Gå til innhold

Fineste julesang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den fineste julesangen du vet om?

Jeg bare elsker O helga natt, den gir meg frysninger på ryggen. :)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

7

• Gyda

3

• ShitDiddelyDo

3

• laguna1365380434

2

Skrevet

Dette tenkte jeg på igår også, min julesang er med The Pogues "Fairy Tale of New York."

Og Dinah Washington forbinner jeg med jul, og jeg kan ikke sette finger på en sang. Men far spilte alltid henne i juletiden så det er nok derfor.

Oh Holy night er også fantastisk, jeg tror jeg liker den bedre på engelsk enn norsk.

Skrevet

Dette tenkte jeg på igår også, min julesang er med The Pogues "Fairy Tale of New York."

Og Dinah Washington forbinner jeg med jul, og jeg kan ikke sette finger på en sang. Men far spilte alltid henne i juletiden så det er nok derfor.

Oh Holy night er også fantastisk, jeg tror jeg liker den bedre på engelsk enn norsk.

Finnes den på norsk da? Har bare hørt den på svensk og engelsk, jeg.

Fairytale of New York er også fin, ja. :)

Skrevet

Jeg synes mange er fine! Men blir ekstra i julestemning når jeg hører "Det lyser i stille grender", og "Det kimer nå til julefest".

Skrevet

Jussi Bjørling og O helga natt er nydelig, det samme er Deilig er jorden. David Bowie og Bing Crosbys versjon av Little drummer boy fin. Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på.

Men er det ikke litt tidlig å begynne med jula nå?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tidenes julesang syns jeg er "Fairytale of New York" med The Pogues og Kirsty McColl. Av de typisk norske liker jeg "Det lyser i stille grender".

"O Holy Night" er også fin når rette personene synger, men ingen ting slår The Pogues.

Annonse

Skrevet

Jussi Bjørling og O helga natt er nydelig, det samme er Deilig er jorden. David Bowie og Bing Crosbys versjon av Little drummer boy fin. Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på.

Men er det ikke litt tidlig å begynne med jula nå?

Når man synger i kor begynner jula i slutten av august. :)

Skrevet

Jeg har sunget i kor i mange år og elsker vår variant av Deilig er jorden. Men Vårres Jul med Hans Rotmo er også høyt oppe på lista...;)

Skrevet

Oh, Holy Night.

Helst med Cartman! :)

Synes ikke julesanger er spesielt pent, men akkurat den er jævla fin. Men den bør synges på engelsk.

Skrevet

Forresten er det en meget fin versjon av den låta i Home Alone!

Nesten på høyde med Cartmans versjon.

Skrevet

Oh, Holy Night.

Helst med Cartman! :)

Synes ikke julesanger er spesielt pent, men akkurat den er jævla fin. Men den bør synges på engelsk.

Spesielt fint er det når han synger "Noel, neeeeel!", og får støt av en "cattle prod". Fnis.

Annonse

Skrevet

Spesielt fint er det når han synger "Noel, neeeeel!", og får støt av en "cattle prod". Fnis.

Men det syke er at jeg ikke kødder når jeg skriver at jeg liker Cartmans versjon veldig godt. :)

Skrevet

Jeg har to favoritter:

"Det lyser i stille grender" og "Deilig er jorden".

Skrevet

Da adventskonserten ifjor ble avsluttet med "Deilig er Jorden" og koret gikk ut av kirken med hvert sitt lys i hånden, stilte seg opp å skuet ut over kirkegården å avsluttet sangen der, ja da var ikke ett øye tørt......

Skrevet

Da adventskonserten ifjor ble avsluttet med "Deilig er Jorden" og koret gikk ut av kirken med hvert sitt lys i hånden, stilte seg opp å skuet ut over kirkegården å avsluttet sangen der, ja da var ikke ett øye tørt......

Ja, det er virkelig en sang som gir gåsehud det også.

Skrevet

Kom på en annen nydelig julesang også, nemlig "Det hev ei rose sprunge".

Skrevet

Enig, O helga natt er nydelig. JEg liker også Deilig er jorden og Det hev ei rose sprunge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...