gre Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei. Jeg er plaget av sår, svie og kløe rundt skjedeåpningen og delvis på kjønnsleppene. Sårene er som små rifter og er rødlige. De svir og klør noe voldsomt. De kommer og går, og jeg finner ingen sammenheng i når de opptrer, men nå er det få dager jeg er helt symptomfri. Når det først kommer sår, går det ofte en hel uke før jeg er noenlunde bra. Plagene begynte rett etter jeg traff min ektemann for ca.6 år siden. Han vet ikke at han har vært plaget av noe som kan forårsake mine plager, i hvert fall ikke noe han merker. Jeg har flere ganger vært hos lege og hudlege. Er testet for herpes, noe det ikke var. Av hudlegen fikk jeg Elocon eksemsalve, men synes ikke den hjelper noe særlig. Jeg smører endel med Ceridal lipogel, og det hjelper litt på den verste kløen. Jeg har normal utflod, så jeg tror ikke det kan være sopp. Jeg har engang for ca.5 år siden vært behandlet for bakteriell vaginose. Jeg har også veldig lav sexlyst og lurer på om det kan være en følge av disse plagene, at det kan være noe homonelt som er i veien med meg? Mannen min begynner å bli rimelig lei! Jeg har gjennomgått en graviditet, og jenta ble tatt med keisersnitt (av andre årsaker), men jeg er bekymret for at plagene mine kan skade barnet ved en eventuell fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206120-s%C3%A5r-svie-og-kl%C3%B8e-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg får det slik hvis jeg bruker resirkulert toalettpapir. Er testet for herpes jeg også, vært hos hudlege, uten resultat. Da jeg gikk over til mykt hvitt toalettpapir kom det seg. Er jo verdt ett forsøk? Bare lambi som blir brukt her ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206120-s%C3%A5r-svie-og-kl%C3%B8e-i-underlivet/#findComment-1481079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Av beskrivelsen kan det være sopp, er det sjekket for deg? Har du ev forsøkt soppkur? Bakteriell vaginose kommer og går, men gir vanligvis ikke kløe. Eksem skulle bli bedre med kortisonkrem som Elocon, så det er det nok ikke. Er det sjekket for andre hudlidelser som lichen? Oppsøk ev hudlegen på nytt. Det er ikke rart hvis du mister sexlyst med slike plager. Men det er ikke snakke om noen kjønnssykdom eller annet som kan smitte. Hvis du blir for tør, kan du forsøke med en glidekrem. Har du regelmessige menstruasjoner er det neppe hormonforstyrrelser. Dine plager kan ikke skade et foster, så den bekymringen kan du legge fra deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206120-s%C3%A5r-svie-og-kl%C3%B8e-i-underlivet/#findComment-1486452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.