Gå til innhold

HJELP! Jehovas vitne kjæreste!!

Anbefalte innlegg

en ting er sikkert, jeg har ikke lyst å møte foreldrene hans....

Vil ikke ha noe med de å gjøre!

Lever kanskje i håpet om at jeg kan omvende han?

Prøve å få han til å feire jul i år? Gi han en gave?

Hvem kan vel IKKE like jul?

Man trenger ikke være jehovas vitne for ikke å like julen.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

22

• thinkerbell

15

• Desperate1365380868

10

• Prozak

8

Du skriver han er perfekt. Er du gal, jente? En person kan vel knapt ha et større handicap enn å være medlem i vitnene.

Disse gærningene burde du ha deg unna før du slukes av galskapen du også. Fort gjort. Spesielt når du synes denne gærningen er perfekt.

Du vet tydeligvis ingen ting om JV! Slik du fremstiller dem er jo helt på trynet. De er slettes ikke gale mennesker, men de fleste av dem lever nesten som oss, men har et litt annet livssyn. Noe som gjør at det er et par ting de ikke gjør eller gjør annerledes enn oss..

Finnes JV som har sex, drikker, røyker osv. Men finnes selvfølgelig også fanatikere. Men drikker de osv, så er det ikke slik som oss. Rava drita på byen osv..

Synes uansett ikke man trenger å si slike ting om et livssyn man ikke vet noe om

Gjest mirakel*2?

"Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det.... "

!!!

DET bør være svaret! Om han ikke vil føye seg idag, vil han det ihvertfall ikke etter noen

etter noen år

Desperate1365380868

Ja slike tilfeller har sikkert forekommet uten at jeg vet noe mer konkret. Men det blir riv ruskende feil å forhåndsdømme et menneske før man har lært vedkommende å kjenne. Som jeg sa isted, alle i Jehovas Vitner er ikke fanatikere. Det er så enkelt å suge til seg rykter,- og veldig skummelt med det som er annerledes.

Ja han virker jo så snill og god at jeg kan liksom ikke se for meg at han plutseli skal bli tverr og vrang og tvinge meg inn i noe jeg ikke vil, men jeg kan vel heller aldri vere helt sikker?

Gjest mirakel*2?

Ja slike tilfeller har sikkert forekommet uten at jeg vet noe mer konkret. Men det blir riv ruskende feil å forhåndsdømme et menneske før man har lært vedkommende å kjenne. Som jeg sa isted, alle i Jehovas Vitner er ikke fanatikere. Det er så enkelt å suge til seg rykter,- og veldig skummelt med det som er annerledes.

Desperate skrev lenger ned at han unngikk å snakke om temaet når hun tok det opp. Det synes jeg er illevarslende

Desperate1365380868

Du vet tydeligvis ingen ting om JV! Slik du fremstiller dem er jo helt på trynet. De er slettes ikke gale mennesker, men de fleste av dem lever nesten som oss, men har et litt annet livssyn. Noe som gjør at det er et par ting de ikke gjør eller gjør annerledes enn oss..

Finnes JV som har sex, drikker, røyker osv. Men finnes selvfølgelig også fanatikere. Men drikker de osv, så er det ikke slik som oss. Rava drita på byen osv..

Synes uansett ikke man trenger å si slike ting om et livssyn man ikke vet noe om

Sier ikke noe vondt om dem, er jo bare det at jeg ikke vet noe om dem....

fanatiker er han ikke, var jo på byen jeg møtte ham, og sex har vi jo jamt....så extrem er han ikke...

men det er skremmende å gå inn i det ukjente

Annonse

Gjest mirakel*2?

Ja han virker jo så snill og god at jeg kan liksom ikke se for meg at han plutseli skal bli tverr og vrang og tvinge meg inn i noe jeg ikke vil, men jeg kan vel heller aldri vere helt sikker?

det å tvinge deg inn er vel egentlig ikke hovedproblemet? Du klarer jo å motstå det, hvis du ikke blir hjernevasket vel og merke. Den største bekymringen er hvis dere får barn. Siden meningene deres er så forskjellige, kan det bli store konflikter

Du kan aldri være sikker på noe som helst. Ingenting i denne verden er sikkert.

Tenk om dette er en person du ønsker å tilbringe resten av livet ditt med. Hvorfor kan dere ikke ta det litt sakte?

Ta et steg av gangen sammen med denne gutten og se hvor det fører dere. Du skal ikke gjøre noe du ikke føler for og ingen skal presses til noe som helst, dere er da selv voksne mennesker.

Jeg beskriver dem bare som jeg ville beskrevet enhver annen religiøs småfanatiker, og jeg har hatt nok vitner på døra mi, ja; til og med i min omgangskrets, til å uttale meg om dem, uansett hvor mye de røyker og drikker og ser normale ut utad.

Troen deres er intet annet enn syk, og er man medlem av JV skal man ha denne troen.

Det er helt legalt å kalle en spade for en spade og en gærning for en gærning.

Desperate skrev lenger ned at han unngikk å snakke om temaet når hun tok det opp. Det synes jeg er illevarslende

har du tenkt på at det kan være et ømtåelig tema, -han vet sannsynligvis hvordan reaksjonen vil bli. Han vet han mest sannsynlig vil bli anklaget for å være- skal vi se hva var det dere skrev: meget spesiell, fanatisk, gal, skremmende og merkelig som ikke feirer jul.

Jeg synes all den hetsingen av JV her grusom!

Jeg tror ikke halvparten av dere utifra hva dere skriver, vet noe som helst om denne sekten i dag! Mange av dem er selvfølgelig "gammeldagse" i sitt livssyn og noe av deres meninger er kanskje ikke bra.

Men den yngre generasjonen av JV drikker både alkohol (begrenset i forhold til oss andre) mange av dem har kjærester som de har sex med før ekteskapet. Så mange av dem lever som oss.

Men skjønner at noen synes det er rart måten de lever på, men det er ingen grunn til å kalle dem gale, avvikere osv. De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres.

Men Bella, det er jo bare å gå inn på vitnenes hjemmeside og se hva de faktisk tror på.

Bare det er nok til å forhåndsdømme dem, på samme måte som jeg ville hatt motforestillinger mot å rote meg borti en jente som på ramme alvor tror det bor nisser i stueveggen hennes.

Og nissene hadde faktisk vært å foretrekke framfor det vitnene tror på.

Nisser er i hvert fall søte. Med mindre det er sånne ferdigklekka Gremlins-nisser. Selvsagt.

Gjest mirakel*2?

har du tenkt på at det kan være et ømtåelig tema, -han vet sannsynligvis hvordan reaksjonen vil bli. Han vet han mest sannsynlig vil bli anklaget for å være- skal vi se hva var det dere skrev: meget spesiell, fanatisk, gal, skremmende og merkelig som ikke feirer jul.

Når man er redd for å bli sett på som spesiell og kjæresten lurer veldig på temaet, burde han absolutt diskutert det. Nå vet hun kun at han er JV og ingenting annet. Hvis han ikke er fanatiker så kan han jo snakke om dette. Når han derimot ikke vil snakke om det, synes ihvertfall jeg det er rart

Annonse

en ting er sikkert, jeg har ikke lyst å møte foreldrene hans....

Vil ikke ha noe med de å gjøre!

Lever kanskje i håpet om at jeg kan omvende han?

Prøve å få han til å feire jul i år? Gi han en gave?

Hvem kan vel IKKE like jul?

JV er ganske bevisst på at de er mislikt. Jeg ville mistenke coverup. Dvs at han er aktiv og at han og familien kommer til å gjøre livet surt for noen (deg), men ikke vil at du skal forstå. De er veldig ivrige på å verve, og ikke så nøye på metodene alltid.

Det er veldig sundt med skepsis, og særlig når det gjelder sekter og folk som er aktive i dem.

Jeg synes all den hetsingen av JV her grusom!

Jeg tror ikke halvparten av dere utifra hva dere skriver, vet noe som helst om denne sekten i dag! Mange av dem er selvfølgelig "gammeldagse" i sitt livssyn og noe av deres meninger er kanskje ikke bra.

Men den yngre generasjonen av JV drikker både alkohol (begrenset i forhold til oss andre) mange av dem har kjærester som de har sex med før ekteskapet. Så mange av dem lever som oss.

Men skjønner at noen synes det er rart måten de lever på, men det er ingen grunn til å kalle dem gale, avvikere osv. De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres.

De har allltid drukket alkohol, det er ikke forbudt. Men røyking er forbudt.

Det finnes vistnok noen som tror at mennesker er individer, og at det er feil å dømme en mann for noe en annen har gjort.

Hvis du er en sånn, så kan det jo lønne seg å se litt nærmere på denne typen.

Kanskje er han snill, omtenksom og morsom, det er skummelt nok i seg selv, det.

Mange frafalne er flaue på JVs vegne.

En del av meg vil bare stikke, men så er den andre delen av meg gla i han..

Jeg vil selfølgeli ha et litt valig liv, gifte meg, få unger,døpe dem, gi dem sjangsen til å konfirmere seg, feire bursdag og jul og slippe og sende barna mine gjennom en "unormal" oppvekst.....

Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det....

Han er 26 år og bør i høyeste grad være moden nok til å kunne snakke om det.

Jeg hadde skygget banen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...