Gå til innhold

Kjøre advokat på Lindorff?

Anbefalte innlegg

Gjest Lite penger
Skrevet

Hei.

Er du jente/kvinne kan du prøve jurk; juridisk rådgivning for kvinner. I Oslo møter du opp, og skriver deg på liste, så får du en halv times rådgivning uansett. Der kan de gi råd, og de kan si om de tar saken din eller ikke.

Ellers kan du prøve jussbuss, som også holder til der.

Tjener du under en viss sum, har du krav på fri rettshjelp, men dette kan du få veiledning på av jurk evt jussbuss.

Lykke til :-)

Jeg er kvinne og har veldig lav inntekt.

Takk for tips alle sammen, dette hjalp på humøret! :)

Ikke koselig å få denne bomba like før jul, etter mange år med taushet og avvist sak.

Men nå letta jeg flere hakk! :)

Lindorff trua med å tvangstrekke meg nå straks(sende til namsmannen), enda saken var avvist i forliksrådet for flere år sia.

:(

Jeg mistenker at dem har vært bevisst tause i saken i flere år, i håp om at jeg har glemt detaljer og kastet forliksrådspapiret. Noe så utspekulert, og i tillegg er jeg langtidssyk :(

Gjest svaksterk
Skrevet

Ikke koselig å få denne bomba like før jul, etter mange år med taushet og avvist sak.

Lindorff trua med å tvangstrekke meg nå straks(sende til namsmannen), enda saken var avvist i forliksrådet for flere år sia.

Jeg mistenker at dem har vært bevisst tause i saken i flere år, i håp om at jeg har glemt detaljer og kastet forliksrådspapiret. Noe så utspekulert, og i tillegg er jeg langtidssyk :(

Prøv jurk du :-)

Jeg tror nok det ordner seg for deg. Jeg har selv vært der og de gir bra råd og service.

Du finner dem også på nettet hvis du søker på dem.

Lykke til

Skrevet

Lindorff har jeg hatt tull med også, de er ikke særlig redelige.

Iblant har jeg lurt på om man kunne sende dem et motkrav: feks så og så mye for "tort og svie", økende for hvert eneste pressbrev de sender??

Skrevet

Lindorff har jeg hatt tull med også, de er ikke særlig redelige.

Iblant har jeg lurt på om man kunne sende dem et motkrav: feks så og så mye for "tort og svie", økende for hvert eneste pressbrev de sender??

Forresten bør du ringe forbrukerrådet (gratis) og spørre hva du kan gjøre.

Skrevet

"I en rimelig verden må jeg da få tid til å evt veksle?"

Det kan man argumentere for - _før_ man kjøper billetten. Når du allerede har en billett, så må du selvføgelig medregne tid til å velsle til ny billett i tiden du har betalt for.

"..................................."

Nei. På samme måte må jeg få stå uten billett 10 minutter til jeg får vekslet, stått i kø og hentet billett. Jeg må jo stå med bilen et sted.

Du blir den perfekte borger: bombastisk, lydig og altruistisk.

:-)

Skrevet

Nei. På samme måte må jeg få stå uten billett 10 minutter til jeg får vekslet, stått i kø og hentet billett. Jeg må jo stå med bilen et sted.

Du blir den perfekte borger: bombastisk, lydig og altruistisk.

:-)

"Du blir den perfekte borger: bombastisk, lydig og altruistisk. "

På ingen måte :-)

Men man må jo ha _litt_ logikk når man opponerer mot ting - selv noe så irriterende som trafikksjefens etat, europark, scanpark o.l.

"............................................."

Skrevet

Hei,

Hvis de truer med påleggstrekk (fra lønnen) siterer du bare fra dekningslovens §2.7:

"§ 2-7. Utlegg i lønnskrav m v.

Utlegg i lønnskrav m v kan bare tas i krav som har forfalt eller forfaller innen to år, jf tvangsfullbyrdelsesloven § 7-21. "

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men man må jo ha _litt_ logikk når man opponerer mot ting - selv noe så irriterende som trafikksjefens etat, europark, scanpark o.l.

Jeg mener at litt jenka ofte letter arbeidet. Det hjelper ofte ikke å prøve å få rett, bekjempe noen og være firkanta.

Parkeringssselskapene oppdager nå at det kan bli svært kostbart etterhvert å oppfylle kontrollørpedantrollen. De drukner nå i klager, og myndighetene strammer opp kravene siden så mange klager.

Kontrollørene får stor provisjon av bøtene og bidrar til tilspissingen og urimelighetene.

At inntekter skal baseres på forglemmelser og tilfeldigheter er urimelig.

Islams straffelov er mer basert på å skremme mange folk enn å gi rettferdighet til den enkelte. Statuere eksempler. Stakkars eksempler, og heldig er den som slipper unna.

Skrevet

Jeg mener fremedeles at den gode gamle konduktørjobben er best, hvor et menneske selger billetter og sørger for at alle betaler, er der for å hjelpe og passer på.

I stedet erstattes dette systemet av statuering av eksempler, ustabile tekniske løsninger, skremsler og ensom forvirring. Selv var jeg i Wien og skjønte ikke noe av bilettsystemet på lokaltoget. I min leting og forvirring støtte jeg på en vakt som bare ville sette på meg håndjern.

Skrevet

Jeg mener at litt jenka ofte letter arbeidet. Det hjelper ofte ikke å prøve å få rett, bekjempe noen og være firkanta.

Parkeringssselskapene oppdager nå at det kan bli svært kostbart etterhvert å oppfylle kontrollørpedantrollen. De drukner nå i klager, og myndighetene strammer opp kravene siden så mange klager.

Kontrollørene får stor provisjon av bøtene og bidrar til tilspissingen og urimelighetene.

At inntekter skal baseres på forglemmelser og tilfeldigheter er urimelig.

Islams straffelov er mer basert på å skremme mange folk enn å gi rettferdighet til den enkelte. Statuere eksempler. Stakkars eksempler, og heldig er den som slipper unna.

"Kontrollørene får stor provisjon av bøtene og bidrar til tilspissingen og urimelighetene."

Snakker du om lappelisa eller t-bane/tog/trikkekontrollører nå? Ingen parkeringsvakter i trafikksjefens etat får provisjon av bøtene de skriver ut. Hvis du har dokumentasjon på at noen andre av disse får det, så skal jeg ikke nekte - men det vil jeg gjerne se.

Skrevet

"Kontrollørene får stor provisjon av bøtene og bidrar til tilspissingen og urimelighetene."

Snakker du om lappelisa eller t-bane/tog/trikkekontrollører nå? Ingen parkeringsvakter i trafikksjefens etat får provisjon av bøtene de skriver ut. Hvis du har dokumentasjon på at noen andre av disse får det, så skal jeg ikke nekte - men det vil jeg gjerne se.

De private parkeringsselskapene lever ofte kun av gebyrer. En venn i Oslo får 140 kr pr bot på 500 han skriver ut, og som blir betalt. Det må tas bilder og skrives en masse. Sjefen der sier det ikke ville bli skrevet ut halvparten så mange om de ikke hadde provisjon. Mange blir eksperter på å finne syndere fort.

Et spørsmål nå er om et borettslag kan ilegge sine beboere gebyrer utenom husleien. Det er ikke mulighet i loven for det, og det står ikke noe unntak for parkeringsgebyrer. Det er jo beboernes selveide tomt og plass, som de må få lov å bruke som den er ment: til å parkere.

Skrevet

Fra 400 til 9000?? Da har dette gått langt! Hvorfor har du ikke gjort noe med det før?

Staten skal ha tilsammen kr 6000 i gebyrer hvis kravet kommer til rettslig inndrivelse.

I Sverige koster det kr 800.

Norske myndigheter skal "skremme" folk til å betale på den måten.

På samme måte som de skal skremme deg fra å kjøre for fort. Ingen av metodene er dokumnetert effektive. Sverige har forholdsvis færre inkassosaker enn oss.

Jeg lurer på om "skremselet" virker, eller om det bare er en sten til byrden, skatteinntekter og flåing av de svakeste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...