Gå til innhold

HJELP! Jehovas vitne kjæreste!!

Anbefalte innlegg

Man kan jo ikke si så mye som har noen effekt, da. Det sitter tross alt en håndfull personer på 80 år og oppover øverst i hovedkvarteret, med fastlinje direkte til "Gud" :-)

"...................................."

De gamle menns diktatur, skikkelig udemokratisk og ekkelt.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

22

• thinkerbell

15

• Desperate1365380868

10

• Prozak

8

Man trenger ikke være jehovas vitne for ikke å like julen.

"Man trenger ikke være jehovas vitne for ikke å like julen."

Det er sant :-)

Det holder at man, som folk flest, faktisk tror at det er en kristen høytid - noe det selvfølgelig egentlig ikke er. Det er en kristen begivenhet som, meget behendig, er plassert på midtvinterfesten (evt. blot), fordi gærningene for lenge siden skjønte at det var bedre å lure svineriet inn bakveien enn å forsøke å sloss mot skikker og tradisjoner som er tusenvis av år gamle.

(P.S: Ja...bruken av ordet "svineriet" var selvfølgelig i fullt alvor, ikke ikke satt på spissen...)

"..................................."

Jeg synes all den hetsingen av JV her grusom!

Jeg tror ikke halvparten av dere utifra hva dere skriver, vet noe som helst om denne sekten i dag! Mange av dem er selvfølgelig "gammeldagse" i sitt livssyn og noe av deres meninger er kanskje ikke bra.

Men den yngre generasjonen av JV drikker både alkohol (begrenset i forhold til oss andre) mange av dem har kjærester som de har sex med før ekteskapet. Så mange av dem lever som oss.

Men skjønner at noen synes det er rart måten de lever på, men det er ingen grunn til å kalle dem gale, avvikere osv. De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres.

"De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres."

De respekterte ikke brasilianske myndigheter som for et tiår siden forbød dem å reise inn i jungelen og frelse indianere på grunn av smittefare. De reiste likevel, og ca 100 døde av det vi kaller barnesykdommer.

Ledelsen i JV skrev da at de måtte forkynne herrens budskap selv om folk døde. Da ble de veldig "populære" kan skjønne.

Statistisk sett er det lite sannsynlig at noen forhold vil vare :)

Joa ;o)

Men det er ingen ulempe å ha noenlunde samme bakgrunn og noenlunde samme syn på de store tingene her i livet.

Men for all del, det finnes mange som likevel har fått det til å funke på tross av oddsene. Akkurat som at det finnes 90 år gamle storrøykere som fortsatt er spreke som gyngehester.

Foreldrene mine har noe vitne-naboer. De er noe av det mest arrogante og fiendtlige man kan tenke seg - samtidig som de presterer å klare å få naboene til å stille opp og å gjøre dem tjenester.

For mitt vedkommende har jeg begynt å følge litt med når jeg er på besøk der; Det snakkes om at de har en hund som de slår, og jeg venter egentlig bare på en anledning til å se det selv.

Men - i rettferdighetens navn: Jeg har møtt hyggelige vitner også :-)

Det er nok mer snakk om et motbydelig trossamfunn, med mange "motbydelige" mennesker, enn at alle sammen er like bedritne.

".................................."

Hva sier det om de, be om tjenester fra folk som blodet skal flyte fra, når de får overta jorden? Rimelig kynisk tankegang, spør du meg. Vanskelig å like, umulig for meg, tror jeg.

Hva sier det om de, be om tjenester fra folk som blodet skal flyte fra, når de får overta jorden? Rimelig kynisk tankegang, spør du meg. Vanskelig å like, umulig for meg, tror jeg.

Det er en grunn til at folk blir noe, og tror du at JV kan tiltrekke seg folk som bærer seg ad på en bestemt måte?

Egoisme, maktsyke og personlighetsforstyrrelser?

Annonse

Det er en grunn til at folk blir noe, og tror du at JV kan tiltrekke seg folk som bærer seg ad på en bestemt måte?

Egoisme, maktsyke og personlighetsforstyrrelser?

Nå har jo ikke jeg vokst opp med det. Med mine erfaringer må det være sånn som du sier. Enten tror man så sterkt at man glemmer alt det negative, eller så ser man mellom fingrene med det.

"De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres."

De respekterte ikke brasilianske myndigheter som for et tiår siden forbød dem å reise inn i jungelen og frelse indianere på grunn av smittefare. De reiste likevel, og ca 100 døde av det vi kaller barnesykdommer.

Ledelsen i JV skrev da at de måtte forkynne herrens budskap selv om folk døde. Da ble de veldig "populære" kan skjønne.

Og noe som skjedde for lenge siden, er nok til å si at ALLE JV er syke mennesker?

Selvflgelig finnes det noen fanatikere som man skulle tro ikke vet hvordan ting ikke skal være osv. Men det finnes så mange andre som blir utstøtt av samfunnet fordi foreldrene deres er JV! Men som selv ikke er aktive medlemmer, selv om de er medlemmer.

" De respekterer oss og da synes jeg de skal respekteres."

Hvorvidt "de" respekterer andre enn sine egne er veldig varierende.

Varierende kanskje ja..

Men hvis de ikke blir vist respekt, så er vel ikke de lenger intressert i å vise oss noe respekt.

Men de fleste JV lar oss være i fred og de kritiserer oss sjelden offentlig,selv om de mener noe annet enn oss, mens vi kritiserer dem i all offentlighet akuratt når det måtte passe oss. Og noen ganger på løst grunnlag.Men også noen ganger, men full rett.

Varierende kanskje ja..

Men hvis de ikke blir vist respekt, så er vel ikke de lenger intressert i å vise oss noe respekt.

Men de fleste JV lar oss være i fred og de kritiserer oss sjelden offentlig,selv om de mener noe annet enn oss, mens vi kritiserer dem i all offentlighet akuratt når det måtte passe oss. Og noen ganger på løst grunnlag.Men også noen ganger, men full rett.

Joda. Men nå er ikke dette forsiden på VG, men en rimelig "privat" diskusjon. Men joda - du har jo litt rett også :-)

• 2 uker senere...
UndrendePåDetMeste

Jeg kjenner til både folk som er med i JV, har blitt utstøtt fra JV og også ei som har hatt et forhold til en som var i JV.

Du må bare snakke åpent med ham om dette, for det er bedre å få ting på det klare nå, enn at ting går helt skeis om flere år når det kanskje er barn med i bildet.

Det er så utrolig store forskjeller på folk i JV! Noen kan ikke ta en religiøs diskusjon i det hele tatt, for ting er bare som de er, basta bom. Andre er villige til å snakke om ting som bursdagsfeiring og julefeiring og syttendemai-feiring og gjøre seg opp egne meninger sammen med partner.

Jeg har sett eksempler på alt dette! En åpen prat der du gjør alt du kan for ikke å fordømme noe som helst er beste måten å finne ut av dette på.

Min mening...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...