Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang eggløsning med kunn en eggstokk.

Jeg måtte fjerne den ene eggstokken på høyre side for 3 år siden pga av en syste som hadde forkalket seg rundt eggstokken. Og det jeg lurer på da er hvordan blir eggløsningen da? Har jeg den annehver mnd eller hver mnd og hva er sjansen for å bli gravid med kun en??

Har hatt uforsiktig sex nå i 1 år og det har ikke skjedd noe enda. Det murrer i bakhodt ang el og kun en eggstokk hele tiden. Har rådført meg med min lege men han kommer bare med rare forklaringer som jeg ikke skjønner noe av. Håper du kan hjelpe meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206565-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har sikkert bemerket at du har menstruasjon hver måned og det betyr at du har eggløsning hver måned. Den andre eggstokken overtar hele funksjonen. Så enkelt er det. Det er faktisk mulig å bli gravid hvis for eksempel venstre eggstokk og høyre eggleder er fjernet. Egglederen er i stand til å fange egg opp fra begge sider. En operasjon vil imidlertid ofte gi sammenvoksninger i regionen hvor befruktningen finner sted. Det kan også være din partners sæd som er av redusert kvalitet. Hvis du ønsker å bli gravid og det ikke har lykkes etter ett år, kan du søke gynekolog for utredning. Men jeg er ikke klar over om du ønsker barn nå?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...