Gå til innhold

HJELP! Jehovas vitne kjæreste!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

22

• thinkerbell

15

• Desperate1365380868

10

• Prozak

8

Så veldig aktiv er han nok ikke, fordi jeg bruker nok mesteparten av tiden hans...sånår han skal ha tid til møter skjønner jeg ikke

Men det jeg ser mørkt på er Jul og Bursdag og sånn, kan jo ikke tvinge han til å feire det... men det betyr jo litt for meg da...ikke for å vere kristen å sann men for tradisjonen sin del

Hei!

Ja skjønner det godt angående burdag og jul. jeg er ikke noe særlig kristen av meg, men liker de tradisjonene. Og jeg vil og unne mine barn både jul og bursdag.

Tpen min mente at jeg kunne jenke meg litt med jul/bursdagen så kunne han feire litt. Altså at vi ble enig om et slags kopromiss.

Bra det, for alt i verden. Men jeg synes ikke at jeg skal jenke meg når det gjelder slikt. Han mente vi kunne f.eks droppe juletreet. Hallo?! kan ikke droppe sånne viktige ting. Jul er jul og då skal man pynte masse og feire skikkelig jul. Man feirer ikke litt jul liksom...

Uansett vi kom no aldri helt frem til noe skikkelig, eg feiret no jul med min familie. Men han kjøpte noe julegaver til meg de siste årene, og bursdags gaver og. Så det ble no bedre.

Men synes ikke man skal jenkte seg når det gjelder slikt.

Snakk med han du.

"Er du klar for å nekte dine barn å feire jul og geburstag?"

Hvorfor antar du at trådstarteren er en person uten egen vilje?

"Kan barna dere evt. får i det hele tatt gå i barnehage der de feirer både jul og burstag? Eller må du bli hjemme med barna om dere får barn?"

Nok en gang, hvorfor skulle ikke trådstarteren ha et ord med i denne saken?? Makan til kvinnefiendtlige holdninger som du må ha.

"Kan du innvitere din mor eller far hjem til dere for å hjelpe dem med å feire sin 70 årsdag når den kommer?"

Hvorfor skulle han bestemme over hennes foreldre???

"Kan du delta i din families jule og fødselsdagsfeiring? Vil din evt. ektemann være der sammen med deg?"

En siste gang, hvorfor antar du at han kommer til å bestemme over livet hennes? Om han vil feire sammen, må hun bare spørre han om.

"Og som andre her har skrevet, det er høyst underlig at han ikke har nevt dette før. Han er en voksen mann på 26 år!"

Er det så underlig at en som ikke regner seg som del av JV unnlater å snakke om det? Spesielt når majoriteten av den norske befolkningen viser fordommer, ikke ulikt dine...

"Spesielt når majoriteten av den norske befolkningen viser fordommer, ikke ulikt dine..."

Det er nok mange fordommer ute og går om "vitnene", som ikke har helt rot i virkeligheten. Imidlertid så er de tingene ved denne sekten/religionen/fanatismen som faktisk _har_ rot i virkeligheten såpass ille at det er ikke nødvendig å dikte opp ting for å vise hvor ille de er.

Av de mindre "brutale" reglene og synene de har, kan man nevne at de ikke stemmer politisk (fordi de "har stemt en gang for alle jatta-tatta-blah-blah), og at de nekter konsekvent å avtjene verneplikt.

(Nei, disse eksemplene var ikke ment som noe "forferdelig", bare et mindre brutalt eksempel.)

Det er en motbydelig trosretning, og et motbydelig samfunn. Det er selvfølgelig noen av dem som er liberale, og ikke tar det så tungt, men det endrere ikke essensen av den mennskefientlige, kvinnefientlige og bedre-enn-deg filosofien som er fundamentet i sekten.

Og ja - før du anklager meg for å ikke vite hva jeg snakker om - jeg har kjent, og kjenner, mange forskjellige folk "derfra", og har også hatt noen familiemedlemmer innvolvert i det.

"...................................."

Jaja.. Du er klar over at slike innlegg blir så fanatiske at det er vanskelig å ta deg eller det du skriver seriøst? Hvis meningen er å advare, så bør du bli litt mer nyansert i fremstillingen.

En ting er sikkert, svoveltaler er ikke forbeholdt de religiøse.

I fjor ble 5600 mennesker reddet ut av JV i Sverige av en hjelpeorganisasjon "Fri" som støtter dem, ikke påvirker dem.

Syns du det virker som JV er et problem i Sverige? Når det opprettes en organisasjon med ca 1000 frivillige og fagfolk?

Jeg vet ikke om det fins noe lignende i Norge.

Hadde JV vært en koseklubb, så hadde ikke slikt oppstått i et så massivt og organisert opplegg.

Har du sett nok røyk til at du kan begynne å skjønne at det brenner i "skapet"?

Aftenposten har en artikkel i dag i en serie med kunnskaper om sekter. Det er ingen hyggelig lesning, men nyttig.

Annonse

Ser du har fått mange svar som sier JV ikke er så ille. Noen er liberale, noen ikke. Kjenner to som ikke har spesielt liberale foreldre, de har hatt perioder uten kontakt med familien, aldri presanger eller feiringer.

Det som skiller de fra din venn, er at de ikke lever etter det selv.

Synes du skal spørre mer om hva han mener om hvordan dere skal ha det om dere får barn. De som sier det er nok at du er sterk, de ser bort fra alle de ekstra motsetningene og uenighetene dere kanskje må stri med. For det kan nok tenkes han synes det er greit å gjøre ting på din måte, men tenk på presset han kanskje må stå imot fra familien sin. Og du også, man trenger ikke være bestis med svigers, men å føle seg respektert er ganske viktig.

Der ligger det mest rabiate problemet for en som gifter seg: svigerfamilie i JV. De kan være snille til barnebarna kommer , og så setter de i gang en prosess som de har lært i JV: inkludering og ekskludering, manipulering. Dette er kjente teknikker i sekter. Det spilles på tilhørighet og lojalitet til familien. Utstøting er det store spøkelset, og de som blir utstøtt har ofte begått selvmord.

De som utstøtes er de med depresjoner og andre psykiske lidelser, narkomane, alkoholikere, tvilere, oppsetsige og umoralske. Å bli utstøtt vil si at ingen i JV får lov å snakke med eller oppsøke den ustøtte lenger. En motbydelig og uhyggelig primitiv metode for å kontrollere mennesker.

Der ligger det mest rabiate problemet for en som gifter seg: svigerfamilie i JV. De kan være snille til barnebarna kommer , og så setter de i gang en prosess som de har lært i JV: inkludering og ekskludering, manipulering. Dette er kjente teknikker i sekter. Det spilles på tilhørighet og lojalitet til familien. Utstøting er det store spøkelset, og de som blir utstøtt har ofte begått selvmord.

De som utstøtes er de med depresjoner og andre psykiske lidelser, narkomane, alkoholikere, tvilere, oppsetsige og umoralske. Å bli utstøtt vil si at ingen i JV får lov å snakke med eller oppsøke den ustøtte lenger. En motbydelig og uhyggelig primitiv metode for å kontrollere mennesker.

Det er de verste tilfellene. Hos mange tror jeg det "bare" går på at mor, far, kusiner og fettere ser på deg som en "fallen". Men det er ille nok det.

Det er de verste tilfellene. Hos mange tror jeg det "bare" går på at mor, far, kusiner og fettere ser på deg som en "fallen". Men det er ille nok det.

Jeg har tre store JV-familier innen synsvidde, og har observert en hel del grumsete holdninger og handlinger i en mannsalder. Mest syns jeg synd på ungene.

Ved et uhell fikk jeg se den omreisende pastoren få 2-500 kr av hver voksen etter et tretimers møte. Han bodde og spiste gratis og kjørte en diger ny amerikaner. Ingen vil røpe hvor mye de ellers betaler til kirken, men jeg tror ca 10% av lønna si.

Jeg har tre store JV-familier innen synsvidde, og har observert en hel del grumsete holdninger og handlinger i en mannsalder. Mest syns jeg synd på ungene.

Ved et uhell fikk jeg se den omreisende pastoren få 2-500 kr av hver voksen etter et tretimers møte. Han bodde og spiste gratis og kjørte en diger ny amerikaner. Ingen vil røpe hvor mye de ellers betaler til kirken, men jeg tror ca 10% av lønna si.

He-he! Pastorene jeg har møtt kjørte Jaguar og fet BMW ;-) Men vet ikke hvilken sekt.

De to JV-barna jeg kjenner er bitre på foreldrene sine. Vanskelig å være noe annet.

He-he! Pastorene jeg har møtt kjørte Jaguar og fet BMW ;-) Men vet ikke hvilken sekt.

De to JV-barna jeg kjenner er bitre på foreldrene sine. Vanskelig å være noe annet.

Var det ikke han derre Moon-fyren som hadde 12 Rolls-Royce? Det tar seg godt ut.

Når de så går over til å misbruke kvinner og barn, og mane til selvmord, så er de i mål.

Var det ikke han derre Moon-fyren som hadde 12 Rolls-Royce? Det tar seg godt ut.

Når de så går over til å misbruke kvinner og barn, og mane til selvmord, så er de i mål.

De to jeg snakker om er flinke til å be om tjenester, men etter at jeg begynte å trekke på det, er jeg som luft for dem. Eller rettere sagt; kvinne. Gikk opp for meg at meningen var jeg skulle få min lønn i himmelen, noe jeg ikke gidder vente på ;-)

De to jeg snakker om er flinke til å be om tjenester, men etter at jeg begynte å trekke på det, er jeg som luft for dem. Eller rettere sagt; kvinne. Gikk opp for meg at meningen var jeg skulle få min lønn i himmelen, noe jeg ikke gidder vente på ;-)

Lønn i himmelen: spør om de kan legge ut så lenge?

:-)

Barn:

Jeg tenker ennå på en liten jente som måtte bli med foreldrene rundt på dørene og selge bøker og forkynne. Hun ble ertet på barneskolen og sett på som en skrulling. Men det tok ikke foreldra hensyn til. De brukte den lille søte 8-åringen som døråpner, pyntet og kledd opp. Motbydelig.

Annonse

Her har vi en av de viderekomne i sporten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1157812.ece

Foreldrene mine har noe vitne-naboer. De er noe av det mest arrogante og fiendtlige man kan tenke seg - samtidig som de presterer å klare å få naboene til å stille opp og å gjøre dem tjenester.

For mitt vedkommende har jeg begynt å følge litt med når jeg er på besøk der; Det snakkes om at de har en hund som de slår, og jeg venter egentlig bare på en anledning til å se det selv.

Men - i rettferdighetens navn: Jeg har møtt hyggelige vitner også :-)

Det er nok mer snakk om et motbydelig trossamfunn, med mange "motbydelige" mennesker, enn at alle sammen er like bedritne.

".................................."

Jeg synes all den hetsingen av JV her grusom!

Jeg tror ikke halvparten av dere utifra hva dere skriver, vet noe som helst om denne sekten i dag! Mange av dem er selvfølgelig "gammeldagse" i sitt livssyn og noe av deres meninger er kanskje ikke bra.

Men den yngre generasjonen av JV drikker både alkohol (begrenset i forhold til oss andre) mange av dem har kjærester som de har sex med før ekteskapet. Så mange av dem lever som oss.

Men skjønner at noen synes det er rart måten de lever på, men det er ingen grunn til å kalle dem gale, avvikere osv. De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres.

" De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres."

Hvorvidt "de" respekterer andre enn sine egne er veldig varierende.

"..................................."

I fjor ble 5600 mennesker reddet ut av JV i Sverige av en hjelpeorganisasjon "Fri" som støtter dem, ikke påvirker dem.

Syns du det virker som JV er et problem i Sverige? Når det opprettes en organisasjon med ca 1000 frivillige og fagfolk?

Jeg vet ikke om det fins noe lignende i Norge.

Hadde JV vært en koseklubb, så hadde ikke slikt oppstått i et så massivt og organisert opplegg.

Har du sett nok røyk til at du kan begynne å skjønne at det brenner i "skapet"?

Aftenposten har en artikkel i dag i en serie med kunnskaper om sekter. Det er ingen hyggelig lesning, men nyttig.

Vær "forsiktig" med å vise til konkrete tall og fakta, når den du diskuterer med kun er interessert i å gjenta at du tar feil :-)

Fanatikere skjønner bare hardt mot hardt. Fanatisme bekjempes med tunge jernbeslåtte støvler, ikke med silkehansker.

Man kan jo ikke si så mye som har noen effekt, da. Det sitter tross alt en håndfull personer på 80 år og oppover øverst i hovedkvarteret, med fastlinje direkte til "Gud" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...