Gå til innhold

Anbefalte innlegg

eliane1365380923

Hei!

Jeg har brukt Pergotime 50 mg på menstrasjonsdag 5-9, uten å bli gravid.

Vi prøvde dag 12-17.

Pergotime skal brukes annenhver måned. Når tid vet jeg når eggløsning finner sted for den måneden som jeg ikke bruker Pergotime? Jeg brukte eggløsningstester da jeg gikk på Pergotime, men denne slo ikke positivt ut. Er det fare for at den ikke slår positivt ut også denne måneden uten Pergotime?

Hvilke dager er de sikreste å prøve?

Jeg ble satt på pergotime fordi jeg hadde uregelmessig og sjelden menstrasjonssyklus. Har en datter på 6år som er unnfanget på naturlig måte.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206668-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, så du kan ha vært for sen i første syklus. Grunnen til at du bruker pergotime er vel at du har sjeldne eggløsninger eller ingen. Det er ikke mulig å si når du får eggløsning i måneden uten pergotime. Jeg vil foreslå at du har samleie 2-3 ganger i uken, da behøver du ikke å tenke på å ramme spesielle dager. Hvis du vil teste på en annen måte om pergotime har ført til eggløsning, kan du måle daglig temperatur. Når den stiger et par streker tyder det på at du har hatt eggløsning. Man kan også måle hormonet progesteron ved en blodprøve 10-12 dager etter siste tablett.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206668-pergotime/#findComment-1492600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...