Gå til innhold

Har jeg vært utro?

Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om egoisme. Det handler om at dte kan være unødvendig å såre andre for en dumhet man har gjort EN gang.

Har du lest Vildanden av Ibsen?

For meg har man idet man er utro såret den andre selv om denne ikke vet noe enda, man har aveket og vært utro. Om man så ikke sier noe så sviker man igjen.

Du ser på det å ikke si noe som å spare den andre for smerten, for meg blir det helt feil, siden skaden allerede har skjedd.

Jeg kunne ikke levd med noen med dine holdninger for da ville jeg hver gang vedkommende hadde vært på julebord, guttetur osv lurt på om han kanskje hadde gjort noe dumt men som han ikke sa noe om for å "spare" meg.

Det ville vært helt ødeleggende for forholdet å ikke ha tillit til vedkommende. Sånn vi har det, vi er enige om det her, så vet jeg at sålenge han ikke sier noe så har han heller ikke gjort noe.

Tenk om det en eller annen gang kommer frem da, det gjør det nesten alltid, tenk hvilket svik det føles som DA!!

Fortsetter under...

• Svar 164
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kat-1

10

• Osiris

9

• Babette

9

• Atene

7

Mest aktive i denne tråden

For meg har man idet man er utro såret den andre selv om denne ikke vet noe enda, man har aveket og vært utro. Om man så ikke sier noe så sviker man igjen.

Du ser på det å ikke si noe som å spare den andre for smerten, for meg blir det helt feil, siden skaden allerede har skjedd.

Jeg kunne ikke levd med noen med dine holdninger for da ville jeg hver gang vedkommende hadde vært på julebord, guttetur osv lurt på om han kanskje hadde gjort noe dumt men som han ikke sa noe om for å "spare" meg.

Det ville vært helt ødeleggende for forholdet å ikke ha tillit til vedkommende. Sånn vi har det, vi er enige om det her, så vet jeg at sålenge han ikke sier noe så har han heller ikke gjort noe.

Tenk om det en eller annen gang kommer frem da, det gjør det nesten alltid, tenk hvilket svik det føles som DA!!

Jeg velger å stole på folk i utgangspunktet. Og tro meg på at jeg ikke er naiv, men har litt livserfaring som har involvert både ditt og mitt syn

Jeg velger å stole på folk i utgangspunktet. Og tro meg på at jeg ikke er naiv, men har litt livserfaring som har involvert både ditt og mitt syn

Joda, men man kan jo tross alt ikke vite da, når man velger at man ikke vil vite om noe skulle skje.

Ærlighet er grunnstenen i mine forhold, heldgivis gjelder det for min kjære også:)

Gjest gidder ikke nick

Men når man har sex med andre så er det jo utroskap for de fleste, og de aller fleste liker vel ikke at partner har sex med andre. Og så i tillegg lyve om det, da har man sveket om og om igjen.

Hvis du ikke har nor imot at din partner har sex med andre og ikke sier det så flott for deg og sikkert for ham/henne som da i praksis kan gjøre hva faen han/hun vil.

Terkelen for hvor man mener "utroskapsgrena" går, er subjektivt.

Utroskapsgrenen din er mer innsnevret enn min, så kort og så enkelt!

Annonse

Terkelen for hvor man mener "utroskapsgrena" går, er subjektivt.

Utroskapsgrenen din er mer innsnevret enn min, så kort og så enkelt!

Jda, men det som er viktig er jo at grensen er lik for to som er sammen ikke sant?

For dere er det ok å ha sex med andre, men det må jo da gjelde for begge.

Men du, om grensen går etter sex, hva slags grense har dere da?

Hvis dette var en engangsforseelse som du ALDRI kommer til å gjenta noensinne, så syns jeg ikke du skal si noe. Og hold deg for all del unna flatfyll heretter!

Vissheten om at du har vært utro er en byrde du får bære alene.

Å fortelle det til din kjære kunne ville nok ha lettet på din samvittighet - men blitt veldig tungt for henne som er uskyldig part.

Siden du aldri vil gjøre det igjen har hun nå grunn til å stole på deg, den faller bort om du sier noe.

I motsatt fall, at du dummer deg ut igjen - da syns jeg du skal fortelle henne hva du har gjort.

Og til deg jukli: Jeg syns ikke utroskap er greit, og hadde ikke tilgitt min mann om han gjorde det.

Men jeg velger å tro "usannsylig dum" på hans ord om at dette var gjort i nærmest sanseløs fyll.

Det var jo gjort morgenen etter...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ok, så om din mann er utro så er det helt greit for deg så lenge han ikke sier noe?

Hvorfor er dette en slik fanesak at du må svare alle som ikke er enige med deg?

Det er naivt å tro at ærlighet alltid varer lengst. Du ser livet utrolig svart/hvitt. Det finnes nyanser der ute.

Annonse

Gjest gidder ikke nick

Jda, men det som er viktig er jo at grensen er lik for to som er sammen ikke sant?

For dere er det ok å ha sex med andre, men det må jo da gjelde for begge.

Men du, om grensen går etter sex, hva slags grense har dere da?

Jeg er forferdelig singel, og har ikke det problemet. Jeg registrerer bare at andre tar veldig lett på å være utro i tide og i utide. Gjerne med tilfeldige personer fra nord til sør.

Hvorfor er dette en slik fanesak at du må svare alle som ikke er enige med deg?

Det er naivt å tro at ærlighet alltid varer lengst. Du ser livet utrolig svart/hvitt. Det finnes nyanser der ute.

Er det ikke for å diskutere man skriver her da? Man diskuterer neppe bra med noen som er enig ikke sant?

Gjest Ulvinnen Lurulf

Har jeg kalt noen dum? Jeg sier man er rimelig egoistisk og umoden om man ikke har guts til så si sånt til sin kjære. Viser jo hvor lite "hold" det er i forholdet da når man kan svike noe igjen og igjen.

"når man kan svike noe igjen og igjen."

EN gang. "Usannsynlig dum" har sveket en gang. Han gjorde det nærmest i svime, angrer dypt og akter ikke å gjenta det.

Det kan vanskelig sammenlignes med noen som har et forhold på si, slik du tolker ham.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Er det ikke for å diskutere man skriver her da? Man diskuterer neppe bra med noen som er enig ikke sant?

Du diskuterer ikke. Hadde du gjort det, så hadde du hørt etter det andre sa.

Du driver bare en egen liten vendetta der du skjærer alle over en kam.

"når man kan svike noe igjen og igjen."

EN gang. "Usannsynlig dum" har sveket en gang. Han gjorde det nærmest i svime, angrer dypt og akter ikke å gjenta det.

Det kan vanskelig sammenlignes med noen som har et forhold på si, slik du tolker ham.

Når han gjorde det, svek han en gang ved å være utro. Ved å ikke si noe svek han igjen, ved å være uærlig og å gå bak hennes rygg med det.

Men det er slik jeg ser det da. Første gangen var nok et "uhell" i fylla, andre var en bevisst handling i edru tilstand.

Du diskuterer ikke. Hadde du gjort det, så hadde du hørt etter det andre sa.

Du driver bare en egen liten vendetta der du skjærer alle over en kam.

Jaja.. det er vel slik du ser det da. Ikke min feil at alle andre mener de har 100% rett og at jeg er dum. Synes bare det er utrolig rart at så mange synes utroskap er greit så lenge det ties om, for det er jo det det blir i praksis når sånt skal ties om.

I utgangspunktet, så synes jeg du kan holde dette for deg selv. Jeg hadde ikke slått opp med min samboer på grunn av noe slikt som dette, om han selv innså feilen sin i øyeblikket og angret. Og da er det faktisk bedre å leve i uvisshet, når jeg allikevel ville ha fortsatt forholdet. Da antar jeg selvfølgelig at forholdet ikke vil lide under hans samvittighet og at han takler dette selv.

Men jeg ser at du sier at om du forteller det til kjæresten din, så er forholdet over. Om du vet dette, så er det faktisk et argument for å "bekjenne dine synder". Hun har rett til å ta valg ang. sitt eget liv, og om dette er uakseptabelt for henne, så må hun få vite hva slags mann hun deler livet sitt med.

Dette er bare min mening. Du må selv velge hva du skal gjøre. Men uansett... Gjør det aldri mot noen igjen. Du burde ikke ha havnet på hotellrommet i det hele tatt. Og for framtiden, så vet du at du ikke kan stole på deg selv om du drikker deg så full, så lutt og drikke lenge før (om samboeren din ikke er sammen med deg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...