Gjest Cisse Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hei! Jeg er en jente på 24 som lurer på om jeg kanskje kan ha endo. Har smertefull avføring 1-2 dager under menstruasjonen,det river liksom i tarmen/underlivet...har forsøkt å bli gravide i ca. 4 måneder, uten hell. Har regelmessig mens, men er redd jeg har endo...jeg vil så gjerne ha et lite nurk! Kan dere som har endo si litt om hvordan dere har det??? - Cisse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lostlove Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Endo??? aner ikke hva du snakker om her, men PCO, vet jeg snart ALT om:) Jeg har strevd med å bli gravid pga dette, men ingenting er umulig! Nå venter jeg mitt tredje barn. Gi meg et vink om du vil vite noe om PCO, behandlinger ol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/#findComment-1499733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Endo??? aner ikke hva du snakker om her, men PCO, vet jeg snart ALT om:) Jeg har strevd med å bli gravid pga dette, men ingenting er umulig! Nå venter jeg mitt tredje barn. Gi meg et vink om du vil vite noe om PCO, behandlinger ol. Hun mener endometriose, dvs slimhinner på avveie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/#findComment-1500458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renatevesla Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Endo??? aner ikke hva du snakker om her, men PCO, vet jeg snart ALT om:) Jeg har strevd med å bli gravid pga dette, men ingenting er umulig! Nå venter jeg mitt tredje barn. Gi meg et vink om du vil vite noe om PCO, behandlinger ol. jeg er en jente som har fått påvist pco i juni i fjor...har prøvd og få et nurk nå siden november i forfjor...litt nyskjerrig på hvilke behandlinger du har fått??? jeg har selv gått på pergotime og provera...begynner å bli litt oppgitt etterhvert derfor hadde det vært greit å få vite noe fra en som har lykkes:-) klemmer fra meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/#findComment-1574005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lostlove Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 jeg er en jente som har fått påvist pco i juni i fjor...har prøvd og få et nurk nå siden november i forfjor...litt nyskjerrig på hvilke behandlinger du har fått??? jeg har selv gått på pergotime og provera...begynner å bli litt oppgitt etterhvert derfor hadde det vært greit å få vite noe fra en som har lykkes:-) klemmer fra meg:-) Hei hei! Med første mann holdt det med to kurer med Pergotime, så var jeg gravid. Med nr to skulle det ikke bli så enkelt desverre, prøvde pergotime uten hell, ingen respons... ble da satt på sprøytekur med noe som het Gonal-F, måtte inn på sykehuset jevnlig for å ta ultralyd av eggstokkene mine, da disse sprøytene skulle gjøre så en "vannpose" skulle dannes rundt ett egg (evt to), når denne vannposen ble 2 cm i diameter, skulle jeg få en siste spøryte og egget var da stort nok til å klare å bryte ut av eggstokken. Så hvor lang behandling ma trenger vites ikke, men hos meg tok det 21 dager, og prislappen på det ble 9000 kr!! me det var det verdt altså etter siste spøryte skulle det gå ca 40 timer til eggløsning, så da var det bare å dra hjem til gubben! hihi! Men det funket og jeg ble gravid. Sommeren 2004 begynte jeg med Metformin (type 2 diabetes medisin som er anbefalt til overvektige pco'ere), jeg gikk da ned 21 kg frem til mars 2005.. i mai 2005 fant jeg ut at jeg var gravid!!!!! jeg gikk da på p-piller i tilegg! gjett om jeg fikk sjokk da da! jeg som har måttet gå gjennom hormonkurer og i tilegg gikk på pillen skulle bli gravid helt av meg selv! Gleden var selvfølgelig stor, og i desember 2005 fødte jeg en nydelig datter, barn nr 3! Jeg skylder min fruktbarhet helt og holdent på Metforminen, uten den hadde dette aldri skjedd, med et ganske stort vekttap og i tilegg bli såpass fruktbar så gleder jeg med til å begynne med dem igjen:) (kan ikke brukes ved amming:)) Anbefaler deg på det sterkeste å begynne med Metformin, snakk med legen din og få resept. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/#findComment-1596202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renatevesla Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei hei! Med første mann holdt det med to kurer med Pergotime, så var jeg gravid. Med nr to skulle det ikke bli så enkelt desverre, prøvde pergotime uten hell, ingen respons... ble da satt på sprøytekur med noe som het Gonal-F, måtte inn på sykehuset jevnlig for å ta ultralyd av eggstokkene mine, da disse sprøytene skulle gjøre så en "vannpose" skulle dannes rundt ett egg (evt to), når denne vannposen ble 2 cm i diameter, skulle jeg få en siste spøryte og egget var da stort nok til å klare å bryte ut av eggstokken. Så hvor lang behandling ma trenger vites ikke, men hos meg tok det 21 dager, og prislappen på det ble 9000 kr!! me det var det verdt altså etter siste spøryte skulle det gå ca 40 timer til eggløsning, så da var det bare å dra hjem til gubben! hihi! Men det funket og jeg ble gravid. Sommeren 2004 begynte jeg med Metformin (type 2 diabetes medisin som er anbefalt til overvektige pco'ere), jeg gikk da ned 21 kg frem til mars 2005.. i mai 2005 fant jeg ut at jeg var gravid!!!!! jeg gikk da på p-piller i tilegg! gjett om jeg fikk sjokk da da! jeg som har måttet gå gjennom hormonkurer og i tilegg gikk på pillen skulle bli gravid helt av meg selv! Gleden var selvfølgelig stor, og i desember 2005 fødte jeg en nydelig datter, barn nr 3! Jeg skylder min fruktbarhet helt og holdent på Metforminen, uten den hadde dette aldri skjedd, med et ganske stort vekttap og i tilegg bli såpass fruktbar så gleder jeg med til å begynne med dem igjen:) (kan ikke brukes ved amming:)) Anbefaler deg på det sterkeste å begynne med Metformin, snakk med legen din og få resept. Klem Høres virkelig ut som om du er virkelig heldig:-) jeg har også begynt med metformintab.så tar jeg pergotime...etter blødning...det som er rart er at blødningen har kommet av seg selv de 2 siste gangene og det har jeg ikke opplevd før kan du si på 2-3 år...men det skjedde etter met.kuren...men ingen resultater.Har gått litt ned og legen sa sist at jeg ikke var overvektig og at hun så forandring på mef...men er fremdelkes utolmodig. hvordan gikk du ned i vekt???? :-)men det var godt og høre om en sånn lykkelig "slutt"på en vanskelig prosess håper virkelig at jeg er like heldig:-) klemmer fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206934-til-dere-med-endopco/#findComment-1634047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.