Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her nå, var aktiv under gravid forummet i sommer etter at jeg tok en poitiv test etter å ha vært "uforsiktige" i et halvt års tid. Det gikk dog ikke som planlagt og jeg sa den 7 Juni... som om ikke det var nok dro jeg og kjeresten på helgetur til Tyskland uken etter hvor jeg brått får noen voldsomme smerter i magen og blir kjørt med ambulanse til sykehuset hvor jeg to uker senere kom ut igjen etter å ha gjennomgått 3 operasjoner! Først trodde de "bare" det var rester etter graviditeten så de gikk inn og skrapte meg. HCG hormonet sank rett etter operationen men så dagen etter var den atter oppe og stå! Etter endel undersøkelser etc fant de så ut at jeg hadde vært gravid med tvillinger og at det ene fosteret satt fast i egglederen.. Dermed ble det ett nytt inngrep. Dette gikk tilsynelatende veldig bra og de trengte ikke fjerne egglederen. Men så få timer etter op får jeg kraftige indre blødninger og mister halvparten av blodbeholdningen min (mest dframatisk var nok dette for min kjære samboer som satt på siden, selv var jeg ganske langt vekk). Så der røk det på en op nr 3 gitt hvor de rett og slett måtte fjerne eggleder likevel. Snakk om å trekke det dårligste kortet i bunken!

Vi fikk beskjed om å vente et halvt år med å prøve igjen da kroppen min virkelig fikk kjøre seg og kunne trenge å få hvile. 5 mnd er gått og vi føler oss nå klare til å prøve igjen.. Har vært litt bekymret over dette at jeg kun nå har en eggleder men etter diverse tilbakemld så har jeg bestemt meg for å ikke tenke på det da det ikke finnes noen 100% klare svar rundt dette annet enn at det å bli gravid med en eggleder er 100% mulig (det jeg fokuserte på en stund var evt hvor mye det reduserer muligheten men det har jeg nå lagt til side).

Har eggløsning rundt disse dager og er jo fryktelig spendt på tiden framover. Vi som alle dere her har ett sterkt ønske om å få barn og jeg kan godt se at det kan bli følelses messig tøft om dette blir en lang prosess. Jeg har sett flere her som krysser fingre og tær for hverandre og seg selv her så jeg ville vel egentlig bare si at nå er det en til som sitter og krysser både fingre & tær for harde livet ;-)

Blir spennende å se framover og høre fra alle de lykkelige parene som får ønsket oppfyllt og kommer seg trygt igjennom de første ukene. Det er så hyggelig å lese og jeg kan lett bli sentimental her jeg sitter og leser om andres inerste håp, drømmer og deres virkelighet både på godt og på vondt.

Så lykke til allesammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206076-sa-i-juni-n%C3%A5-pr%C3%B8ver-vi-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2?

du har gått gjennom en dramatisk periode. Det er ikke bare lykke med å bli gravid. Heldigvis hører din historie til sjeldenhetene. Håper virkelig du klarer å bli raskt gravid igjen og at det går problemfritt. Du vet ihvertfall at du kan bli gravid, selv om du bare har én eggeleder. Det er en liten trøst at en ikke er steril ihvertfall.

Gravid til slutt blir du nok uansett:)

Gjest Kansje meg??

Oy det var en tøff historie.

Det var sikkert tøft å være oppi det kan jeg tenke meg.

Ville bare si at jeg også har bare en eggstokk.

Oppererte bort den ene for 3 år siden da jeg hadde en syste på den som hadde ødelagt den helt.

Har tenkt mye på det ang graviditet. Men legen min og alle sier at det er ikke noe problem å bli gravid med bare en eggstokk. Men alikavel ligger det i bakhodet og murrer. Men det er noe jeg lurer på og det er eggløsning med bare en???

Kansje du vet svaret??

Mange lykkeønskninger fra meg

Krysser alt som kan å krysses

Oppererte bort den ene for 3 år siden da jeg hadde en syste på den som hadde ødelagt den helt.

Har tenkt mye på det ang graviditet. Men legen min og alle sier at det er ikke noe problem å bli gravid med bare en eggstokk. Men alikavel ligger det i bakhodet og murrer. Men det er noe jeg lurer på og det er eggløsning med bare en???

Kansje du vet svaret??

Hei og takk for svar og lykkeonskinger!

Naa er det slik at det er egglederen jeg mangler og ikke eggstokken..Men naar det er sagt saa skal det ogsaa sies at du som jeg ogsaa har muligheten til aa bli gravid! Etter hva jeg har faatt hore er det vanlig at den ene egstokken tar over for den andre saa dette skal nok gaa bra skal du see!

Masse lykke til!!

Annonse

Kansje du vet svaret??

Det er fuuuuult mulig å bli gravid med bare en eggstokk. Jeg har blitt det :-) Ikke gi opp...

Dette vet jeg ikke, men jeg vil nesten tro at det er sjanse annenhver måned,(og da like stor som hos alle andre) MEN den ene eggstokken kan også fange opp egg fra motsatt eggstokk. jeg har lest om to som hadde en eggstokk og en eggleder (på motsat side) som ble naturlig gravide. Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...