Gå til innhold

Har jeg vært utro?

Anbefalte innlegg

Et lite sidesprang ja. Men, du er ikke alene om det.;-)

Skjønner ikke hvilken interesser dama di og du selv skulle ha av å fortelle det, for så å ødelegge et fint forhold.

Jeg har nok et annet syn enn de fleste andre, men jeg ser heller ikke noe utroskap i å snakke med en annen person en hel kveld, til motsetning fra andre her.

Slike innlegg skaper alltid styr. Skjønner ikke at noen gidder å spørre om sånt engang.

Det er jo subjektivt om vi oppfatter noe som utroskap eller ikke. Og alle har forskjellige terskler for å karakterisere noe for utroskap. Noen er tilomed mer sjalu enn andre.

Men når man har sex med andre så er det jo utroskap for de fleste, og de aller fleste liker vel ikke at partner har sex med andre. Og så i tillegg lyve om det, da har man sveket om og om igjen.

Hvis du ikke har nor imot at din partner har sex med andre og ikke sier det så flott for deg og sikkert for ham/henne som da i praksis kan gjøre hva faen han/hun vil.

Fortsetter under...

• Svar 164
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kat-1

10

• Osiris

9

• Babette

9

• Atene

7

Mest aktive i denne tråden

Ja - du har vært utro.

Troskap er vel å være mot din kjære slik du vil at hun skal være mot deg????

Jeg synes i utgangspunktet at du IKKE skal si noe om hva du har gjort til damen din.

Du får tåle å vite dette om deg selv uten å se deg nødt til å "dele" det med din partner. Delt sorg er i alle fall ikke halvert sorg i utroskaps-tilfeller! Det blir heller gjerne minimum dobbel sorg på de involverte...

MEN - jeg synes du skylder din ennå uvitende partner å i alle fall dra en tur til legen og sjekke om du er frisk eller ikke - tenker på seksuelt overførbare sykdommer.

Trolig ikke fått noe sier du kanskje...? Hvis du tenker det, så sier jeg følgende: Hvis du var så full som du antyder, så er det vel vanskelig å vite med 100 % sikkerhet hva du gjorde og ikke gjorde med henne du utførte oral-sex på?? Kanskje dere gjorde mer enn du tror?

Det er svært lite hyggelig mot kjæresten din hvis du nå i tillegg til å ha bedratt henne også smitter henne med ett eller annet lite ønskelig.... Jeg nevner Herpes først..... og så har vi en hel remse med andre saker som en absolutt ikke vil ha heller...

Hvordan kan du forsvare det å ikke si noe, da sviker han jo henne dobbelt, og det andre med vilje. Hun har da rett til å vite slikt om han oog så velge. Hvordan skal en ellers kunne stole på noen? Hvis en vet at partner ikke sier noe om fadeser uansett?

Først være dum og gjøre dette og så være komplett idiot å ikke si noe er det det du oppfordrer til?

Selvsagt må han si det, hvordan skal man ellers kunne stole på folk om de ikke forteller om sine dumheter??

Tillit er jo bare en illusjon da om alle folk går rundt og tier om sånne ting, for da vil det jo si at den man er sammen med kanskje gjør masse rart men sier ikke noe om det, og da er det liksom greit??

Sånt må man selvsagt si, og så ta ansvar for konsekvenser.

Ja det er det jeg sier. Syns ikke det er noen grunn til å ødelegge to menneskers forhold dersom dette var en engangsforeteelse som han kommer til å lære av

Ja det er det jeg sier. Syns ikke det er noen grunn til å ødelegge to menneskers forhold dersom dette var en engangsforeteelse som han kommer til å lære av

Men hvordan mener du at man kan stole på folk om man ikke sier sånt? Jeg kan ikke stole på en person som jeg vet ikke sier noe om han har gjort noe dumt.

De hadde jo problemer så hun blir neppe så overrasket, man må da være spass voksen, moden og rederlig at man tør ta sjansen på å si sånt.

Annonse

Hvis han ikke sier noe så er vel det eneste han lærer at slik kan man jo fint gjøre og også slippe unna med det. Men det var kanskje det du mente?

Du bør si det til henne. Syns det er synd at hun kan gå i årevis og tro at alt alltid har vært i skjønneste orden (med tanke på utroskap).

Forstår ikke at noen kan la vær å si det jeg :o/

Ærlighet varer alltid lengst.

Noen er vel bare så egoister at de ikke ser andre enn seg selv. De lar være å si sånt. Det er vel også de som har størst sjans for å gjøre slik igjen. De fant jo ut at ved å ikke fortelle noe så får de ingen problemer med det og da er det fritt fram...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Hvis dette var en engangsforseelse som du ALDRI kommer til å gjenta noensinne, så syns jeg ikke du skal si noe. Og hold deg for all del unna flatfyll heretter!

Vissheten om at du har vært utro er en byrde du får bære alene.

Å fortelle det til din kjære kunne ville nok ha lettet på din samvittighet - men blitt veldig tungt for henne som er uskyldig part.

Siden du aldri vil gjøre det igjen har hun nå grunn til å stole på deg, den faller bort om du sier noe.

I motsatt fall, at du dummer deg ut igjen - da syns jeg du skal fortelle henne hva du har gjort.

Og til deg jukli: Jeg syns ikke utroskap er greit, og hadde ikke tilgitt min mann om han gjorde det.

Men jeg velger å tro "usannsylig dum" på hans ord om at dette var gjort i nærmest sanseløs fyll.

Hvis han ikke sier noe så er vel det eneste han lærer at slik kan man jo fint gjøre og også slippe unna med det. Men det var kanskje det du mente?

Du påstår og du tolker jukli. Han skriver jo at han angrer djupt, og da tror jeg på det ut fra måten han skriver på.

Skjønner at dette er en sak som opprører deg siden du har skrevet hele 10 av de 30 innleggene i tråden. :o)

Gjest been there

Enkelte her får det til å høres ut som om denne saken gjelder dem selv - at det er dem som blir sviktet. Du må selvsagt gjøre det du selv mener er riktig for din situasjon, men jeg ville aldri fortalt det. Jeg har selv blitt fortalt ting jeg kunne ønske jeg aldri hadde visst - og det tok meg år å kommme over. Enkelte ting er faktisk bedre å ikke vite. Jeg synes enkelte som svarer deg er utrolig naive og tror at alle får det bra om bare alle er ærlige om hverandre. Tror kanskje det er litt skivebom. Vi mennesker er ikke alltid like rasjonelle fordi vi har en masse følelser som drar oss i ulike retninger - og ikke alltid riktig vei - og vi gjør dumme ting. Slik vil det desverre eller heldigvis alltid være. Med andre ord vi kommer alltid til å gjøre ting som kan såre andre. Vi må derfor avveie om det er verdt å være ærlig å såre den andre parten eller bare leve med det man har gjort selv. Det kan være straff nok å måtte leve med hemmligheten. Igjen - jeg ville aldri sagt noe!!!!

Annonse

Du påstår og du tolker jukli. Han skriver jo at han angrer djupt, og da tror jeg på det ut fra måten han skriver på.

Skjønner at dette er en sak som opprører deg siden du har skrevet hele 10 av de 30 innleggene i tråden. :o)

Han angrer tydeligvis ikke særlig inni seg, mest utenpå for syns skyld her, ellers hadde han nok sagt det til dama. Men han har vel ikke baller til det...

Ja, sånt opprører meg og særlig det at nesten alle mener det er greit å gjøre sånt for så og lyve om det, bare man liksom "angrer" litt...

Du er veldig flink til å kategorisere/kalle mange andre her som dum i de fleste innleggene dine.

DET er dumt det....

Har jeg kalt noen dum? Jeg sier man er rimelig egoistisk og umoden om man ikke har guts til så si sånt til sin kjære. Viser jo hvor lite "hold" det er i forholdet da når man kan svike noe igjen og igjen.

Hvis dette var en engangsforseelse som du ALDRI kommer til å gjenta noensinne, så syns jeg ikke du skal si noe. Og hold deg for all del unna flatfyll heretter!

Vissheten om at du har vært utro er en byrde du får bære alene.

Å fortelle det til din kjære kunne ville nok ha lettet på din samvittighet - men blitt veldig tungt for henne som er uskyldig part.

Siden du aldri vil gjøre det igjen har hun nå grunn til å stole på deg, den faller bort om du sier noe.

I motsatt fall, at du dummer deg ut igjen - da syns jeg du skal fortelle henne hva du har gjort.

Og til deg jukli: Jeg syns ikke utroskap er greit, og hadde ikke tilgitt min mann om han gjorde det.

Men jeg velger å tro "usannsylig dum" på hans ord om at dette var gjort i nærmest sanseløs fyll.

Ok, så om din mann er utro så er det helt greit for deg så lenge han ikke sier noe?

Enkelte her får det til å høres ut som om denne saken gjelder dem selv - at det er dem som blir sviktet. Du må selvsagt gjøre det du selv mener er riktig for din situasjon, men jeg ville aldri fortalt det. Jeg har selv blitt fortalt ting jeg kunne ønske jeg aldri hadde visst - og det tok meg år å kommme over. Enkelte ting er faktisk bedre å ikke vite. Jeg synes enkelte som svarer deg er utrolig naive og tror at alle får det bra om bare alle er ærlige om hverandre. Tror kanskje det er litt skivebom. Vi mennesker er ikke alltid like rasjonelle fordi vi har en masse følelser som drar oss i ulike retninger - og ikke alltid riktig vei - og vi gjør dumme ting. Slik vil det desverre eller heldigvis alltid være. Med andre ord vi kommer alltid til å gjøre ting som kan såre andre. Vi må derfor avveie om det er verdt å være ærlig å såre den andre parten eller bare leve med det man har gjort selv. Det kan være straff nok å måtte leve med hemmligheten. Igjen - jeg ville aldri sagt noe!!!!

Har skjønt det nå at noen bare er så egoistiske at de vil gjøre hva de vil og se det de vil. Håper dette gjelder et fåtall og at det bare er overrepresentert av ego folk her på DOL.

Selvsagt gjør det vondt for den som får vite, men ærlighet fortjener alle. Den som har sveket kan jo fort bli lurt til å tro at det ikek var så nøye og så gjøre det igjen.

Ærlighet varer lengst uansett, selv om det selvsagt kan gjøre vondt. men livet er ikke lett da. Jeg ville hvertfall ikke likt å leve på en løgn.

Ok, så om din mann er utro så er det helt greit for deg så lenge han ikke sier noe?

Sånn trenger det jo ikke å være. Det blir vel heller slik: Jeg håper du aldri kommer til å være utro, men om det likevel skjer, foretrekker jeg å ikke vite det.

(Så du den, Lillemus?)

Sånn trenger det jo ikke å være. Det blir vel heller slik: Jeg håper du aldri kommer til å være utro, men om det likevel skjer, foretrekker jeg å ikke vite det.

(Så du den, Lillemus?)

Tja, noen vil vel kanskje ha det slik, sånn at de aldri noensinne kan vite om partner faktisk HAR vært utro..

Jeg er mer, jeg håer det aldri skjer, men om det skjer så vil jeg vite det, så jeg kan prøve å tilgi. Shit DOES happen, jeg er ikke naiv heller.

Har skjønt det nå at noen bare er så egoistiske at de vil gjøre hva de vil og se det de vil. Håper dette gjelder et fåtall og at det bare er overrepresentert av ego folk her på DOL.

Selvsagt gjør det vondt for den som får vite, men ærlighet fortjener alle. Den som har sveket kan jo fort bli lurt til å tro at det ikek var så nøye og så gjøre det igjen.

Ærlighet varer lengst uansett, selv om det selvsagt kan gjøre vondt. men livet er ikke lett da. Jeg ville hvertfall ikke likt å leve på en løgn.

Dette handler ikke om egoisme. Det handler om at dte kan være unødvendig å såre andre for en dumhet man har gjort EN gang.

Har du lest Vildanden av Ibsen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...