Gå til innhold

Griske kjerringer

Gjest Kvinne som gremmes

Anbefalte innlegg

Gjest kalendria
Skrevet

Du kan ikke forvente annet enn de svarene du får nå. De som svarer deg nå, en fredag formiddag, er jo i sammme situsjon som hun Solér-dama en gang var.

Ja, det kan du jo tro...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• flisa

8

• fei1365380229

6

• Goliath

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hadde dette vært omvendt, hadde dere aldri reagert på samme måte.

jeg hadde

Skrevet

Du kan ikke forvente annet enn de svarene du får nå. De som svarer deg nå, en fredag formiddag, er jo i sammme situsjon som hun Solér-dama en gang var.

Apropos fredag formiddag - det minner meg om at jeg må ut og hente den nye sleksapskjolen fra skredderen slik at jeg rekker å være hjemme når canapeene blir levert i ettermiddag!

Uff sånt stress å ha en så rik og fasjonabel mann med mye parties, altså!

Det er rent så man skulle ønske at man hadde både utdannelse og jobb.

Skrevet

Apropos fredag formiddag - det minner meg om at jeg må ut og hente den nye sleksapskjolen fra skredderen slik at jeg rekker å være hjemme når canapeene blir levert i ettermiddag!

Men det har du vel neppe.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det som er avgjørende her er vel hvordan økonomien var da de giftet seg og om de har felles barn.

Har de felleseie,felles barn og de stilte likt økonomisk fra starten av, har de begge bidratt på hver sin måte til å tjene disse pengene.

Hvem tror du har tatt vare på barna, mens han har vært ute og tjent disse pengene?

Skrevet

Men det har du vel neppe.

Nei det er det dårlig med gitt.

Men så er jeg heldigvis ikke sosialklient, da, slik som resten av røkla her på DOL!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det syns jeg faktisk ikke. Hun har vært hjemmeværende og tatt seg av hans barn for at han skal kunne gjøre karriere.

Nemlig!

Skrevet

Nei det er det dårlig med gitt.

Men så er jeg heldigvis ikke sosialklient, da, slik som resten av røkla her på DOL!

Takk og lov.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. Da mine barn var små valgte vi at jeg skulle være hjemme med dem, eks'en min jobbet veldig mye og var nok den som stod for inntekten, men jeg bidro da jeg også.

Man trenger ikke være lat fordi om man går hjemme. Jeg tok meg av både oppussing, hagearbeid og ikke minst barna for at han skulle konsentrere seg om firmaet sitt. Jeg kunne valgt å jobbe, men da måtte han jobbet mindre,så på den tiden vil jeg vel si at jeg ofret min egen karriere til fordel for ham.

Vi valgte det som passet oss best, men siden jeg var hjemme og ikke hadde noe særlig inntekt disse årene betyr vel ikke det at jeg ikke hadde rett på noe da vi gikk hver til vårt?

Heldigvis hadde vi en vanntett samboerkontrakt som gjorde at vi begge ble fornøyd.

Men man trenger overhodet ikke være lat eller grisk om man er hjemme med barna,

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men fortjener hun halvparten? Flere millioner for å ha passet barn noen år? Hva med "vanlige" mødre som aldri får noe særlig for det? Hun har uansett nytt godt av de pengene i flere år allerede.

Kunne han ha drevet med dette, hvis han hadde vært alene med ungene?

Gjest Anonym nu
Skrevet

ENIG!

Tror dere virkelig at denne dama har gått hjemme slik andre gjør? Tror dere virkelig at hun ikke har nytt godt av de pengene allerede? Ærlig talt!

Skrevet

Nå må du ikke glemme innom frisør og legge opp håret da ;-)

Eller du får det kanskje gjort hjemme, mens kanapeene blir levert?

Gjest Kvinne som gremmes
Skrevet

Kunne han ha drevet med dette, hvis han hadde vært alene med ungene?

Nei. Men MÅTTE hun være hjemme på dagtid å ta seg av barna?

Skrevet

Det som er avgjørende her er vel hvordan økonomien var da de giftet seg og om de har felles barn.

Har de felleseie,felles barn og de stilte likt økonomisk fra starten av, har de begge bidratt på hver sin måte til å tjene disse pengene.

Hvem tror du har tatt vare på barna, mens han har vært ute og tjent disse pengene?

Jeg blir litt forbanna på overskriften jeg da. "Kona vil ha halve formuen". Det virker liksom som om det er noe grusomt hun ber om eller at hun er grisk :(

Det står jo ingenting lenger ned i artikkelen om at Solér motsetter seg dette, men at de kanskje er litt uenige i hva ting er verdt.

Skrevet

Nå må du ikke glemme innom frisør og legge opp håret da ;-)

Eller du får det kanskje gjort hjemme, mens kanapeene blir levert?

Ja, ærlig talt - tror du at jeg er blant dem som må oppsøke stylist, eller???!!! Dette er selvsagt booket for hjembesøk! Makan!

Skrevet

Nei. Men MÅTTE hun være hjemme på dagtid å ta seg av barna?

Men hvis hun hadde hatt en jobb og tjent la oss si 200 000 kroner i året - hadde du likevel syntes det var urettferdig at hun skulle ha halvparten?

Hvor går grensa??

Skrevet

Jeg blir litt forbanna på overskriften jeg da. "Kona vil ha halve formuen". Det virker liksom som om det er noe grusomt hun ber om eller at hun er grisk :(

Det står jo ingenting lenger ned i artikkelen om at Solér motsetter seg dette, men at de kanskje er litt uenige i hva ting er verdt.

Nemlig!

Skrevet

Ja, ærlig talt - tror du at jeg er blant dem som må oppsøke stylist, eller???!!! Dette er selvsagt booket for hjembesøk! Makan!

Det er bra!

Måtte bare teste deg for og være sikker på at du ikke lurer oss sosialklienter her på Dol med at du er rik, og så er du egentlig bare en av oss *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...