Gå til innhold

Vaskemaskin som er "tett"

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Noen tekniske her...???

Det derre kammeret til å helle vaskemiddel og skyllemiddel i er "tett".

Skyllemiddeldelen er helt fylt opp med vann hver gang maskinen er ferdig...

Tok den helt ut i dag og fikk tatt hånda langt "baki der" og der er det en stooor klump med pulver!!!

Åssen skal jeg få bort dette?? Har mest lyst å helle kokende vann nedi der og se om det går bort, men det er vel ikke så lurt kanskje?? Hvor blir det vannet av da?

Er det noe måte å demontere tro, som jeg kan gjøre selv eller er den klar for utbytting?? Er ikke så gammel heller da, så det er litt sumt det og:o(

Syns det lukter litt råttent nedi der og av klærne noen ganger og???

Hjelp meg da:o)

Gjest ikke-tekniker
Skrevet

Kan vel ikke være farlig å ta vann inn der, vannet går jo der til vanlig også ...... bare at det da går via kammeret til såpe og skyllemiddel.

Skrevet

Det er vann som skylder med seg vaskepulveret inn i maskinen, så du kan gjerne helle vann inn der.

Ha i litt varmt vann og la det virke litt før du heller etter litt til. Har du noe å rote litt rundt med forsiktig så kan du gjøre det også.

Dette er løsbart....bokstavelig talt:-)

Skrevet

Bruk varmt vann, du. Men det trenger ikke være helt kokende. Det er tross alt kaldt vann som vanligvis spyler kamrene. Og så bytter du til pulver som ikke klumper etterpå :)

I fhd til lukta, så kan det kanskje hjelpe å kjøre tom maskin på høy temperatur av og til. Det hjelper i hvert fall i oppvaskmaskinen.

Skrevet

På min vaskemaskin kan dette kammeret enkelt demonteres. Man drar "skuffen" rett ut - bruker litt kraft for å få den løs. Har AEG.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...