Gjest (Anonymous) Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Tusen takk for godt svar på spm. mine lengre nede om eggstokkreft! Jeg er i høyrisikogruppe - og har fått påvist mutasjon i genene. Det anbefales at jeg fjerner eggstokkene så snart vi har fått de barna vi vil ha. Du nevner at det kan gjøres ved keisersnitt. Er det stor risiko forbundet med dette? Og er det en grunn for å få keisersnitt i det hele tatt?? (Sliter også med fødselsangst). Kan det brukes spinalbedøvelse eller epidural?? Kanskje du kan si meg litt mer om en slik operasjon - tar det f.eks lang tid å komme seg igjen, mye vondt?? En annen ting er at jeg er usikker på hvor lenge jeg bør vente før jeg gjør dette. Er 28 år. Min mor ble syk da hun var 34 år.. Jeg vet jo at risikoen er høyest over 40 år, men jeg har vært igjennom så mye med min mors sykdom at jeg tror ikke jeg orker dette selv - samt at fam. min skal gå igjennom det. Vi lurer på å få et barn til, og så evt. fjerne eggstokkene ved keisersnitt. (Har ett barn fra før). Hva tror du om det?? Ellers får jeg god oppfølging fra senter for med. genetikk (Bergen), heldigvis. Blir veldig takknemlig for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20601-mette-moen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Du må snakke med legene om keisersnitt, men hvis du har fødselsangst og likevel skal opereres siden, så kan man kanskje kombinere det, så er det overstått, det gjør ikke keisersnitt mer komplisert, det kan gjøres i spinal. Jeg synes du skal snakke med ekspertene (genetikerne) om når det er best å fjerne eggstokkene, men du har nok ikke mye tid å gå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20601-mette-moen/#findComment-90014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.