Gjest P-C Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Samboeren min var utro mot meg på en fest, han kysset en annen jente. Jeg fikk vite om dette gjennom en venninne, altså han fortalte det ikke selv! Vi venter barn sammen og jeg var hjemme da han var på denne festen. Jeg vil gjerne være sammen med ham, og han sier at han ikke kommer til å gjøre det igjen (men hvem ville ikke sagt det?). Problemet mitt er at jeg går å tenker på det hele tiden. Lurer på hva han tenkte da han gjorde dette, og om det var for at han likte henne? Han sier at han ikke vet hva som gikk av han og at det var en tilfeldighet at det var henne. Er livredd for at det skal skje igjen og at han heller ikke da sier noe til meg! Jeg vil ikke at han skal gå på fest mere, men han fester nesten mere nå enn før dette skjedde! Blir anspent av det og bekymrer meg hele tiden. Blir med han på fest (jeg drikker ikke!) og det er bare så vidt jeg klarer å gå på jobb dagen etter, men jeg vil ikke at han skal gå alene, ikke ennå iallefall! Jeg vil ikke gå ifra han, selv om han kanskje fortjener det. Men jeg er livredd for å bli alene med barnet, og vil ihverfall ikke være uten han i svangerskapet! Har stor tro på at det kommer til å bli bedre når barnet kommer, men synes til tider det kan bli vanskelig å "henge" på i forholdet vårt. Kommer nok til å stole på han igjen, men det tar tid. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å skjønne at jeg trenger han ekstra nå, og at jeg ikke vil at han skal dra på fest hver frihelg han har? Hvordan skal jeg klare å stole på han, tilgi han for dette og slutte å tenke så mye på den episoden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20626-vanskelig-%C3%A5-tilgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fermat Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Fryktelig idiotisk gjordt av ham, og på mange måter så burde du bare pakket sakene og dratt. Skjønner at det ikke er så lett, og spesielt ikke når dere venter barn sammen. Du må bare prøve å tilgi ham, men om det ikke går så har du ikke noe annet valg.... Han har krenket tillitten du har vist ham på det groveste, og at han i tillegg ikke var mann nok til å fortelle det selv bedrer ikke saken noe! Du er dømt til å tenke "hva annet har han ikke fortalt?" osv. Ikke tro at det å få barn bedrer saken, eller at barn kan redde forhold. Dere må løse problemet dere mellom, og så ønsker jeg dere lykke til og håper det ordner seg til det "beste" (hva nå enn det er)... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20626-vanskelig-%C3%A5-tilgi/#findComment-89484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Hei! Du synes kanskje det er brutalt, men jeg tror du må tenke mer på deg selv og dine reaksjoner, enn å være så fiksert på din samboers mulige feiltrinn. Jeg forstår at du kjenner det som utroskap at han kysset en jente på fest. Det er ikke vanlig å kalle en slik engangshendelse som kyss for utroskap. Selv om mange med deg ville ble urolige og skeptiske. Jeg tror tvert om din granskning og vaktbikkje-mentalitet virker negativt på din samboer. Prøv å legge merke til hva din samboer sier om deg og forholdet deres. Stol på det. Ta han på ordet. Jeg vil råde deg deg til å forsøke å slippe han mer og la han få styre livet sitt mer selv. Selvstyr og ansvar henger sammen. Kan du prøve å skape mer trivsel rundt deg selv? Hva kan du gjøre for å ha en god og meningsfylt dag, uten skjevblikk på din samboer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20626-vanskelig-%C3%A5-tilgi/#findComment-89777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.