Gjest særemnet Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Jeg vet ikke hva jeg skal ha om i særemnet. Så hvis dere vet om noen spennende norske forfattere som jeg kan skrive om hadde det vært til hjelp. Eventuelt norske bøker som har blitt film(ikke Elling, den skriver alle om). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Karin Fossum? En (eller flere?) av bøkene hennes har oså blitt film. 0 Siter
willow Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Karin Fossum? En (eller flere?) av bøkene hennes har oså blitt film. harald rosenløw eeg - glasskår 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Hamsun? Sult er filmatisert, og flere andre romaner er også filmatisert eller laget Tv serie av. :-) 0 Siter
tonie Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Jens Bjørneboe, uten tvil. Kommer ikke på noen av de nyere forfatterne som rekker ham til støvlene. Hvorfor ikke skrive om en av de beste når man kan velge fritt? 0 Siter
Osiris Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Olav Duun "Medmenneske" Tarjei Vesaas "Isslottet" Ivo Caprino "Flåklypa Grand Prix" Unni Lindell "Drømmefangeren" Anne Holt Flere bøker av henne som har blitt film 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Herbjørg Wassmo vil også være spennende å skrive om. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 For å komme med noen litt mer originale innspill: Øyvind Myhre: Han har skrevet mange bøker innenfor genrene science fiction og fantasy. Han skriver bøker med god flyt - med en utpreget følelse av "sense of wonder". Anbefalte bøker: Mørke over Dunwich, Følge en drøm, De siste tider. Ingar Knudtsen: Også han har skrevet mange bøker innenfor genrene science fiction og fantasy. Amasone-trilogien anbefales. Felix Thoresen: Amal Nor trilogien - bøker om to personer som søker den hellige gral kan anbefales. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Anne Holt. Karin Fossum. Jo Nesbø. Roy Jacobsen. Tove Nilsen. Gro Dahle (kuule barnebøker). Karsten Isachsen. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 hva med Anne Holt?, det har blitt laget mange filmer om Hanne wilhelmsen Eller Unni Lindell som også har blitt filmatisert 0 Siter
mchuldra Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Helt klart Gert Nygårdshaug. Skulle selv likt å vite litt mer om hva som befinner seg i hans hode. Han må vite utrolig mye om mangt, ut fra hva han skriver om. Teroriene han bruker. Kunnskapen. Og humoren i alt. Se bare på navnene i historiene. Måten han har skrevet en del av bøkene på. Og hans kjennskap til mat og vin... har hentet både vintips og mattips ut fra hans historier. Er det noen norske gjennlevende forfattere jeg gjerne skulle hatt en kveld og ei flaske vin sammen med, må det helt klart bli Gert. Lykke til. 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Vera Henriksen og Anne-Karin Elstad syns jeg skriver bra bøker. Og Sigurd Hoel skrev mye bra. 0 Siter
Gjest forslag Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Gunnar Staalesen og bøkene om Varg Veum. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Jeg leste nettopp en bok som heter "Kompani Orheim" av en norsk forfatter som heter Tore Renberg. Forfatteren har bla skrevet manus til filmen "Alt for Egil", som også er en bok. Jeg har bare lest den ene boka, men den var ihvertfall bra. 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Tove Nilsen!! Skyskraperengler,skyskrapersommer og g for georg ! Litt kjedelig? Veldig ok emne 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.