Gjest smurfen Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Hei! Var hos tannlegen i dag, og skulle egentlig avslutte behandlingen av ei framtann, men neida! Skulle bare få lagt inn et permanent innlegg i ei rotfylt tann, men et siste røntgenbilde viste at tanna var brekt tvers av langt oppe... Området rundt hadde visst vært så hovent tidligere at det var umulig å se. Nå må jeg trekke tanna og få bro og greier... Trodde i utgangspunktet at tanna var i orden og at jeg til og med skulle slippe rotfylling. Menmen, så feil kan man ta! Avslutta en omfattende tannregulering for noen år siden, og håpte at det skulle bli den siste store "operasjonen" hos tannlegen. Tror det til sammen kom på over 50000 kr(som jeg riktignok fikk dekka 75% av)... Regningen nå kommer vel på bortimot 20000, bare broen koster over 10000.. Så, hvis jeg fortsetter slik, er det vel bare spørsmål om tid før jeg passerer 100 000 kr. Virker som om ingenting går min vei.. Greier vel å komme gjennom det økonomisk, selv om jeg er student. Tror Samskipnaden dekker 50%, men likevel blir det nesten 10000 å betale selv. Er bare så utrolig deppa fordi alt går mot meg for tiden. Henger langt bak på skolen p.g.a uhellet som førte til skaden på tanna, i tillegg har jeg en eksamen jeg må ta om igjen fra i fjor. Utenom det driver jeg og hjelper fadern m/ en arbeidskonflikt som kanskje ender i retten, og så kjører vi turnus i familien på å passe på en gammel bestemor.. Så, jeg begynner å bli sliten! Er det noen som har noen trøstende ord? Med hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20644-litt-tr%C3%B8st/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Hei smurfen. En ulykke kommer skjelden alene. Hva var egentlig årsaken til at tannen brakk ? Kan det være mulig at folketrygden kan hjelpe deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20644-litt-tr%C3%B8st/#findComment-89721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Hei smurfen. En ulykke kommer skjelden alene. Hva var egentlig årsaken til at tannen brakk ? Kan det være mulig at folketrygden kan hjelpe deg? Hei! Årsaken til at tannen knakk var at jeg besvimte og slo hodet i ei dør... Enda opp på akutten på RiT, og var der i nesten to timer. Tror jeg slo framtennene gjennom overleppa. I alle fall var det to rimelig store kutt der som måtte syes. Knakk heldigvis ikke nesen, men det var nære på... I tillegg fikk jeg en hevelse under det ene øyet, så jeg gikk rundt og så ut som et voldsoffer en par uker.. Var til legen for å prøve å finne ut hvorfor jeg besvimte, men alle prøver, tester og kontroller var normale. Tok til og med HIV-test for å være på den sikre siden Så nå har jeg i alle fall fått konstatert at jeg ikke har epilepsi, diabetes, astma, allergi, virus i balansenerven, eller andre "kjente" sykdommer... Legen tippa at det var en kombinasjon av lite mat og søvn, stress+alkoholinntak. Da jeg ble svimmel, har jeg sikkert blitt mer stressa og pusta fortere(hyperventilert). Dette førte til pH-endring i blodet, som igjen førte til at jeg svima av.... Nå har jeg vært hos lege, tannlege, tanntekniker, apotek, trygdekontor, forsikringsselskap og studentsamskipnaden. Får dekka røntgenbildene gjennom folketrygden, men forsikringsselskapen fraskrev seg ansvaret fordi skaden skjedde når jeg var ubevisst... Får imidlertid dekka ca. 50% av beløpet hos samskipnaden(forhåpentligvis). Men likevel blir det ganske dyrt.. Akkurat nå føler jeg meg som verdens mest uheldige, så nå håper jeg at det snart skjer noe positivt i livet mitt! Har en proff-bokser i familien som aldri har hatt noen tannskader, men med meg virker det som alt skal skje.... Med hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20644-litt-tr%C3%B8st/#findComment-89788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.