Gå til innhold

Hvordan få menn til å vise litt interesse....?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorfor er menn sånn ?

Da jeg traff samboeren min for snart 4 år siden, ga han uttrykk for at vi hadde mange felles interesser. For ting jeg sa jeg likte, det likte han også. Og i tillegg var han som forelskede flest; romantisk, tok på meg hele tiden, gav meg komplimenter, kysset masse osv. osv.

Nå er 4 år gått, og noen interesser har vi felles, så vi gjør det meste i sammen. Men det er fordi jeg har gitt mer eller mindre avkall på to av mine hovedinteresser, for det viste seg etter en stund, at han hadde visst ikke disse interessene alikevel. Så det blir til at vi alltid gjør de andre tingene som vi har felles. Og for all del, vi har det veldig bra, og har det gøy sammen.

Men jeg savner mine andre interesser. Hender jeg gjør det med venninnner, men det blir ikke det samme, hadde satt så stor pris på at han ville være med meg - hvertfall en gang i mellom. For det var jo det han sa.

Og spesielt i begynnelsen da vi var sammen, sa han av og til at han ville gjøre sånn og sånn for meg - dette var typiske romantiske handlinger, men jeg har aldri sett noe til dette.

Så har jeg konfrontert han med dette flere ganger: Hvorfor "solgte" du et produkt du ikke hadde? Hvorfor sa du at du likte ting du ikke liker? Selvfølgelig var det for å gjøre seg mer interessant, men er ikke det litt urettferdig da? Jeg trodde jeg fikk en som delte min største hovedinteresse, men det gjorde jeg visst ikke.

Han har også en interesse som jeg i utgnagspunktet ikke har så mye interesse av, men det har jeg sagt til ham fra første stund. Det er ikke noe jeg syns noe særlig om, men om det gleder deg, så blir jeg gjerne med av og til. Og det gjør jeg også - mye mer enn jeg faktisk liker, men jeg gjør det for å glede min kjære.

Og så dette med romantikk. De fleste forhold avtar jo med romantikken når hverdagen kommer. Men jeg er en person som trenger å få litt komplimenter av og til, trenger å få høre at han elsker meg, og trenger å få et stryk over ryggen eller et godnatt kyss om kvelden. Men nei da - det er helt borte.

Jeg har tatt dette opp mange ganger, men det har gått inn det ene øret, og ut det andre. Men for bare noen uker siden tok jeg det skikkelig opp. Jeg sa at jeg savner å bli satt pris på, og bad ham om å være så snill og anstrenge seg litt for å vise meg at han bryr seg. Om det så er å bli med meg på min interesse, eller om det er med å vise mer dirkete varme. Han lovet på tro og ære å ta det til etteretning og skjerpe seg.

Jeg fikk godnatt kyss den kvelden, men det må jeg leve på fortsatt - det er nemlig 2-3 uker siden, og flere godnatt kyss eller nærhet har det ikke blitt. Med mindre vi har hatt sex, men det er ikke sex av den romantiske typen, for å si det sånn.....

Men bortsett fra dette så har vi det veldig bra, og jeg vil ikke bytte ham ut, men hvordan i alle dager kan jeg få ham til å vise litt mer interesse ?

Når jeg spurte om han synes det var hyggelig at jeg ligger inntil ham om natten, kysser ham god morgen, skriver små lapper i boken hans som han finner på jobben, sender hyggelig sms/mail, tar på ham hver gang jeg går forbi ham, er me ham på hans interesse osv. Så svarte han jo JA, det synes han var kjempefint. Men at han kan gjøre det samme tilbake, det er liksom uaktuel.....

Hva kan jeg gjøre ?

Det hjelper ikke å snakke. Har forsøkt å kutte ut og gjøre dette mot ham, men jeg fikser det ikke, for jeg er sånn som person - jeg lliker å ta vare på de rundt meg, så jeg får ikke til å bli kald og kynisk.

Noen gode råd ?

Fortsetter under...

Regel nr. 1: Du KAN ikke endre andre. De kan endre seg selv, men Du kan ikke endre din kjære.

Du skriver du har det fint med din kjære, og at dere gjør mye sammen.Det er jo kjempebra! At han ikke deler _alle_ dine interesser er jo helt naturlig, og det må han få lov til. Da m¨å du heller motivere deg til å gjøre disse interessene uten han - dere er jo ikke siamesiske tvillinger, heller :-).

Når det gjelder romantikk - så er det ofte forskjell på måten å vise sin kjærlighet på. Du har din måte - du liker å ta på, kose etc. Han har sikkert sin måte - som kanskje ikke du merker like godt. Og at du ikke har "fått" nattakyss på tre uker, er vel like mye din feil? Du kan jo godt ta initiativet til det, mener jeg.

Tror mitt beste tips er følgende:

Sett dere sammen og prat om hva dere savner i forholdet - UTEN Å ANKLAGE eller si "men du var jo sånn før, du sa jo slik og slik etc). Vær konkret: Jeg ønsker at du tar på meg oftere, for da føler jeg meg elsket. Jeg ønsker at du deltar på aktiviterer jeg liker, fordi jeg liker å dele opplevelsene med deg.

Så må han fortelle om hva HAN gjerne vil ha ut av forholdet deres.

Regel nr. 1: Du KAN ikke endre andre. De kan endre seg selv, men Du kan ikke endre din kjære.

Du skriver du har det fint med din kjære, og at dere gjør mye sammen.Det er jo kjempebra! At han ikke deler _alle_ dine interesser er jo helt naturlig, og det må han få lov til. Da m¨å du heller motivere deg til å gjøre disse interessene uten han - dere er jo ikke siamesiske tvillinger, heller :-).

Når det gjelder romantikk - så er det ofte forskjell på måten å vise sin kjærlighet på. Du har din måte - du liker å ta på, kose etc. Han har sikkert sin måte - som kanskje ikke du merker like godt. Og at du ikke har "fått" nattakyss på tre uker, er vel like mye din feil? Du kan jo godt ta initiativet til det, mener jeg.

Tror mitt beste tips er følgende:

Sett dere sammen og prat om hva dere savner i forholdet - UTEN Å ANKLAGE eller si "men du var jo sånn før, du sa jo slik og slik etc). Vær konkret: Jeg ønsker at du tar på meg oftere, for da føler jeg meg elsket. Jeg ønsker at du deltar på aktiviterer jeg liker, fordi jeg liker å dele opplevelsene med deg.

Så må han fortelle om hva HAN gjerne vil ha ut av forholdet deres.

Jeg gir ham nattakyss hver kveld, men først venter jeg og ser om han gir meg det først.

Jeg har satt meg ned og fortalt hva jeg savner, får bare til svar at "han er ikke sånn"

og greit nok det, men hvorfor sa han det før da. Han "elsket" nemlig å ....... (den interessen jeg er så genuint opptatt av). Så jeg trodde jo det.

Denne interessen er ikke noe jeg bare kan gjøre en kveld i uken, må reise bort og sånn, så det tar liksom hele helgen, det er derfor jeg så gjerne vil ha ham med. Jeg blir jo med ham - for å glede ham.

Jeg sier ikke at han må bli sånn, men at han kan ofre seg av og til for å glede meg - for det gjør jeg for ham...

skorpionfisken

Min samboer er litt sånn.

Forskjellen er kanskje at jeg ikke går rundt og venter på at han skal komme til meg. Jeg invaderer ham med kyss og kos. Jeg forlanger kos, jeg ber ikke om det. Jeg går på ham, tar rundt ham og setter fram trutmunnen, da er han jo nødt til å kysse meg. Han er blitt så vant til det at om jeg ikke gjør det så lurer han på om jeg er syk eller sur, og kommer med kyss til meg i tilfelle jeg hadde glemt å be om et.

Han hadde holdningen, "jeg er jo her, hadde jeg ikke vært glad i deg ville jeg ikke være her" Men er nå gått mer over til å vise/si etter at jeg har forlangt det.

Han måtte på en måte læres opp til at jeg liker komplimenter og kos. Han har ikke vært vant til det hjemmefra (iskald mor) eller i tidligere forhold (de forlangte det kanskje ikke, men bare ventet det?).

Min samboer er litt sånn.

Forskjellen er kanskje at jeg ikke går rundt og venter på at han skal komme til meg. Jeg invaderer ham med kyss og kos. Jeg forlanger kos, jeg ber ikke om det. Jeg går på ham, tar rundt ham og setter fram trutmunnen, da er han jo nødt til å kysse meg. Han er blitt så vant til det at om jeg ikke gjør det så lurer han på om jeg er syk eller sur, og kommer med kyss til meg i tilfelle jeg hadde glemt å be om et.

Han hadde holdningen, "jeg er jo her, hadde jeg ikke vært glad i deg ville jeg ikke være her" Men er nå gått mer over til å vise/si etter at jeg har forlangt det.

Han måtte på en måte læres opp til at jeg liker komplimenter og kos. Han har ikke vært vant til det hjemmefra (iskald mor) eller i tidligere forhold (de forlangte det kanskje ikke, men bare ventet det?).

Men jeg gjør jo det, tar på ham hver eneste gang jeg passerer ham, kysser ham hele tiden, om vi ligger på hver vår sofa og ser tv, holder jeg ikke ut lenge, for da må jeg over i hans sofa - i det minste strekke meg over og ta litt på ham. Jeg kysser ham god natt, kysser ham om jeg våkner om natten, kysser ham god morgen, og forsøker å kysse ham mange ganger ellers også, men da hender det han trekker seg unna..... Jeg overøser ham, men han viser ikke akkurat at han liker det tilbake.....

Han er nemlig ikke sånn....

Annonse

Jeg gir ham nattakyss hver kveld, men først venter jeg og ser om han gir meg det først.

Jeg har satt meg ned og fortalt hva jeg savner, får bare til svar at "han er ikke sånn"

og greit nok det, men hvorfor sa han det før da. Han "elsket" nemlig å ....... (den interessen jeg er så genuint opptatt av). Så jeg trodde jo det.

Denne interessen er ikke noe jeg bare kan gjøre en kveld i uken, må reise bort og sånn, så det tar liksom hele helgen, det er derfor jeg så gjerne vil ha ham med. Jeg blir jo med ham - for å glede ham.

Jeg sier ikke at han må bli sånn, men at han kan ofre seg av og til for å glede meg - for det gjør jeg for ham...

"og greit nok det, men hvorfor sa han det før da. Han "elsket" nemlig å ....... (den interessen jeg er så genuint opptatt av). Så jeg trodde jo det.

"

Men kjære deg - mannen var jo forelsket i deg! Og da hender det at folk "selger seg" som interessert i noe de kanskje ikke er _så_ interessert i. Men han var interessert i deg, dermed tok han en spansk en...

Du sier at han må "ofre" seg litt for deg, siden du "ofrer" deg for hans interesser. Hva med heller å gjøre en avtale om hvor ofte dere kan gjøre deres "spesialinteresser" - kanskje samtidig (men muligens på forskjellige steder?).

Forhold er prioriteringer. Dersom det blir veldig skjeive prioriteringer, blir ikke behovene til en av partnerne møtt, og det blir lett krangel og uenighet. Derfor er det viktig at dere prioriterer SAMMEN, og blir enige.

Uten å trekke inn noe han sa for fire år siden....

Prøv string og stayups :-)

He-he......

Noe i uttrykket: show up naked and bring beer.... ?

Vel, sex har vi, og jeg nyter det og det gjør han også, men vi kysser aldri når vi har sex.......

"og greit nok det, men hvorfor sa han det før da. Han "elsket" nemlig å ....... (den interessen jeg er så genuint opptatt av). Så jeg trodde jo det.

"

Men kjære deg - mannen var jo forelsket i deg! Og da hender det at folk "selger seg" som interessert i noe de kanskje ikke er _så_ interessert i. Men han var interessert i deg, dermed tok han en spansk en...

Du sier at han må "ofre" seg litt for deg, siden du "ofrer" deg for hans interesser. Hva med heller å gjøre en avtale om hvor ofte dere kan gjøre deres "spesialinteresser" - kanskje samtidig (men muligens på forskjellige steder?).

Forhold er prioriteringer. Dersom det blir veldig skjeive prioriteringer, blir ikke behovene til en av partnerne møtt, og det blir lett krangel og uenighet. Derfor er det viktig at dere prioriterer SAMMEN, og blir enige.

Uten å trekke inn noe han sa for fire år siden....

Han sier det forsåvidt fortsatt. Joda - han syns det er gøy han, men når det nærmer seg tiden for å gjøre dette som han sier han skal være med på, så "dukker det plutselig opp noe". Så da er det bedre at han heller sier det som det er at han ikke vil.

Men så er det det da, at han vil helst ikke at jeg skal være borte en hel helg, for han vil helst være sammen med meg hele tiden. Men vil ikke være med meg på min interesse.

Joda, jeg ser det med prioriteringer osv. det gjør vi jo i andre ting også, men jeg stiller opp for ham, hvorfor ikke han for meg ?

skorpionfisken

Men jeg gjør jo det, tar på ham hver eneste gang jeg passerer ham, kysser ham hele tiden, om vi ligger på hver vår sofa og ser tv, holder jeg ikke ut lenge, for da må jeg over i hans sofa - i det minste strekke meg over og ta litt på ham. Jeg kysser ham god natt, kysser ham om jeg våkner om natten, kysser ham god morgen, og forsøker å kysse ham mange ganger ellers også, men da hender det han trekker seg unna..... Jeg overøser ham, men han viser ikke akkurat at han liker det tilbake.....

Jo, min prøver også å trekke seg unna. Men jeg ser smilet i munnviken. Han sier han liker det. Og han har forandret seg. Han kommer til meg, han kan plutselig umotivert si han er glad i meg eller ta på meg eller kysse meg.

I starten var ikke det naturlig for ham for som du sier "han er ikke sånn". Han endret seg i allefall og er bedre nå. Nå ligger jeg ofte i armkroken når vi legger oss fordi han ønsker det sånn, han tar rundt meg og klemmer meg inntil seg og sier hvor glad han er i meg, vi sovner alltid ansikt mot ansikt. I starten var han som en støtte og ville helst ligge med ryggen mot meg, for han fikk ikke sove på annen måte. Det er akkurat som om han har tint opp etterhvert som han ble tryggere på meg. Han ble grådig sviktet av en kvinne, så han har hatt problemer med å kunne stole på noen/åpne seg for noen igjen. Det tok sin tid, men det blir bedre og bedre.

Men nå har jeg slitt med min i to år. Så om du har slitt i fire år uten å se resultater tror jeg kanskje du har en vanskeligere case foran deg.

Du må ikke gå rundt og tro at den forelskede personen er den samme du skal leve med. Alle ser vi jo at folk forandrer seg når de er forelsket.

Han må få lov til å miste forelskelsen og han må få lov til å miste interessen for hobbyer. Hårreisende at du beskylder han for å ha drevet med misvisende markedsføring. Hva er alternativet nå da? At han later som? Vil du det?

Synes han skal gi deg små oppmerksomheter innimellom, og så klart sette pris på de han får. Men du kan ikke tvinge ham til å bli "drømmemannen".

Hvis min kjære hadde tatt på meg hver gang vi gikk forbi hverandre, tror jeg at jeg hadde begynt å gå i bue rundt. Evt. ventet med å gå. Det hadde virket mot hensikten :-)

Gjest Persille

Vet du, jeg er jente - og jeg er heller ikke sånn...

Vi har motsatt problem, han er mye mer fysisk enn meg, jeg får bare helt noia når det blir for mye pjuskepjuskepjuske - klarer ikke det i det hele tatt.

Jeg sier ikke at du gjør noe galt - jeg sier bare at jeg forstår hvorfor han ikke gjør det mot deg, det faller seg antagelig ikke naturlig for ham?

Du må ikke gå rundt og tro at den forelskede personen er den samme du skal leve med. Alle ser vi jo at folk forandrer seg når de er forelsket.

Han må få lov til å miste forelskelsen og han må få lov til å miste interessen for hobbyer. Hårreisende at du beskylder han for å ha drevet med misvisende markedsføring. Hva er alternativet nå da? At han later som? Vil du det?

Synes han skal gi deg små oppmerksomheter innimellom, og så klart sette pris på de han får. Men du kan ikke tvinge ham til å bli "drømmemannen".

Hvis min kjære hadde tatt på meg hver gang vi gikk forbi hverandre, tror jeg at jeg hadde begynt å gå i bue rundt. Evt. ventet med å gå. Det hadde virket mot hensikten :-)

*flirer*

Missvisende markedsføring....:-)

Annonse

Gjest har det på nesten samme ¨måte

Åh! Vet ikke hva jeg skal si, men jeg er i lignende situasjon selv. Din SA det, men gjør det ikke lenger, MIN gjorde det før,men har sluttet :(

Alle de fine tinga han gjorde før, gjør han ikke lenger. Eller, kan ikke si at han ikke gjør noe fint for meg nå, det gjør han, men han gjorde så mye mer før. Det har seg sånn at dette ble forandret pga. noe som skjedde i livet hans, ikke pga meg, slik at han nå gir mer blaffen, men uansett jeg vil ha den gamle mannen tilbake, men det er ikke så lett..

Har sagt til det ham,men vet ikke om den personen "kommer tilbake".. Jeg håper det!!

Ønsker deg lykke til uansett.

Ikke stress med å forandre ham, det kommer av seg selv, hvis ikke må du bare leve med den han er nå i dag. Eller du kan prøve å forandre han idirekte ;p dag for dag!;)

"Hvis min kjære hadde tatt på meg hver gang vi gikk forbi hverandre, tror jeg at jeg hadde begynt å gå i bue rundt. Evt. ventet med å gå. Det hadde virket mot hensikten :-)!"

Tenkte det samme, etterhvert som jeg leste innleggene her. Jeg tror jeg har fått litt nervøse sammentrekninger dersom mannen min skulle ta på meg _hver_ gang han gikk forbi, og drive og susse og nusse på meg hele tida. Vi er vel forskjellige på det området, alle sammen - så man må vel kanskje jenke seg litt overfor hverandre..

Jeg hadde ALDRI fiksa det hvis jeg hadde en kjæreste som dreiv og klådde og klenga på det viset der. Jeg hadde blitt traumatisert av all tafsinga, trengt terapi.

At fyren din i det hele tatt er interessert i å fortsette å bo sammen med en som er slik som deg, må jo bety at han VIRKELIG elsker deg.

Gjest sure do.

Tror du skal tro han på at han "ikke er sånn". Jeg er sånn som deg, elsker kos og oppmerksomhet. Jeg er også med på aktiviteter han liker, men som jeg ikke bryr meg så mye om, for å glede ham.

For min del var vi for forskjellige (gjelder selvsagt flere ting enn dette), så det ble slutt.

Men som andre sier, du må tenke over hvor viktig dette er for deg i forhold til de andre tingene du har/får i forholdet. Han vil neppe forandre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...