1478095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.