Gå til innhold

Opera henger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer av og til med at Opera henger i 5-30 sekunder. Dvs. det er ikke bare Opera som henger, men det skjer bare når jeg starter Opera. Det virker som det er noen innstillinger det letes etter, men det er vanskelig å si, gitt.

Hva kan det være?

Fortsetter under...

Skrevet

Vanskelig å si uten å kjøre en filmonitor på systemet mens du starter programmet. Er det noe du har spesielt mye av? Mail, bokmerker, midlertidige filer? I så fall kan du forsøke å fjerne dette og se om det gjør noen forskjell på oppstarten.

Skrevet

Vanskelig å si uten å kjøre en filmonitor på systemet mens du starter programmet. Er det noe du har spesielt mye av? Mail, bokmerker, midlertidige filer? I så fall kan du forsøke å fjerne dette og se om det gjør noen forskjell på oppstarten.

Nja, tror ikke det har noe med dette å gjøre. Tror du det kan ha noe å gjøre med ruter/DHCP/IP-adresse? jeg innbiller meg at Opera "leter" etter noe når den henger.

Skrevet

Nja, tror ikke det har noe med dette å gjøre. Tror du det kan ha noe å gjøre med ruter/DHCP/IP-adresse? jeg innbiller meg at Opera "leter" etter noe når den henger.

Jeg forsto det sånn at det skjer bare ved oppstart av Opera? I så fall er det mest sannsynlig innlesing av filer som er problemet. Spesielt med mye mail kan dette være et problem, fordi det er mange små filer som må leses inn.

Skrevet

Det problemet har jeg hatt med hver eneste versjon av Opera de siste 3-4-5 årene. Det suger, rett og slett (selv om alternativene er marginalt bedre).

"....................................."

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg forsto det sånn at det skjer bare ved oppstart av Opera? I så fall er det mest sannsynlig innlesing av filer som er problemet. Spesielt med mye mail kan dette være et problem, fordi det er mange små filer som må leses inn.

Nei, det er ikke mail som er problemet. Jeg bruker ikke den mailklienten.

Annonse

Skrevet

Det problemet har jeg hatt med hver eneste versjon av Opera de siste 3-4-5 årene. Det suger, rett og slett (selv om alternativene er marginalt bedre).

"....................................."

Bortsett fra det med hengingen er jeg veldig, veldig fornøyd :)

Skrevet

Bortsett fra det med hengingen er jeg veldig, veldig fornøyd :)

Ja - Opera er en glimrende browser, bortsett fra at den er helt ubrukelig :-)

"............................................"

Skrevet

Ja - Opera er en glimrende browser, bortsett fra at den er helt ubrukelig :-)

"............................................"

Du må ha vært særdeles uheldig, for min har fungert brillefint i mange år

Skrevet

Du må ha vært særdeles uheldig, for min har fungert brillefint i mange år

Tja...jeg vet ikke. Jeg har vært innom absolutt alle versjonene av Opera f.o.m den første. Og det har gradvis blitt dårligere. Det samme gjelder f.eks også Firefox. Men det er mulig jeg har spesiellt strenge krav til en browser :-)

".............................................."

Skrevet

Jeg fant problemet. Jeg hadde installert en ikke-eksisterende printer. Dvs. den var fjernet. Da jeg fjernet printeren fra OS-et, forsvant "hengingen"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...