Gå til innhold

Håret mitt (igjen)

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Jeg er visst inne i en slik lei-av-meg-selv periode nå.

Håper der bærer over med meg, men jeg må bare spørre igjen.

Jeg har altså funnet ut at jeg skal beholde lengden på håret.

Men så tenkte jeg kanskje å klippe luggen. Luggen er nå like lang som resten av håret.

Må ikke finne på, sier mannen min. Jeg liker håret ditt akkurat slik det er nå. Jeg pleier jo aldri å høre på han, men gjør vanligvis som jeg selv lyster. Men så blir jeg likevel så usikker nå da.

40-års krisa som begynner å melde seg kanskje. Ikke vet jeg.

Det er ikke alltid jeg gidder å vaske håret før jeg går på jobb. Da setter jeg det stramt bakover i en strikk. Og da føler jeg meg som ei gammel kjerring uten noe hår som myker opp ansiktet. Hadde det ikke vært finere med litt lugg da? Tenke på sideskill og en litt skrå lugg.

Jeg er fornøyd så lenge det er nyvasket, men når det ikke er det, så blir håret så tungt, og da må jeg sette opp i den teite stramme toppen.

Noen kom med forslag om å klippe opp på sidene, men det har jeg hatt tidligere og den sveisen er liksom ferdig med. Håret mitt er fyldigere og blankere med hele lengder.

Ja, ja man har sine store og små problemer.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206955-h%C3%A5ret-mitt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv lugg da vel:-) Det vokser fort ut igjen hvis du ikke trives med det.

Jeg var og fikk klippet meg lugg i går. Veldig fornøyd! Det myker opp trekkene, som du sier. Jeg fikk sånn skrådd lugg, der bare litt av håret er kort. Trives jeg ikke med det er det bare å gre det til siden, så ser det nesten ut som før.

Lugg er jo inn for tiden da!

Men hvis du ikke vil klippe luggen helt kort og du syns håret blir for tungt, kan du jo be frisøren lette det litt. Selv har jeg lang lugg, men allikevel litt kortere enn resten, den er så lang at den lager en fin ramme rundt ansiktet hvis du skjønner hva jeg mener (omtrent samme frisyre som Jennifer Aniston)

Ta en tur til frisøren du, så får du nok gode råd, det er alltid kjekt med forandring.

Gjest KariKruskakli

Lugg er jo inn for tiden da!

Men hvis du ikke vil klippe luggen helt kort og du syns håret blir for tungt, kan du jo be frisøren lette det litt. Selv har jeg lang lugg, men allikevel litt kortere enn resten, den er så lang at den lager en fin ramme rundt ansiktet hvis du skjønner hva jeg mener (omtrent samme frisyre som Jennifer Aniston)

Ta en tur til frisøren du, så får du nok gode råd, det er alltid kjekt med forandring.

Ja, jeg tror jeg skjønner hva du mener. Det var egentlig en veldig god ide.

Jeg var fornøyd da luggen var i sparefasen og den var halvlang.

Ja, jeg tror jeg skjønner hva du mener. Det var egentlig en veldig god ide.

Jeg var fornøyd da luggen var i sparefasen og den var halvlang.

Noe sånn som på dette bildet. Det blir ofte veldig tungt når alt er like langt, å lette det litt gjør ofte underverker.

http://www.movieup.it/Autografi/aniston,%20jennifer.jpg

Annonse

Lugglugglugg!

Ellers, vi hadde på jobben i Norge ei som var opp i 40 årene. Til å være ei gammel røy så var hun ganske tiltrekkende. Hun hadde _langt_ hår, litt "stort" om du skjønner? Sånn at håret dannet en trekant med hodet øverst (ganske logisk).

En gang i tiden var det nok fint. Nå var det iblandet lange gråe hår og så for jævlig ut. Så dama gikk fra en potensiell 7-8 til en lurvete 3'er.

Ingen turte å si det til henne heller. Selv ikke jeg som ellers har et naturtalent til å tråkke rett ut i det.

Langt hår hår bundet stramt bakover gir meg assosiasjoner til lærerinner fra helvete. Turn off siden jeg ikke har noen hang til å bli dominert.

Gjest Humlepungen

Hva med å gå til en frisørsalong der de er kjent for å være proffe. Ikke gå til frisørsalongen på hjørnet om du vil teste ut noe helt nytt liksom. Hva med å stripe det eller å finne på noe annet morsomt? Husk at en proff frisør finner ut hva som passer best til ansiktsformen og hudfargen din osv.

Lykke til med fornyingen. Det trenger vi alle iblant. Jeg hadde ga meg selv en liten oppmuntring forrige uke med å kjøpe meg en drit stilig kåpe. Ikke noe jeg trengte egentlig, men jeg trengte noe å belønne meg selv med;o)

Du skriver at håret har hele lengder, har du vurdert å klippe forskjellige lengder i håret ditt? Da får det mere liv og blir MYE lettere. Skråklippe rundt ansiktet er også pent, det myker opp.

Hel lengde er utrolig kjedelig, man ser mer typete ut, synes jeg, dersom man får lettet litt på det.

Lykke til! :)

Gjest KariKruskakli

Lugglugglugg!

Ellers, vi hadde på jobben i Norge ei som var opp i 40 årene. Til å være ei gammel røy så var hun ganske tiltrekkende. Hun hadde _langt_ hår, litt "stort" om du skjønner? Sånn at håret dannet en trekant med hodet øverst (ganske logisk).

En gang i tiden var det nok fint. Nå var det iblandet lange gråe hår og så for jævlig ut. Så dama gikk fra en potensiell 7-8 til en lurvete 3'er.

Ingen turte å si det til henne heller. Selv ikke jeg som ellers har et naturtalent til å tråkke rett ut i det.

Langt hår hår bundet stramt bakover gir meg assosiasjoner til lærerinner fra helvete. Turn off siden jeg ikke har noen hang til å bli dominert.

"Langt hår hår bundet stramt bakover gir meg assosiasjoner til lærerinner fra helvete"

*Ler*

Ja, og når jeg i tillegg bruker brillene, så kan du tenke deg;)

Gjest KariKruskakli

Jeg ville garantert klippet lugg. Be frisøren tynne (skjære) håret skikkelig. Da blir du nok kjempetøff:)

Nei, jeg vil ikke skjære. Har hatt det mange ganger før, og det er fint akkurat til å begynne med, men ikke etterhvert.

Jeg synes det passer best på de med slett hår. Jeg har svake bølger i håret.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Du skriver at håret har hele lengder, har du vurdert å klippe forskjellige lengder i håret ditt? Da får det mere liv og blir MYE lettere. Skråklippe rundt ansiktet er også pent, det myker opp.

Hel lengde er utrolig kjedelig, man ser mer typete ut, synes jeg, dersom man får lettet litt på det.

Ja, jeg vet hva du mener. Har hatt det mange ganger tidligere, men er vel litt lei av det.

Det er fint til å begynne med, men ser tjafsete ut når det begynner å vokse ut. Føler at hår ser mer velstelt ut med hele lengder.

Tror jeg bare klipper luggen litt skrått ned til ørene jeg. Slik at noe kan henge utenfor strikken, når jeg har hestehale.

Gjest KariKruskakli

Ja, jeg vet hva du mener. Har hatt det mange ganger tidligere, men er vel litt lei av det.

Det er fint til å begynne med, men ser tjafsete ut når det begynner å vokse ut. Føler at håret mitt ser mer velstelt ut med hele lengder.

Tror jeg bare klipper luggen litt skrått ned til ørene jeg. Slik at noe kan henge utenfor strikken, når jeg har hestehale.

Gjest KariKruskakli

Noe sånn som på dette bildet. Det blir ofte veldig tungt når alt er like langt, å lette det litt gjør ofte underverker.

http://www.movieup.it/Autografi/aniston,%20jennifer.jpg

Kjempefint det der, men jeg har et et helt annet hår.

Da må jeg føne ut bølgene og det gidder jeg ikke. Det sliter på håret.

Nei, jeg vil ikke skjære. Har hatt det mange ganger før, og det er fint akkurat til å begynne med, men ikke etterhvert.

Jeg synes det passer best på de med slett hår. Jeg har svake bølger i håret.

Ok, jeg klipper meg hver 5.-6.uker, så det rekker nok ikke å bli stygt pga skjæringa ;-)

Gjest papirtiger

Har selv langt hår, men hvis jeg hadde hatt lik lengde på alt ville jeg sett ut som en hippie..

Du burde definitivt ha det oppklipt. 99% ser bedre ut slik. Ikke minst fordi man da har en frisyre, ikke bare hår som henger rett ned.

(Mannfolk er forresten sjarmerende naive mennesker. Ville ikke hørt altfor mye på slike ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...