Gå til innhold

HJELP! Jehovas vitne kjæreste!!

Anbefalte innlegg

Desperate1365380868

Jeg falt pladask for en perfekt fyr, snill og omtenksom og morsom.

Jeg er 20 og han 26 så der er litt forskjell, men vi liker de samme tingene og jeg ønsker å bli i dette forholdet..

Vi er fortsatt tidlig i forholdet, og har ikke diskutert alle de dype tingene ennda, men her en dag så diskuterte vi jul, og jeg lurte på om vi skulle kjøpe gaver og hvor vi skulle feire og sånnt, da kom det fram at han feirer verken jul eller bursdag fordi han er i jehovas vitne.

Han har vokst opp i et hus der hele familien er med i "sekten" broren er gift med ei fra JV og alt virker så fjernt fra hva jeg er vant med.....

Jeg er redd for at forskjellen skal vere for stor til at forholdet kan vare??

Hva skal jeg gjøre??

Hvordan i alledagen skal dette gå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206443-hjelp-jehovas-vitne-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

22

• thinkerbell

15

• Desperate1365380868

10

• Prozak

8

Du skriver han er perfekt. Er du gal, jente? En person kan vel knapt ha et større handicap enn å være medlem i vitnene.

Disse gærningene burde du ha deg unna før du slukes av galskapen du også. Fort gjort. Spesielt når du synes denne gærningen er perfekt.

Gjest mirakel*2?

Du skriver han er perfekt. Er du gal, jente? En person kan vel knapt ha et større handicap enn å være medlem i vitnene.

Disse gærningene burde du ha deg unna før du slukes av galskapen du også. Fort gjort. Spesielt når du synes denne gærningen er perfekt.

hehe, nå må vi sette alle midler til for ikke å miste en doler i galskapen

Desperate1365380868

han er perfekt på den måten at han er snill, grei, søt og tar godt vare på meg....

Han kan vel ikke så mye for at han er med i den "sekten" siden det et foreldrene som først og fremst er aktive.

Han sier han ikke går på møtene lenger,men gudene må jo vite hva han tenker om ting?

Off!

Annonse

Jehovas vitner er ikke så skumle som de desverre ofte blir fremstillt. De fleste er faktisk ganske så normale. Selvsagt finnes det fanatikere, men de finnes overalt. Forsøk å sett deg litt inn i deres tro, snakk med din kjæreste..ta et skritt av gangen og se hvor det bærer.

han er perfekt på den måten at han er snill, grei, søt og tar godt vare på meg....

Han kan vel ikke så mye for at han er med i den "sekten" siden det et foreldrene som først og fremst er aktive.

Han sier han ikke går på møtene lenger,men gudene må jo vite hva han tenker om ting?

Off!

Med mindre han har bryti ut av sekten hadde jeg stukket fra fyren.

Enkelt og greit.

Gjest mirakel*2?

Off!

hva hvis dette utvikler seg og dere får unger? Plutselig forlanger han hardnakket at dere ikke skal feire bursdagene til ungene eller jul. Jeg sier ikke at det blir slik, men det er mange fra jehovas vitne som er veldig ekstreme.

Jeg reagerer vel først og fremst på at han ikke forteller dette med en gang.. synes det er litt rart at en så viktig ting først kommer opp når det kommer opp et spørsmål om jul..!?

Dessuten.. disse menneskene er MEGET spesielle og vil tro de krever at deres evt barn blir et medlem.. vil du at barna dine ikke skal få feire jul, bursdager etc??

Jeg hadde kommet meg fortest mulig unna iallefall!

Jehovas vitner er ikke så skumle som de desverre ofte blir fremstillt. De fleste er faktisk ganske så normale. Selvsagt finnes det fanatikere, men de finnes overalt. Forsøk å sett deg litt inn i deres tro, snakk med din kjæreste..ta et skritt av gangen og se hvor det bærer.

Jeg har fulgt de folka noen år, og jeg sier konsekvent: de er skadelige for svake sjeler, og de flår folk for penger. Unngå kontakt. Men de var verre før de fikk så mye fokus, nå har de gått under jorda og er meget restriktive med å snakke med media. De lærer å dekke sine spor.

Annonse

Jeg har fulgt de folka noen år, og jeg sier konsekvent: de er skadelige for svake sjeler, og de flår folk for penger. Unngå kontakt. Men de var verre før de fikk så mye fokus, nå har de gått under jorda og er meget restriktive med å snakke med media. De lærer å dekke sine spor.

Ja, det er desverre gjerne slik de fremstilles, i Se & Hør. Og det er synd, de aller fleste er som alle andre -bare med en annen tro.

Desperate1365380868

Da hadde jeg rømt fra forholdet.

En del av meg vil bare stikke, men så er den andre delen av meg gla i han..

Jeg vil selfølgeli ha et litt valig liv, gifte meg, få unger,døpe dem, gi dem sjangsen til å konfirmere seg, feire bursdag og jul og slippe og sende barna mine gjennom en "unormal" oppvekst.....

Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det....

Ja, det er desverre gjerne slik de fremstilles, i Se & Hør. Og det er synd, de aller fleste er som alle andre -bare med en annen tro.

F eks besteforeldre som ikke får besøk av sine barnebarn fordi de vil døpe dem for å redde dem fra helvete. De gråter og river seg i håret over at barnebarna skal havne i helvete, og barnebarna er livredde. Det er ikke uvanlig dessverre. Det triste er at det er barna som lider under alle de merkelige påfunnene til denne sekten.

hva hvis dette utvikler seg og dere får unger? Plutselig forlanger han hardnakket at dere ikke skal feire bursdagene til ungene eller jul. Jeg sier ikke at det blir slik, men det er mange fra jehovas vitne som er veldig ekstreme.

Det stemmer, og han er ikke alene. Ingen vet hva f eks besteforeldrene og annen slekt kan finne på av forkynnelse og "omsorg" for å gjøre livet surt for andre.

Desperate1365380868

Det stemmer, og han er ikke alene. Ingen vet hva f eks besteforeldrene og annen slekt kan finne på av forkynnelse og "omsorg" for å gjøre livet surt for andre.

en ting er sikkert, jeg har ikke lyst å møte foreldrene hans....

Vil ikke ha noe med de å gjøre!

Lever kanskje i håpet om at jeg kan omvende han?

Prøve å få han til å feire jul i år? Gi han en gave?

Hvem kan vel IKKE like jul?

F eks besteforeldre som ikke får besøk av sine barnebarn fordi de vil døpe dem for å redde dem fra helvete. De gråter og river seg i håret over at barnebarna skal havne i helvete, og barnebarna er livredde. Det er ikke uvanlig dessverre. Det triste er at det er barna som lider under alle de merkelige påfunnene til denne sekten.

Ja slike tilfeller har sikkert forekommet uten at jeg vet noe mer konkret. Men det blir riv ruskende feil å forhåndsdømme et menneske før man har lært vedkommende å kjenne. Som jeg sa isted, alle i Jehovas Vitner er ikke fanatikere. Det er så enkelt å suge til seg rykter,- og veldig skummelt med det som er annerledes.

Gjest mirakel*2?

En del av meg vil bare stikke, men så er den andre delen av meg gla i han..

Jeg vil selfølgeli ha et litt valig liv, gifte meg, få unger,døpe dem, gi dem sjangsen til å konfirmere seg, feire bursdag og jul og slippe og sende barna mine gjennom en "unormal" oppvekst.....

Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det....

"Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det.... "

!!!

DET bør være svaret! Om han ikke vil føye seg idag, vil han det ihvertfall ikke etter noen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...