Gå til innhold

Stjernetegn: hvilket stjernetegn er jeg født i? Spør meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skorpion.

Bare skorpioner har behov for å eksponere seg slik via nettet

Jeg har mange behov.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• Klara Q

5

• laguna1365380434

4

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

du er vekt?

Der kommer eliminasjonsmetoden inn.

Skrevet

Er du glad i mat?

Er du musikalsk?

Setter du deg stadig nye mål som du ikke gir deg før du har nådd?

Har du en tendens til å ha mange jern i ilden på èn gang?

Blir du beskyldt for å være hårsår?

Er du opptatt av pene ting og mennesker?

Er du romantisk?

Trives du best som festens midtpunkt?

Er du først ute med siste skrik, det være seg med trender innen mote, interiør eller whatever?

Er du et sensuelt vesen?

Skrevet

Med acendant (?) og flere hus i faarikål! Så det så! ;-P

Hahaha! Det var et nytt stjernetegn for meg. ;)

Skrevet

Jeg spør ikke - sier bare VÆR eller VEKT

Vi får se :-)

Skrevet

Er du glad i mat?

Er du musikalsk?

Er du romantisk?

Er du først ute med siste skrik, det være seg med trender innen mote, interiør eller whatever?

Er du et sensuelt vesen?

Jeg kan legge det på en skala fra 1 til 5 i stedet for nei/ja, hvor 1 er nei og 5 ja:

Er du glad i mat?

3

Er du musikalsk?

4

4

1

1

2

Er du romantisk?

4

1

1

Er du et sensuelt vesen?

4

Skrevet

Selvsagt er du kreps.

Det er 3-4 stjernetegn som kan passe på meg, ingen av dem kommer nærmere enn 50%. Det som er nærmest er ikke mitt. Kun jeg sitter med fasiten, og når jeg gjør det slik, så "vrenger jeg sekken", i stedet for at en "astrologer" skal trekke opp det som passer dem.

Noe av hemmeligheten ligger i hvilke spørsmål som stilles og hvilke som ikke stilles.

Og det er viktig at den som skal plasseres ikke selv leser alle beskrivelsene, da rakner hele systemet.

Skrevet

Du er i hvert fall ikke samme tegn som meg. Du er en vær.

Vi får se.

En berømt astrolog skulle på TV plassere 12 mennesker i riktig stjernetegn ved å spørre dem ut. Han kunne bare ikke spørre når de var født. Han klarte ikke plassere en eneste riktig. Siden alle 12 hadde ulike stjernetegn, så hadde han en presis jobb å gjøre, da en feilplassert fører til to feil.

Skrevet

Vi får se.

En berømt astrolog skulle på TV plassere 12 mennesker i riktig stjernetegn ved å spørre dem ut. Han kunne bare ikke spørre når de var født. Han klarte ikke plassere en eneste riktig. Siden alle 12 hadde ulike stjernetegn, så hadde han en presis jobb å gjøre, da en feilplassert fører til to feil.

Hadde de plukket ut folk som var svært atypiske for sine tegn da?

Jeg er ikke av dem som tror så voldsomt på astrologi, men jeg må innrømme at jeg synes det er veldig mange som har de mest typiske egenskapene for deres tegn.

Skrevet

Skulle det ikke bare være ja- og nei spørsmål?

(da blir det jo "er det et ildtegn?" osv)

Det kalles halveringsmetoden. Du kan da forkaste halvparten, dele resten i to, forkaste halvparten osv. Når du får vite i hvilken halvdel målet ligger. Du kan da også selektere hva som ligger i hver halvdel, og sikte ut segmenter ved å stille visse spørsmål. Enkle prinsipper.

Skrevet

Hadde de plukket ut folk som var svært atypiske for sine tegn da?

Jeg er ikke av dem som tror så voldsomt på astrologi, men jeg må innrømme at jeg synes det er veldig mange som har de mest typiske egenskapene for deres tegn.

"jeg må innrømme at jeg synes det er veldig mange som har de mest typiske egenskapene for deres tegn."

Det skyldes mest selekteringen vi foretar i hjernen vår. Vi oppfatter det vi vil oppfatte.

Jeg er ikke typisk for noen stjernetegn, jeg stemmer ikke mer enn 50% for noe tegn, hvordan tolker du det?

Nå ødelegger jeg hele greia ved å undersøke saken vitenskapelig. Det er jo bare tullball og moro: :-) Vi lurer hverandre og utforsker hjernens underfundige arbeidsmetoder. Men å kalle det alvor er feil, og kan føre til at vi tar feil avgjørelser. Men sådommer har også en tendens til å oppfylle seg selv ved at vi tenker på dem og følger dem. Vi er lettpåvirkelige i vage saker.

Skrevet

Jeg kan legge det på en skala fra 1 til 5 i stedet for nei/ja, hvor 1 er nei og 5 ja:

Er du glad i mat?

3

Er du musikalsk?

4

4

1

1

2

Er du romantisk?

4

1

1

Er du et sensuelt vesen?

4

Èn ting til:

Ville du trives som turnerende rockestjerne?

Skrevet

Èn ting til:

Ville du trives som turnerende rockestjerne?

Så definitivt ikke. Har aldri vært på en konsert en gang.

Skrevet

Så definitivt ikke. Har aldri vært på en konsert en gang.

:)

Du er steinbukk.

Skrevet

:)

Du er steinbukk.

Kreps.

Men nå kommer sikkert noen og tar æren, da omtrent alle tegn er ramset opp :-)

Og så kommer noen og sier at jeg er en typisk kreps, men det er jeg ikke, bare 31% stemmer med kreps. 6 andre tegn stemmer bedre.

Hva betyr det at 6 andre tegn stemmer bedre enn mitt eget?

Skrevet

Er du glad i mat?

3

Er du musikalsk?

4

4

1

1

2

Er du romantisk?

4

1

1

Er du et sensuelt vesen?

4

Har sikkert noe med accendanten din å gjøre :P

Jeg tenkte også kreps, men det var et eller annet som ikke stemte. Jo, at du satt 1 på det med hårsår, og at du satt "bare" 3 på glad i mat :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...