Curio Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei Trenger en gynekologisk undersøkelse, (har ikke fått gjort det på 4 år) har blant annet en hormon spiral som må fjernes. (har hatt den i 5 år) Gynekologen som satte den inn var nokså grundig å kunne garantere at den var skikkelig på plass. Saken er at han var privatpraktiserende og nokså dyr. Jeg har ikke så god råd. Så mitt spørsmål er: Finnes det kommunale gynekologer ? (har frikort) har du noe tips ? om hvor jeg kan finne en som ikke er så dyr ? (har søkt på nettet og i katalogen) Er det farlig å gå over tiden ? (ha spiralen for lenge) Fastlegen min vil gjerne at jeg skal få undersøkelsen gjort hos en gynekolog Har også en del problemer med utslett i huden på ”rumpeballene” og i skrittet (innsiden av lårene) som klør og svir vanvittig, er dette noe en gynekolog kan se på eller er det fastlegen som må se på dette ? Har en del utflod, men ellers ingen plager i ”indre del”. Har også et lignende utslett på magen. Hva kan dette være ? kan man få skabb i underlivet ? Er gift på 12 året og verken jeg eller min mann har vært med andre. Håper du kan svare meg på dette. Frustrert/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206445-jeg-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-h%C3%A5per-du-kan-svare-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du behøver ikke til gynekolog for å fjerne en spiral, det kan gjøres av din fastlege som sikkert også kan sette inn en ny. Du har nå erfaring med hormonspiralen og trenger ikke spesiell oppfølging. Hvis din lege ikke ønsker å gjøre det selv, kan du henvises. Med en henvising koster det ca 400 kr hos spesialist. Hvis du ikek har henvising må du søke til en privat uten kommunal avtale og da koster det lett tusen kroner og da dekker frikort ikke. Man kan ha en hormonspiral opp til 7 år, så du har rikelig tid på deg. Fastlegen kan se på ditt utslett (huden på rumpeballene er litt uten for gynekologens ’område’). Jeg kan ikke komme med diagnose uten å ha sett på det. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206445-jeg-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-h%C3%A5per-du-kan-svare-p%C3%A5/#findComment-1486474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.