minimor1365380922 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg fikk for ca to mnd siden min første urinveisinfeksjon, og har nå hatt det igjen. Jeg drikker alt jeg kan av vann og tar tranbær. Det kommer helt akutt, jeg tisser hele tiden og har masse blod i urinen. Det svir intenst på slutten når jeg tisser. Har begge gangene fått anbibiotika (selexid) og merker da bedring ganske raskt. Jeg fikk en datter for 5 mnd siden, og har satt inn hormonspiral. Kan dette ha noen sammenheng? Jeg har jo aldri hatt urinveisinfeksjon før... Jeg har fast partner. Synes dette er veldig plagsomt, og lurer på hva jeg kan gjøre for å forebygge. Spiser tranbær og tisser før og etter samleie. Bør jeg høre med legen om videre behandling? Orker ikke tanken på å ha dette så ofte. Håper på svar! Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206242-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er ikke sammenhang mellom hormonspiral og urinveisinfeksjon, men en mer nærliggende forklaring kan være at du fortsatt ikke har fått menstruasjonen tilbake fordi du ammer. Det vil da være meget lav produksjon av østrogen, som etter overgangsalderen, og det kan øke risiko for urinveisinfeksjon. Du kan kjøpe Ovesterinkrem uten resept og bruke to ganger i uken. Det reduserer ikke melken og er ikke farlig for å påvirke barnet. Det kan du bruke til menstruasjonen kommer tilbake som tegn på at alt er i orden, men med hormonspiral kan det være vanskelig å vite da den kan redusere eller stoppe menstruasjonen. Men prøv det ev i en måned eller to. En annen mulighet er å forebygge med Hiprex. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206242-urinveisinfeksjon/#findComment-1486465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimor1365380922 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Det er ikke sammenhang mellom hormonspiral og urinveisinfeksjon, men en mer nærliggende forklaring kan være at du fortsatt ikke har fått menstruasjonen tilbake fordi du ammer. Det vil da være meget lav produksjon av østrogen, som etter overgangsalderen, og det kan øke risiko for urinveisinfeksjon. Du kan kjøpe Ovesterinkrem uten resept og bruke to ganger i uken. Det reduserer ikke melken og er ikke farlig for å påvirke barnet. Det kan du bruke til menstruasjonen kommer tilbake som tegn på at alt er i orden, men med hormonspiral kan det være vanskelig å vite da den kan redusere eller stoppe menstruasjonen. Men prøv det ev i en måned eller to. En annen mulighet er å forebygge med Hiprex. Vennlig hilsen Mette H Moen Jeg ammer ikke lenger! Noen som har tips etc å komme med?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206242-urinveisinfeksjon/#findComment-1490300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.