Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min far nektet å gå til familieterapeaut. Jeg tror han ikke ville vise min mor at det var mer å redde.

Familieterapeuter er selvsagt for dem som vil noe, og som trenger hjelp til dette de vil.

Vil man bare kutte og komme seg bort, vekk, er jo saken en annen.

Uff, så skrekkelig for deg/dine søsken at en slik feide og årsaken til feiden ble kjent for dere. 'Alle' barn elsker jo begge foreldrene, og det må være grusomt å forholde seg til den ene forelderens svik av den andre (og deg selv?).

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• agio

24

• Babette

5

• skorpionfisken

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Går du deg blind i en karusell er det vanskelig å hoppe av for noen. For de med litt oppi hjerne er det kanskje ikke så veldig vanskelig, men ingen kan dømme meg eller stå med pekefingen... Det skjer så utrolig mye av dette nå i dag...Men å si at jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket og er temmelig blåst i hode som svikter så totalt, ja det har man lov og si.. Jeg hater meg selv for det jeg har gjort og blir jo gal i hode mitt av å gå rundt og tenke på dette. Det e ikkje lett....

Lett er det ikke. Men det trenger nå ikke å være verdens undergang heller, da.

For øvrig er det min mening at hvis man ender opp med forhør og krav om dokumentasjon på alt man foretar seg, er det like godt å gi opp. Det lar seg ikke gjøre å holde folk i bånd.

Hvis man velger å tilgi, er man nødt til å stole på den andre igjen. Klarer man ikke det etter en viss tid, vil det som regel være seigpining å bli i forholdet.

Lett er det ikke. Men det trenger nå ikke å være verdens undergang heller, da.

For øvrig er det min mening at hvis man ender opp med forhør og krav om dokumentasjon på alt man foretar seg, er det like godt å gi opp. Det lar seg ikke gjøre å holde folk i bånd.

Hvis man velger å tilgi, er man nødt til å stole på den andre igjen. Klarer man ikke det etter en viss tid, vil det som regel være seigpining å bli i forholdet.

Godt sagt. Man må forsone seg med det som har skjedd en tid, men så må man prøve og jobbe videre sammen. Hvis ikke dette går så er det dødfødt...

Gjest grrrrrrr

Går du deg blind i en karusell er det vanskelig å hoppe av for noen. For de med litt oppi hjerne er det kanskje ikke så veldig vanskelig, men ingen kan dømme meg eller stå med pekefingen... Det skjer så utrolig mye av dette nå i dag...Men å si at jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket og er temmelig blåst i hode som svikter så totalt, ja det har man lov og si.. Jeg hater meg selv for det jeg har gjort og blir jo gal i hode mitt av å gå rundt og tenke på dette. Det e ikkje lett....

Vet at du vil ha det ugjort. Min mor har snakket så utrolig mye med meg om akkurat dette. Vet nøyaktig hvordan det er på begge sider. Jeg har aldri sett min far grine, det har heller aldri min mor. Når jeg var i samme rom som han kunne han bare helt plutselig bryte ut i hysterisk gråt. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle takle det. Jeg bare stod der helt frossen.

Jeg kan skrive under på det du skriver om mistenksomhet. Min mor måtte i lang tid komme rett hjem fra jobb. Hvis hun gikk i butikker eller lignende og var vekke i en halv time til en time, ble det voldsomme utspørringer når hun kom hjem. Hvis hun dro vekk for et par timer uten å gi beskjed om hvor hun skulle og når hun kom tilbake, endte det i voldsom krangel når hun kom hjem.

Han hadde mistanker mot henne hele tiden, og det er ikke så rart. Alle de løgnene hun har servert oss og min far det halve året

Ja, det kan nok være et mareritt i lange tider for mange personer...jeg ser godt det.

Vet ikke om jeg noen gang hadde klart å leve med en slik situasjon, men, men...

Hadde utro kjæreste da jeg var ung en gang...det var fryktelig sårt det der...aldeles forferdelig.

Og som du sier...så fort han var ute av døra så hadde en jo mistanke til at noe skjedde.

Desverre så gjorde det også det, opptil flere ganger...

Etterhvert kunne det synes på ham bare han hadde sett henne på gata.

Så dum var jeg da i kjærlighetens rus...slikt ville jeg nok hatt mye mer problemer med i dag ja...

Familieterapeuter er selvsagt for dem som vil noe, og som trenger hjelp til dette de vil.

Vil man bare kutte og komme seg bort, vekk, er jo saken en annen.

Uff, så skrekkelig for deg/dine søsken at en slik feide og årsaken til feiden ble kjent for dere. 'Alle' barn elsker jo begge foreldrene, og det må være grusomt å forholde seg til den ene forelderens svik av den andre (og deg selv?).

Jeg personlig tok ikke alle løgnene og selve hendelsen så tungt. Det jeg tok tungt var å måtte være samtalepartneren til både min mor og min far. Jeg så hvor sterkt det gikk innpå dem. Ingen av dem hadde andre å snakke med, kun barna. Det var ikke så lett å sitte og høre på da min far snakket om intime forhold. Jeg gjorde det fordi jeg visste at han hadde et stort behov for å snakke med noen. Han har ingen kamerater, bare arbeidskollegaer.

Annonse

Jeg personlig tok ikke alle løgnene og selve hendelsen så tungt. Det jeg tok tungt var å måtte være samtalepartneren til både min mor og min far. Jeg så hvor sterkt det gikk innpå dem. Ingen av dem hadde andre å snakke med, kun barna. Det var ikke så lett å sitte og høre på da min far snakket om intime forhold. Jeg gjorde det fordi jeg visste at han hadde et stort behov for å snakke med noen. Han har ingen kamerater, bare arbeidskollegaer.

Stakkars dere, barn skal såvisst ikke være psykologer for foreldrene, men samtidig... mannen ble vel spist opp innvendig og måtte snakke. Din mor, synderen, hadde det sikkert heller ikke bare-bare.

Håper dere alle har kommet i noenlunde vater senere. Tiden leger de fleste sår som det litt lettvint, men dog sant, heter.

Jeg kan relatere, bare at det var moren min...faderen hadde et forhold over mange år som begynte da jeg var 10 år og som produserte 2 barn på si, og uendelige mengder drama og uttrygghet i vår tidligere så "perfekte" familie. Er merket av dette for livet, tror jeg nok... De fant faktisk tilbake til hverandre på en måte, men ble allikevel separert tilslutt, for noen år siden.

Gjest Heineiken

Jeg må nesten si at du har gått av dette. Det er dette de som er utro fortjener. Og du skjønner vel hvor sveket henne føler seg? Og hvordan tror du hun skal få tillitt til deg igjen, når hun vet du har hatt ei på si lenge!

Men en ting: Viste du ikke at du elsket henne før hun dro? Hvis du viste det, så viste du vel også konsekvensene av å være utro.

Hadde det vært meg, som var din kone. Så hadde jeg ikke tatt deg tilbake. For hvordan kunne jeg ha vist at du faktisk elsket meg? Hadde du gjort det, så hadde du ikke vært utro.

Men uansett hva dere/hun velger å gjøre, så får du ha lykke til. Men husk hele tiden at det var du som ødela alt og ikke henne..

Jeg må nesten si at du har gått av dette. Det er dette de som er utro fortjener. Og du skjønner vel hvor sveket henne føler seg? Og hvordan tror du hun skal få tillitt til deg igjen, når hun vet du har hatt ei på si lenge!

Men en ting: Viste du ikke at du elsket henne før hun dro? Hvis du viste det, så viste du vel også konsekvensene av å være utro.

Hadde det vært meg, som var din kone. Så hadde jeg ikke tatt deg tilbake. For hvordan kunne jeg ha vist at du faktisk elsket meg? Hadde du gjort det, så hadde du ikke vært utro.

Men uansett hva dere/hun velger å gjøre, så får du ha lykke til. Men husk hele tiden at det var du som ødela alt og ikke henne..

Nei sant nok. Jeg har vært en idiot. Jeg lever i håpet om at ting skal ordne seg. Jeg klamrer meg til det..

Gjest Heineiken

Ja den som ikke lærer av historien er dømt til å gjenta den, men herregud..Dette har jeg da virkelig lært av. Sann mine ord...

Du tror du har lært ja.. Så har dere vært sammen noen år igjen og ting begynner igjen å bli hverdagsli, og du faller igjen for noe nytt og spennende.

Veldig mange havner i den fella og prøver bare da og skjule det bedre for partneren..

Annonse

Ja på sett og vis så har eg drete på draget....men ønsker på en eller annen måte å gjøre opp for meg koste det det måtte koste...

Er man utro, så er det nok ikke noe man kan gjøre for å "gjøre opp for seg" Da må tillitt bygges! Og dere har noe et utrolig dårlig utgangsounkt når det gjelder tillitt..

Har du tenkt noe over hvordan du ville følt og reagret dersom det var din kone som var utro i så lang tid? Og i tillegg kan du tenke på at hvis ikke det ville blitt oppdaget, så hadde de sikkert holdt på ennå, men "desverre" oppdaget et av ektefellene det..

Er man utro, så er det nok ikke noe man kan gjøre for å "gjøre opp for seg" Da må tillitt bygges! Og dere har noe et utrolig dårlig utgangsounkt når det gjelder tillitt..

Har du tenkt noe over hvordan du ville følt og reagret dersom det var din kone som var utro i så lang tid? Og i tillegg kan du tenke på at hvis ikke det ville blitt oppdaget, så hadde de sikkert holdt på ennå, men "desverre" oppdaget et av ektefellene det..

Tilliten må bygges opp igjen, og en må kunne stole 100% på hverandre, og det kan ta tid. Veldig lang tid. Hun sitter med kortet, så som sagt så er det ikke noe annet jeg vil i hele verden enn å komme tilbake igjen til henne og ungene...

Du tror du har lært ja.. Så har dere vært sammen noen år igjen og ting begynner igjen å bli hverdagsli, og du faller igjen for noe nytt og spennende.

Veldig mange havner i den fella og prøver bare da og skjule det bedre for partneren..

Nei du. Dette har jeg lært av og følt konsekvensene av, så dette kan jeg si med hånden på hjertet ikke vil skje igjen. Sann mine ord...

Tilliten må bygges opp igjen, og en må kunne stole 100% på hverandre, og det kan ta tid. Veldig lang tid. Hun sitter med kortet, så som sagt så er det ikke noe annet jeg vil i hele verden enn å komme tilbake igjen til henne og ungene...

Du svarte ikke på hvordan du ville følt hvis det var du som var sveket og at forholdet kanskje hadde fortsatt om ikke din kone hadde oppdaget det..

Gjest Heineiken

Nei du. Dette har jeg lært av og følt konsekvensene av, så dette kan jeg si med hånden på hjertet ikke vil skje igjen. Sann mine ord...

Enda godt det da i vertfall.. Slik at du ikke ødelgger et nytt forhold ved å tenke på orgasme istdet for hele livet ditt..

(Det var litt satt på spissen, men hvis du tenker deg om så er det nesten litt slik?)

Uansett så får du ha lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...