Gjest aldri utro Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det er mulig å reparere forholdet hvis du og din fraseparerte kone begge ønsker det! Men, det hjelper lite hvis bare DU vil! Begge må ville det! Regner med at du er villig til å gjøre ditt for at hun skal kunne ta deg tilbake?! Min mann var utro med en annen dame i et par måneder. Jeg fant ut av det, og han innrømmet hva som hadde pågått. Jeg gav ham et ultimatum og ba ham velge mellom oss. Han sa han ville ha meg, og kuttet ut den andre. Vi er fortsatt et par. Vi har to barn sammen, og nr to fikk vi over 1 år etter utroskapshistorien. Vi har det bra nå, men det tok sin tid å få selvtilliten på plass igjen. Det går altså an å få det bra sammen igjen. Tilliten er ofte det som er vanskeligst å få på plass. Jeg stoler ikke 100 % på min mann lenger, men det er prisen vi begge betaler for det som skjedde. Men, jeg er glad i mannen min, og ønsker ikke å bytte ham ut. Jeg skulle selvsagt ønske at han ikke hadde vært utro. Utroskapshistorien spøker i bakhodet med jevne mellomrom, men jeg klarer å leve med den lille usikkerheten. Faktisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206357-utenomekteskapelig-forhold/page/5/#findComment-1484650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest persilledott Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Og hva hadde skjedd hvis din kone ikke hadde oppdaget det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206357-utenomekteskapelig-forhold/page/5/#findComment-1484682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pablito Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg må nesten si at du har gått av dette. Det er dette de som er utro fortjener. Og du skjønner vel hvor sveket henne føler seg? Og hvordan tror du hun skal få tillitt til deg igjen, når hun vet du har hatt ei på si lenge! Men en ting: Viste du ikke at du elsket henne før hun dro? Hvis du viste det, så viste du vel også konsekvensene av å være utro. Hadde det vært meg, som var din kone. Så hadde jeg ikke tatt deg tilbake. For hvordan kunne jeg ha vist at du faktisk elsket meg? Hadde du gjort det, så hadde du ikke vært utro. Men uansett hva dere/hun velger å gjøre, så får du ha lykke til. Men husk hele tiden at det var du som ødela alt og ikke henne.. Damer, hvorfor er dere så strenge? Jeg ville tatt min mann tilbake om han hadde vært utro, ja selv om han hadde fått barn med en annen. Jeg ville vært rasende, fortvilet og såret og kastet ham ut. Javel, men jeg ville latt ham komme tilbake dersom han angret. Hvorfor? Fordi alle kan gjøre feil, fordi det er menneskelig å være svak og la seg friste. Det er meningsløst å la en episode velte et etablert forhold som man var fornøyd med intil partneren var utro. Den handlingen kan ikke rasere alt annet som er godt og viktig i forholdet. Jeg er tilhenger av tilgivelse og gi andre mulighet for å angre og gjøre opp for seg. Før man dømmer andre, kan man jo ta en titt på seg selv og se om alt står like bra til der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206357-utenomekteskapelig-forhold/page/5/#findComment-1486339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heineiken Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Damer, hvorfor er dere så strenge? Jeg ville tatt min mann tilbake om han hadde vært utro, ja selv om han hadde fått barn med en annen. Jeg ville vært rasende, fortvilet og såret og kastet ham ut. Javel, men jeg ville latt ham komme tilbake dersom han angret. Hvorfor? Fordi alle kan gjøre feil, fordi det er menneskelig å være svak og la seg friste. Det er meningsløst å la en episode velte et etablert forhold som man var fornøyd med intil partneren var utro. Den handlingen kan ikke rasere alt annet som er godt og viktig i forholdet. Jeg er tilhenger av tilgivelse og gi andre mulighet for å angre og gjøre opp for seg. Før man dømmer andre, kan man jo ta en titt på seg selv og se om alt står like bra til der. Javel.. Det er slik du føler. Men synes du det er greit å gjøre en så stor feil, når du VET konsekvensene på forhånd? Jeg ville aldri tilgitt fordi: Hvis han vet på forhånd at jeg ikke aksepterer utroskap. Hvorfor gjør han det da? Hvis han står mellom to valg før han evt skal hoppe til sengs med en annen: Enten, så dropper han den ENE natten med ei fremmed dame, eller han gjør det og mister hjem, kjæreste, og et forhold som har vart i noen år. Hvis han da velger den dama for en natt, så beviser det at han egentlig vil ut av forholdet og ikke elsker meg. Selv om han kanskje trodde han gjorde det. men hadde han gjort det, så hadde han ikke droppet fler år pga en orgasme med ei ny dame.. + at sjansen er 50 % nesten for at han gjør det igjen. Og da sikkert enklere fordi han da vet hvordan skjule det bedre. Men hvis jeg ikke er bra nok for han, så er jeg jo heller ikke det og da er det bedre vi gjør det slutt og han kan finne noen som gir han sexen han vil ha og jeg kunne funnet en trofast mann som elsker meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206357-utenomekteskapelig-forhold/page/5/#findComment-1487879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hei! Det finnes bare en kanal til kontakt, og det er vanlig kommunikasjon, at du tar initiativ til å fortelle din x-kone hvordan du nå tenker og føler. Hvis hun avviser deg og ikke vil høre på hva du ønsker å fortelle henne, er hun ikke klar for å møte deg. Sviket hun er blitt utsatt for, trenger antakelig lenger tid for å bli fordøyd og gjennomlevd før du får innpass hos henne. Men det er fullt mulig å gjenforenes etter utroskap, men bare hvis begge ønsker det. Du kommer ikke til målet alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206357-utenomekteskapelig-forhold/page/5/#findComment-1490548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.