Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er riktig å spørre her eller i allmenforum, men vi prøver her.

Vi er til utredning hos gynekolog for infertilitet. I dag fikk vi svar på sædprøven, men legen er borte hele uka og vi fikk dermed ingen forklaring med foreløbig. Utolmodige som vi er, håper vi å kunne få en forklaring her.

Volum: 4 ml

pH: 8,6

spermiekons.: 81 mill/ml

total annt.: 324 mill

progresivt motile sperm: 46%

raskt progr. motile sperm: 15%

hodefeil: 99%

nakkefeil: 56%

halefeil: 14%

Cytoplasmatiske dråper: 0%

Teratozoo-inndeks: 1,71

spermie antistoff: IgG: neg, IgA: neg.

På forhånd takk! :o)

Fortsetter under...

Gjest ingen ekspert men

Siden det var så mye feil, f.eks var det jo hele 99% med nakkefeil. Så tror jeg nok at det skal bli vanskelig for dere å bli gravid. Kanskje ISCI kan være noe?

Ellers er dette normal sædkvalitet: antall ml-sædvæske 2-6 ml. Sædcellekonsentrasjon 20-250 millioner/ml. Tot. antall sædceller >80 millioner. Antall sædceller med god bevegelighet >50%. Antall normale sædceller >40%. Levetid 24t. Antistoffer, ingen. pH 7-8. Pentetrening (celletetthet) >50 mm/L

Som sagt, er jeg ingen ekspert, så jeg ser også frem til når Moen svarer deg.

lykke til, håper alt går bra

Mette Moen, Gynekolog

WHO (verdens helseorganisasjon) stiller følgende krav til optimal sædkvalitet:

Sædvolumen: 2-5 ml

Sædcelle antall: >20 millioner/ml

Bevegelighet: >50% skal vise god bevegelighet

(grad 3-4)

Utseende: >30% skal være normale

Leukocytter:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...