carejenta Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Heisann.Jeg er gravid i uke åtte og er nå bekymret for at noe er galt. Jeg har nemlig en Ladycomp som jeg hver morgen måler temperaturen med. Det var denne maskinen som påviste at jeg var gravid, da temperaturen etter eggløsningen holdt seg konstant høy.(jeg har også tatt to positive tester) Temperaturen har vært høy siden, helt inntil for noen dager siden.Nå ligger temperaturen på det normale for meg før jeg ble gravid. Jeg har mistet alle graviditetssymptomer, er ikke kvalm eller trett lenger. Hva betyr dette? er det en spontanabort på gang? Jeg har ingen blødninger eller magesmerter, men dersom embryoet dør vil det ikke da ta ca 14 dager før det kommer en blødning? Er så bekymret at jeg får ikke sove. snufs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205851-graviditet-og-temperatur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Først må jeg beklage at jeg ikke har fått svart deg før. Denne tjenesten skal du derfor ikke betale for. Jeg synes det er en dårlig ide å fortsette med tempmålinger etter at du har fått påvist graviditet. Hva er egentlig vitsen? Det er ikke påvist at man har en høyere temperatur i svangerskapet enn ellers, og det er heller ikke sånn at temperaturen synker i forbindelse med en abort. Det man vet om temperatursvingninger er bl.a. at tempen stiger litt i forbindelse med eggløsning. At du har mistet alle graviditetssymptomer er selvsagt er en annen sak. Noen kvinner kjenner ikke ømme bryster, tretthet, kvalme etc. mer enn litt i begynnelsen, noen kjenner det overhode ikke, mens andre er svært plaget av disse symptomene. M.a.o. er det svært varierende hva den gravide kjenner av symptomer. Så lenge du ikke blør er det ingen større fare for å frykte at du er i ferd med å abortere, men jeg har likevel forståelse for at du er engstelig. Det er forferdelig sårbart å være i begynnelsen av et svangerskap og ikke vite hvorvidt dette ender bra eller ei; "kan jeg glede meg eller ei?" Man får ingen garanti og det er litt skummelt. Hvis det virkelig er sånn at du engster deg veldig og knapt får sove, synes jeg du skal ta det opp med din lege og spørre om det er mulig å få tatt en ultralyd, evt. ta blodprøver for å sjekke hCG-nivået i blodet ditt med noen dagers mellomrom. Dette svangerskapshormonet skal stige jevnt og trutt de første 3 månedene. Er ikke stigningen tilfredstillende kan man lure på om noe er i ferd med å gå galt. Jeg ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205851-graviditet-og-temperatur/#findComment-1490960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.