Gå til innhold

Uke 13 og grusomt trøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Lillepi

Dette er mitt andre svangerskap, jeg er 34 år og har en datter på 2 år. I mitt forrige svangerskap hadde jeg ingen spesielle plager, var ikke kvalm og i veldig god form hele tiden. Nå er jeg i uke 13 og har vært grusomt kvalm hele dagen siden uke 6. Føler at kvalmen begynner å avta litt, men nå føler jeg meg helt utslitt. Er så trøtt og sliten at det verker i kroppen når jeg kommer hjem fra jobb. Klarer ikke å gjøre noe husarbeid, aktivisere min datter eller være aktiv på noen måte selv. Dette bekymrer meg og jeg føler meg rimelig mislykket. Lurer på om dette er vanlig så tidlig i svangerskapet? Er det sannsynlig at det går over? Eller vil det bare bli verre? Er det noe jeg kan gjøre (utenom å ta det med ro)for å unngå dette?

Veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20588-uke-13-og-grusomt-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsterkede graviditetssymptomer, spesielt kvalme og trøtthet, er noen gang tegn på tvillinger...

Jeg har det nett som lillepi.Mitt andre svangerskap og har krafige symptomer. Har vært på ul og det er bare en bebi i magen min :)

Så det gjelder nok ikke alle. Og til lillepi. Du kan jo snakke med legen din om en sykemelding. Kansje du kan sykemeldes 50%. Det var jeg men nå er jeg sykemeldt fullt pga ryggsmerter,og en vanskelig jobb. Håper det går bra videre, og lykke til :)

Åsa Prebensen, Jordmor

Denna trötthet är inte ovanlig under vissa delar av graviditeten. Den brukar att försvinna efter ett tag, så det gäller nu bara för dig att hålla ut en liten tid till. Försök att se det positiva i att kvalmen nu håller på att försvinna, när sedan tröttheten också försvinner så börjar livet att se härligt ut igen. Att vila som du själv nämner är viktigt under denna perioden. Undvik stress och gjör bara de saker som du orkar med. Att ta en kort promenad inimellan kan gjöra att du blir lite piggare. Frisk luft kan gjöra undervärk också med en gravid trött kvinna! Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...