Gjest Skriv under du også! Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 http://www.giossjulatilbake.no/opprop.php Hva med en liten protest mot det enorme kjøpepresset? Gi aksjonistene din stemme du også, jeg og mange andre har allerede gjort det! 0 Siter
Klara Q Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Begynner vel å bli litt i seneste laget nå som vi faktisk snart er i desember...? Nå BØR man jo så smått begynne å forberede jula. 0 Siter
Zingara Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Begynner vel å bli litt i seneste laget nå som vi faktisk snart er i desember...? Nå BØR man jo så smått begynne å forberede jula. Oktober ja, altfor tidelig, men midten av november, helt greit... Skal man drøye det til desember blir det bare stress og kaos, det har jeg selv erfart to år på rad, det er hvertfall lite trivelig. 0 Siter
Klara Q Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Oktober ja, altfor tidelig, men midten av november, helt greit... Skal man drøye det til desember blir det bare stress og kaos, det har jeg selv erfart to år på rad, det er hvertfall lite trivelig. Desember er et helsike av trafikkork, endeløse kassakøer og overprisete eller utsolgte varer! Enig, så enig. 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jeg er ikke så svak at jeg føler meg presset jeg - jeg klarer faktisk å få rundt og nyte det jeg ser uten å måtte eie det. JEG LIKER DET SOM DET ER! 0 Siter
Gjest Tidlig!! Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Oktober ja, altfor tidelig, men midten av november, helt greit... Skal man drøye det til desember blir det bare stress og kaos, det har jeg selv erfart to år på rad, det er hvertfall lite trivelig. Tidelig? AWWWW! Det skrives tidlig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jeg er ikke så svak at jeg føler meg presset jeg - jeg klarer faktisk å få rundt og nyte det jeg ser uten å måtte eie det. JEG LIKER DET SOM DET ER! ;o) Du er herlig du, Flisa! Og akkurat i dette er jeg skjønt enig med deg. 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 ;o) Du er herlig du, Flisa! Og akkurat i dette er jeg skjønt enig med deg. Ja, kjøpepress er et teit ord. er man blakk - så er man 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Det er kanskje mer virkningsfullt å gi faen i kjøpepresset enn å skrive navnet sitt på ei liste? 0 Siter
laban Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Handelsstanden bestemmer ikke over min jul eller mine juleforberedelser, og jeg trenger ikke hjelp til å synse noe om dens påfunn. Jeg handler ikke slips to uker før farsdagen heller, men jeg går ikke av hengslene selv om jeg ser plakater om at jeg burde det. Vedr. aksjonens kåring av "ukas niding" så er det helt hjernedødt å henge ut en hobbyforretning som stiller ut julevarer i oktober (ref. Panduro uke 43). Det svekker min tillit til dømmekraften hos de som står bak. Jeg hadde tenkt å sende aksjonen en mail om dette, men fikk ikke gjort det den aktuelle uka, og da gadd jeg ikke likevel. Selv for 40 år siden (ja, jeg er eldgammel og kan huske det), var det "lovlig" å selge råstoff til hjemmelagde julegaver og -pynt i god tid. Hvis man f.eks. skal brodere en juleduk, må man faktisk kjøpe den en stund i forveien. 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Handelsstanden bestemmer ikke over min jul eller mine juleforberedelser, og jeg trenger ikke hjelp til å synse noe om dens påfunn. Jeg handler ikke slips to uker før farsdagen heller, men jeg går ikke av hengslene selv om jeg ser plakater om at jeg burde det. Vedr. aksjonens kåring av "ukas niding" så er det helt hjernedødt å henge ut en hobbyforretning som stiller ut julevarer i oktober (ref. Panduro uke 43). Det svekker min tillit til dømmekraften hos de som står bak. Jeg hadde tenkt å sende aksjonen en mail om dette, men fikk ikke gjort det den aktuelle uka, og da gadd jeg ikke likevel. Selv for 40 år siden (ja, jeg er eldgammel og kan huske det), var det "lovlig" å selge råstoff til hjemmelagde julegaver og -pynt i god tid. Hvis man f.eks. skal brodere en juleduk, må man faktisk kjøpe den en stund i forveien. Amen! 0 Siter
laban Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Amen! Jeg er ingen hobbyfantast og blir svett ved tanken på å gå inn i slike butikker, men akkurat den uthengningen har de neimen ikke fortjent! 0 Siter
flisa Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jeg er ingen hobbyfantast og blir svett ved tanken på å gå inn i slike butikker, men akkurat den uthengningen har de neimen ikke fortjent! helt enig! 0 Siter
serendipity Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Nå er det jo snart på tide å tenke på jul faktisk!!! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Nei det gjør jeg da ikke. Jeg kan gjøre det når karneval og halloween tiden kommer hvis det blir laget en protestaksjon da. I år synes jeg handelstanden er senere ute. Jeg kan ikke skrive under jeg som allerede har startet juleforberedelsene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Nei det gjør jeg da ikke. Jeg kan gjøre det når karneval og halloween tiden kommer hvis det blir laget en protestaksjon da. I år synes jeg handelstanden er senere ute. Jeg kan ikke skrive under jeg som allerede har startet juleforberedelsene. ENIG! Kom med en protestaksjon mot Halloween og jeg skriver under prompte! 0 Siter
Gjest hva med å ta den tilbake selv? Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Hvorfor gidde det? Det er da bare å TA jula tilbake selv, det. Trenger ikke opprop for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.