Gå til innhold

Nye venner i parforhold

Anbefalte innlegg

Gjest ny venninne oenskes

Jeg har et spoersmaal som jeg da gjerne vil ha noen synspunkter. Jeg er ei jente, som ikke alltid har hatt det lett med å faa venninner. Mannlige kompiser har jeg alltid hatt flust med. Dette har jeg aldri sett paa som problem, siden jeg trives godt i menns omgangskrets.

Men til problemstillingen. Jeg har naa funnet verdens herligste gutt som jeg vil dele resten av livet mitt med. Jeg har flyttet til hans sted og vi bor sammen. Problemet er naa at jeg faktisk har litt problemer med å finne venner, for i respekt for ham vil jeg ikke ende opp i en situasjon der jeg faar meg en venn og risikere at soet melodi oppstaar. Jeg forstaar frykten han godt, for desverre saa var det slik vi ble kjent. Jeg hadde type, ble venn med ham og vi forelska oss i hverandre.

Saken er naa at jeg jobber i et mansdominert yrke, jeg trener i en mannsdominert sport, og jeg trives best slik, saa hvordan skal jeg da klare å faa meg venner uten å saare ham, eller gi han frykt for at slikt skjer. Han aksepterer at jeg har mannlige venner, og han har blitt kjent med mange av mine venner fra hjemme og liker dem alle godt. Men naar det kommer til nye venner? For jeg kan jo ikke garantere at nye mannlige venner IKKE kan bli forelsket i meg, og IKKE vil proeve seg paa meg. Jeg kan jo bare garantere for meg.

Huff dette ble langt, men, er det noe som kjenner seg igjen, eller vet hvordan jeg skal kunne finne en loesning? Fo jeg savner jo å ha venninner, jeg skulle gjerne ha blitt kjent med flere jenter, men det er bare ikke saa lett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206656-nye-venner-i-parforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hallow :o)

Hva med å prøve deg på en aktivitet som ansees som kvinnedominert. Synge i damekor f.eks.,sykurs, srapbooking-kurs. Der vil du etter all sannsynlighet møte flest jenter og kan sikkert også finne en venninne eller flere blant de. Hva med kjærester/koner til din kjærestes guttevenner. Er det ingen av de som er potensielle venninner for deg. Hva med hans kusine, hans søster eller noen i den duren.

Synes forøvrig ikke du skal skaffe deg jentevenninner bare for at han ikke skal være sjalu. Sannsynligheten for at du blir forelsket i en mannlig venn er vel ikke så stor så lenge du har det bra med kjæresten din. Hvis du ikke savner venninner så er det vel ikke noe å stresse så med. Det er viktig at dere stoler på hverandre og gjør dere det så kan du like godt pleie dine mannlige venner som venninner; selv om det er litt uvant. Det er nok mere det din kjæreste og andre reagerer på; at det ikke er så vanlig å ha så mange mannlig venner.

Lykke til !

[quote name=hallow :o)' timestamp='1132226152' post='2848064]

Hva med å prøve deg på en aktivitet som ansees som kvinnedominert. Synge i damekor f.eks.,sykurs, srapbooking-kurs. Der vil du etter all sannsynlighet møte flest jenter og kan sikkert også finne en venninne eller flere blant de. Hva med kjærester/koner til din kjærestes guttevenner. Er det ingen av de som er potensielle venninner for deg. Hva med hans kusine, hans søster eller noen i den duren.

Synes forøvrig ikke du skal skaffe deg jentevenninner bare for at han ikke skal være sjalu. Sannsynligheten for at du blir forelsket i en mannlig venn er vel ikke så stor så lenge du har det bra med kjæresten din. Hvis du ikke savner venninner så er det vel ikke noe å stresse så med. Det er viktig at dere stoler på hverandre og gjør dere det så kan du like godt pleie dine mannlige venner som venninner; selv om det er litt uvant. Det er nok mere det din kjæreste og andre reagerer på; at det ikke er så vanlig å ha så mange mannlig venner.

Lykke til !

Jo, jeg har tenkt tanken paa aa finne meg en hobby som er mer kvinnedominert, men jeg har liten tid utenom, og jeg vil ikke gi opp sporten jeg allerede gaar paa. Jeg vil jo gjerne ha flere venninner, og jeg har proevd med soesteren, men vi fant liksom ikke helt tonen. Jeg vil ogsaa gjerne preove med kjaerester av venner til samboeren min, men jeg synes det bare er saa vanskelig. Skal jeg bare ringe aa spoerre om vi skal finne paa noe en dag? Ja, jeg vet jeg kan det, emn er nok egentlig mer redd for en avvisning der enn naar det gjelder menn. Rart det der egentlig, at jeg er mer redd for avvisning av potensielle venner enn hva det var for potensielle kjaerester.

Du kan ikke garantere for deg selv heller vet du, det har jo skjedd før, ingen garanti for at det skjer igjen...

Selvfoelgelig kan jeg ikke gi noen garantier, men med tanke paa hva jeg har med samboeren min naa, og det jeg foeler for ham, saa er det ingen menn i hele verden som jeg kunne erstatte ham med. Samboeren min er bare det beste som har hendt meg i mitt liv.

Men det haaper jeg du skjoente

Gjest kanderella

Selvfoelgelig kan jeg ikke gi noen garantier, men med tanke paa hva jeg har med samboeren min naa, og det jeg foeler for ham, saa er det ingen menn i hele verden som jeg kunne erstatte ham med. Samboeren min er bare det beste som har hendt meg i mitt liv.

Men det haaper jeg du skjoente

Det føles vel alltid slik i forhold, helt til man faller for en ny...

Annonse

Det føles vel alltid slik i forhold, helt til man faller for en ny...

Hoeres ut som du har litt livserfaring. Ja, jeg er ennaa ung, og er inne i mitt foerste serioes forhold. Jeg er ogsaa naiv som tror at det skal vare livet ut. Men du og du hvor herlig livet er. Ikke ta haapet bort fra meg, vaer saa snill

Jo, jeg har tenkt tanken paa aa finne meg en hobby som er mer kvinnedominert, men jeg har liten tid utenom, og jeg vil ikke gi opp sporten jeg allerede gaar paa. Jeg vil jo gjerne ha flere venninner, og jeg har proevd med soesteren, men vi fant liksom ikke helt tonen. Jeg vil ogsaa gjerne preove med kjaerester av venner til samboeren min, men jeg synes det bare er saa vanskelig. Skal jeg bare ringe aa spoerre om vi skal finne paa noe en dag? Ja, jeg vet jeg kan det, emn er nok egentlig mer redd for en avvisning der enn naar det gjelder menn. Rart det der egentlig, at jeg er mer redd for avvisning av potensielle venner enn hva det var for potensielle kjaerester.

Sånt kan ikke tvinges frem. Finner du tonen med en av disse kjærestene på en fest eller noe, foreslå shopping? Eller noe annet, du finner ut av interessene når du snakker med dem.

Hoeres ut som du har litt livserfaring. Ja, jeg er ennaa ung, og er inne i mitt foerste serioes forhold. Jeg er ogsaa naiv som tror at det skal vare livet ut. Men du og du hvor herlig livet er. Ikke ta haapet bort fra meg, vaer saa snill

Man kommer ihvertfall ikke videre i ett forhold med en negativ innstilling :) Så for meg er det "Vi skal alltid være sammen" som gjelder, og man må håpe og tro. Fine, fine kjærligheten.

Kan dere ikke arrangere en fest eller middag hvor dere inviterer hans venner og tilhørende kjærester? Ofte er det lettere å få kontakt med potensielle venninner da, og så kan dere jentene eventuelt avtale å møtes på kafé eller noe ved en senere anledning.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...