Markmus Skrevet 26. februar 2001 Skrevet 26. februar 2001 Vet ikke om det er riktig å spørre her eller i allmenforum, men vi prøver her. Vi er til utredning hos gynekolog for infertilitet. I dag fikk vi svar på sædprøven, men legen er borte hele uka og vi fikk dermed ingen forklaring med foreløbig. Utolmodige som vi er, håper vi å kunne få en forklaring her. Volum: 4 ml pH: 8,6 spermiekons.: 81 mill/ml total annt.: 324 mill progresivt motile sperm: 46% raskt progr. motile sperm: 15% hodefeil: 99% nakkefeil: 56% halefeil: 14% Cytoplasmatiske dråper: 0% Teratozoo-inndeks: 1,71 spermie antistoff: IgG: neg, IgA: neg. På forhånd takk! ) 0 Siter
Gjest ingen ekspert men Skrevet 27. februar 2001 Skrevet 27. februar 2001 Siden det var så mye feil, f.eks var det jo hele 99% med nakkefeil. Så tror jeg nok at det skal bli vanskelig for dere å bli gravid. Kanskje ISCI kan være noe? Ellers er dette normal sædkvalitet: antall ml-sædvæske 2-6 ml. Sædcellekonsentrasjon 20-250 millioner/ml. Tot. antall sædceller >80 millioner. Antall sædceller med god bevegelighet >50%. Antall normale sædceller >40%. Levetid 24t. Antistoffer, ingen. pH 7-8. Pentetrening (celletetthet) >50 mm/L Som sagt, er jeg ingen ekspert, så jeg ser også frem til når Moen svarer deg. lykke til, håper alt går bra 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 WHO (verdens helseorganisasjon) stiller følgende krav til optimal sædkvalitet: Sædvolumen: 2-5 ml Sædcelle antall: >20 millioner/ml Bevegelighet: >50% skal vise god bevegelighet (grad 3-4) Utseende: >30% skal være normale Leukocytter: 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.