Gå til innhold

HJELP! Jehovas vitne kjæreste!!

Anbefalte innlegg

En del av meg vil bare stikke, men så er den andre delen av meg gla i han..

Jeg vil selfølgeli ha et litt valig liv, gifte meg, få unger,døpe dem, gi dem sjangsen til å konfirmere seg, feire bursdag og jul og slippe og sende barna mine gjennom en "unormal" oppvekst.....

Å så lurere jeg på om han har tenkt å respektere mine meninger, for hvergang jeg tar det opp så unviker han emnet, som om han er flau eller ikke vil diskutere det....

Jehovas vitner driver streng justis på sine medlemmer. De som faller fra blir støtt ut i mørket. Din venn bærer tydeligvis preg av denne påvirkningen ettersom han er unnvikende. Hanvet hva det innebærer å være illojal mot sekten.

Til orientering døpes man som voksen i denne sekten, og deretter sitter man i klisteret med krav om penger og full loyalitet.

Jeg ville vært MEGET betenkt dersom datteren min slo seg sammen med en JV, selv om han var aldri så hyggelig. Det er ikke hva saken dreier seg om. I JV er individet bare et redskap for den store saken OG for bakmennene som hover inn store summer fra sine undersåtter..

Med mindre han melder seg ut, er du i faresonen for å bli trukket med i dragsuget.

Ellers løp for livet.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

22

• thinkerbell

15

• Desperate1365380868

10

• Prozak

8

Det som bekymrer meg mest er at jehovas ikke godtar blodoverføring.

Tenk om et barn har eneste overlevelsessjangse å få blod og så står din mann å nekter for han er i jehovas.

Skrekk og gru!!

Ja de tror det, de opplever det som urent og det er forferdelig trist. Familier i denne situasjonen har ikke et enkelt valg de rives mellom sin tro, sitt livsanker, og barnets helse. Heldigvis er det i dag ikke like nødvendig med blodoverføringer som det var tidligere.

Det er bedre å møte et menneske med tro i JV med fordommer -enn å bli kjent med mennesket, synes du?

Jeg syns det er best for alle å være skeptiske når en velger partner eller far til sine barn. Jeg ville ikke velge et sektmedlem som mor til mine barn.

Men kanskje det bare dreier seg om et eventyr.

Gjest papirtiger

Jeg har fulgt de folka noen år, og jeg sier konsekvent: de er skadelige for svake sjeler, og de flår folk for penger. Unngå kontakt. Men de var verre før de fikk så mye fokus, nå har de gått under jorda og er meget restriktive med å snakke med media. De lærer å dekke sine spor.

Ja, slik er ALLE jehovas vitner (...) På samme måte som alle muslimer er terrorister. Det er noe alle vet.

Så nyansert som du er, så burde du jobbe i VG.

Annonse

Men Bella, det er jo bare å gå inn på vitnenes hjemmeside og se hva de faktisk tror på.

Bare det er nok til å forhåndsdømme dem, på samme måte som jeg ville hatt motforestillinger mot å rote meg borti en jente som på ramme alvor tror det bor nisser i stueveggen hennes.

Og nissene hadde faktisk vært å foretrekke framfor det vitnene tror på.

Nisser er i hvert fall søte. Med mindre det er sånne ferdigklekka Gremlins-nisser. Selvsagt.

Ja, du har hjemmesider som kan skremme vannet på noen og enhver. Det finnes også slike blant kristne i bibelbeltet -og i andre religioner.

Det i seg selv er ikke nok til å forhåndsdømme et annet menneske.

Ja de tror det, de opplever det som urent og det er forferdelig trist. Familier i denne situasjonen har ikke et enkelt valg de rives mellom sin tro, sitt livsanker, og barnets helse. Heldigvis er det i dag ikke like nødvendig med blodoverføringer som det var tidligere.

Nei men når det så plutselig skjer og du står midt i valget og må velge jehovas fremfor barnet ditt den situasjonen hadde ikke jeg klart tanken på ihvertfall..

Ja, slik er ALLE jehovas vitner (...) På samme måte som alle muslimer er terrorister. Det er noe alle vet.

Så nyansert som du er, så burde du jobbe i VG.

Jeg tar ikke sjanser med liv og helse. JV er et stort troll med mange hoder, og enkeltmennesket er verdiløst for dem (i prinsippet) de vil isolere seg, hindre offentlig innsyn og trenere media. Bare det er mer enn nok til å snu dem ryggen. Pengemaskinen i USA eier store verdier i Norge, eiendommer og bygg. Verdiene er -suget- ut av medlemmene. I utlandet er de svært uglesett, spesielti for sin mangel på omsorg for utstøtte og frafalne. Nødhjelp er ukjent for dem, de ønsker ikke hjelpe andre enn sine egne. Grusomheten mot utstøtte er formidabel og konsekvent. Barn utnyttes og hjernevaskes.

Den enekelte JV er ikke viktig å ta avstand fra, men organisasjonen er en temmelig ekkel og stygg materie.

Gjest eksen min var jv

Jeg har vært sammen med en gutt hvis foreldre var Jehovas vitner, han var utmeldt (Nei, de blir ikke støtt ut av familien..) Jeg er ikke sammen med han nå mer, men jehovas vitner har ingenting med den avgjørelsen å gjøre.

Han var en helt vanlig gutt :) Foreldrene hans var aktive JV, men de tok meg imot med åpne armer. Ingen prøvde å omvende meg heller.

Jeg personlig har aldri vært religiøs, men har sett hvor mye bra mange jehovas vitner gjør. Foreldrene til eksen min hadde hadde to eks-narkomane som bodde hos dem, og de prøvde å hjelpe alle som hadde det vanskelig.

Via søsteren til eksen min så møtte jeg en del ungdom som fortsatt var med i JV, og de fleste var kjempehyggelig. Hadde aldri trodd de var med i JV hvis jeg ikke hadde visst det. Veldig mange av dem hadde kjærester utenom religionen, og jeg oppfattet aldri at det var noe problem.

For meg som har opplevd hvordan JV er, så er det nesten litt trist å se hvordan folk maler fanden på veggen når de hører om det. Tror det er preget av uvitenhet, slik de fleste fordommer er.

Gjest papirtiger

Jeg tar ikke sjanser med liv og helse. JV er et stort troll med mange hoder, og enkeltmennesket er verdiløst for dem (i prinsippet) de vil isolere seg, hindre offentlig innsyn og trenere media. Bare det er mer enn nok til å snu dem ryggen. Pengemaskinen i USA eier store verdier i Norge, eiendommer og bygg. Verdiene er -suget- ut av medlemmene. I utlandet er de svært uglesett, spesielti for sin mangel på omsorg for utstøtte og frafalne. Nødhjelp er ukjent for dem, de ønsker ikke hjelpe andre enn sine egne. Grusomheten mot utstøtte er formidabel og konsekvent. Barn utnyttes og hjernevaskes.

Den enekelte JV er ikke viktig å ta avstand fra, men organisasjonen er en temmelig ekkel og stygg materie.

Jaja.. Du er klar over at slike innlegg blir så fanatiske at det er vanskelig å ta deg eller det du skriver seriøst? Hvis meningen er å advare, så bør du bli litt mer nyansert i fremstillingen.

En ting er sikkert, svoveltaler er ikke forbeholdt de religiøse.

JV er ganske bevisst på at de er mislikt. Jeg ville mistenke coverup. Dvs at han er aktiv og at han og familien kommer til å gjøre livet surt for noen (deg), men ikke vil at du skal forstå. De er veldig ivrige på å verve, og ikke så nøye på metodene alltid.

Er du så dum at du tror det?

Annonse

Jaja.. Du er klar over at slike innlegg blir så fanatiske at det er vanskelig å ta deg eller det du skriver seriøst? Hvis meningen er å advare, så bør du bli litt mer nyansert i fremstillingen.

En ting er sikkert, svoveltaler er ikke forbeholdt de religiøse.

Trollet JVs eskapader er godt dokumentert, og allerede for 30 år siden var de fly forbanna over innblanding og avsløringer. De kom særlig dårlig ut av debatten og viste en drøss motbydelige holdninger. Til slutt stengte de luka og påla alle å holde kjeft, fra fotsoldater til generaler.

Særlig pengene ville de ikke vse fram eller fortelle hvor de tok veien, og ikke hvem som eide verdiene. Det viste seg at JV sentralt i USA eier alle verdier, ikke menighetene. Det flyter store mengder svarte penger i JV som lett kan påvises med flybilletter, flotte biler og gedigne ferier som de legale inntektene ikke kan betale.

Dette er vel dokumentert på flere nettsider i Norge og i utlandet.

Det er en pengeutpressermaskin med religiøs metodikk.

Jeg syns det er best for alle å være skeptiske når en velger partner eller far til sine barn. Jeg ville ikke velge et sektmedlem som mor til mine barn.

Men kanskje det bare dreier seg om et eventyr.

Selv ville jeg nok hatt større problemer med å dele livet med en fotballfanatiker.

Hei.

Min eks kjæreste var JV. Eller han sa han ikke var det men at familien hannes var det.

Vi var sammen i nesten tre år og det var ikke pga JV det ble slutt.

Han sa heller ingenting til meg om JV før juletider. da hadde vi kjent hverandre ett par måneder. Jeg hadde aldri trodd at han hadde vært det.

Foreldrene hadde skilt seg og dermed ble de utstøtt av JV.

Han sa han ikke var med lenger, greit nok han gikk ikke på møter eller noe.. Men han hadde en del meninger som kom derifra, mener no jeg.

Fks. mente han at mannen var husets overhode. Hallo?! Men det gikk no greit... :-)

moren hannes mente jeg burde ha middag klar til han kom hjem. Men ellers var moren kjempe hyggelig.

Men han feiret ikke jul eller bursdager. dette synes jeg var trist. Når vi flyttet ilag var det så vidt jeg fikk lov å pynte til jul...

Forholdet gikk no greit, men han hadde no en del av holdningene deres i seg spør du meg.

Men må innrømme at jeg ikke vet så mye om JV. Han likte ikke å snakke om det..Så leste meg frem til litt selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...