Gå til innhold

her sitter jeg og er forbanna!!!

Gjest Må nok holde meg hemmelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har kjørt i fylla igjen!!!! Dette er 2. gang det har skjedd!!! Det er ikke holdbart. Det var "bare" 700 m ca, men jeg synes det er helt på trynet! Tenk hvis det hadde gått noen i veien og han hadde meid de ned. Hvordan skal jeg ta dette opp imorgen??

Skrevet

Da hadde jeg blitt forbanna også!

Tru med og anmeld han. Ta han kraftig for deg og si akkurat det der med at noen kunne ha blitt påkjørt.

Snakk med han i morgen når han er blitt edru. Si hva du mener.

At han vil utsette seg selv for fare er en ting, men tenk på de som er uskyldig!

Huff, misunner deg ikke de følelsene du sitter med nå sikkert.

Skrevet

Da hadde jeg blitt forbanna også!

Tru med og anmeld han. Ta han kraftig for deg og si akkurat det der med at noen kunne ha blitt påkjørt.

Snakk med han i morgen når han er blitt edru. Si hva du mener.

At han vil utsette seg selv for fare er en ting, men tenk på de som er uskyldig!

Huff, misunner deg ikke de følelsene du sitter med nå sikkert.

Ble så sint på han første gangen dette skjedde. Jeg trodde han hadde lært den gangen. Fra nå av kommer jeg alltid til å ta fra han nøklene når han drikker. Vil ikke at det skal være slik:(

Takk for svar forresten! Vil ikke avsløre hvem jeg er, men du er alltid grei å snakke med:)

Skrevet

Ble så sint på han første gangen dette skjedde. Jeg trodde han hadde lært den gangen. Fra nå av kommer jeg alltid til å ta fra han nøklene når han drikker. Vil ikke at det skal være slik:(

Takk for svar forresten! Vil ikke avsløre hvem jeg er, men du er alltid grei å snakke med:)

Takk for det :-)

Skjønner at du er anonym i kveld ja, hadde nok jeg også vært.

Ta fra nøklene er lurt!

Har alltid lurt litt på det der med fyllekjøring. Er jo ofte de samme som gjør det igjen og igjen....

Fikk faktisk vite at en god kamerat hadde gjort det, noe jeg aldri hadde trodd om han!

Men han fikk skikkelig sjelven dagen etterpå, var redd han hadde kjørt på noe.

Håper han lærte og ikke gjør det igjen.

Men sett ultimatum, når han skal på fest, ha du kontroll på nøkler.

Du har fått han i hus nå sant?

Skrevet

Takk for det :-)

Skjønner at du er anonym i kveld ja, hadde nok jeg også vært.

Ta fra nøklene er lurt!

Har alltid lurt litt på det der med fyllekjøring. Er jo ofte de samme som gjør det igjen og igjen....

Fikk faktisk vite at en god kamerat hadde gjort det, noe jeg aldri hadde trodd om han!

Men han fikk skikkelig sjelven dagen etterpå, var redd han hadde kjørt på noe.

Håper han lærte og ikke gjør det igjen.

Men sett ultimatum, når han skal på fest, ha du kontroll på nøkler.

Du har fått han i hus nå sant?

Jeg ante ikke engang at han var gått fra festen. Jeg tenkte jeg skulle sjekke bilen om den stod der, sånn for sikkerehetsskyld. Ble redd da jeg så den var borte. Det ødela hele kvelden for meg. Jeg ville hjem med en gang da, fordi jeg var redd det hadde skjedd noe.

Gjest grå katt i natten
Skrevet

Finn noen skrekkhistorier på nettet, skriv ut og be han lese det.

Det dumme med sånne ting er at hvis det har gått bra én gang, så gjør man det gjerne flere ganger.

Ellers er det alltid like effektivt med "jeg er ikke sint, jeg er skuffet"-taktikken.

Skrevet

Jeg ante ikke engang at han var gått fra festen. Jeg tenkte jeg skulle sjekke bilen om den stod der, sånn for sikkerehetsskyld. Ble redd da jeg så den var borte. Det ødela hele kvelden for meg. Jeg ville hjem med en gang da, fordi jeg var redd det hadde skjedd noe.

Skjønner at du ville hjem da ja.

Kan det være at han blir oppsatt på at han skal hjem, og da bare tar bilen, siden den står der?

Men ville tatt forholdsregler ved senere anledninger, ikke nøkler, bilen kan være hjemme osv.

Håper du får deg litt søvn i natt, og ta en alvorsprat med han i morgen, selv om du gjorde det sist.

Nå må jeg komme meg i seng, kommer en dag i morgen også.

Sov godt da, om du greier. Nattaklem :o)

Skrevet

700 meter rundt Majorstua eller 700 meter kjerrevei?

Hvorfor har dere med bil på fest hos naboen?

Var han drita eller kjørte han etter 3 pils?

Andre gang på en måned, eller i løpet av 10 år?

Jeg trenger litt mere informasjon før jeg gidder å korsfeste fyren.

Det finnes fyllekjøring og det finnes "fyllekjøring".

Skrevet

2 gang det er skjedd sier du? Da blir det ikke siste gang.

Beklager jeg ville ha anmeldt ham. Mannen min eller ei...TENK OM...neste gang kanskje det går galt!! Mot uskyldige mennesker!!!

Skrevet

Nei. Fyllekjøring er fyllekjøring, og totalt uakseptabelt uansett.

Skrevet

Nei. Fyllekjøring er fyllekjøring, og totalt uakseptabelt uansett.

Det er jeg i utgangspunktet enig med deg i. Men likevel er forskjell på graden av hvor farlig det er. Det er meget farlig hvis det f.eks var på Karl Johan 17 mai, eller om det var på en kjerrevei to mil til fjells.

Fyllekjøring er uansett helt uakseptabelt, det er jeg enig i.

Skrevet

Det er jeg i utgangspunktet enig med deg i. Men likevel er forskjell på graden av hvor farlig det er. Det er meget farlig hvis det f.eks var på Karl Johan 17 mai, eller om det var på en kjerrevei to mil til fjells.

Fyllekjøring er uansett helt uakseptabelt, det er jeg enig i.

Nick virker som om sinnet til trådstarter burde modereres om veien ikke var spesielt risikabelt. Det er jeg uenig i. Kjører man noen ned, så er det ganske uinteressant om sjansen for det var 1/1000 eller 1/5000...

Skrevet

Han var VElDIG full. Det er langt utenfor byn, men tettbebygd med hus her

Skrevet

2 gang det er skjedd sier du? Da blir det ikke siste gang.

Beklager jeg ville ha anmeldt ham. Mannen min eller ei...TENK OM...neste gang kanskje det går galt!! Mot uskyldige mennesker!!!

Jeg kommer til å si det til han ihvertfall, at jeg anmelder han neste gang.

Skrevet

Finn noen skrekkhistorier på nettet, skriv ut og be han lese det.

Det dumme med sånne ting er at hvis det har gått bra én gang, så gjør man det gjerne flere ganger.

Ellers er det alltid like effektivt med "jeg er ikke sint, jeg er skuffet"-taktikken.

Jeg får gjøre det. Håper det virker på han

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det, når du vet han skal drikke tar du fra ham bilnøklene. Det har jeg gjort flere ganger med en kamerat av eksen, han kjørte alltid, uansett hvor mye han drakk, jeg tok bilnøklene og gjemte de når han ikke så det, det var alltid leteaksjon utpå natten, og jeg spilte uskyldig, og det endte med at han måtte låne gjesterommet, men det var bedre med en ubuden gjest enn at noen skulle bli skadet syns jeg.

Skrevet

Nick virker som om sinnet til trådstarter burde modereres om veien ikke var spesielt risikabelt. Det er jeg uenig i. Kjører man noen ned, så er det ganske uinteressant om sjansen for det var 1/1000 eller 1/5000...

Enig i at det er uakseptabelt, men jeg hadde nok blitt enda mer forbannet hvis min partner hadde kjørt i fylla på Karl Johan 17 mai enn om hun hadde kjørt 700 meter på ei seter på fjellet, flere mil unna folk.

Men forbannet hadde jeg blitt uansett og hadde ikke godtatt at det hadde skjedd en gang til.

Skrevet

Enig i at det er uakseptabelt, men jeg hadde nok blitt enda mer forbannet hvis min partner hadde kjørt i fylla på Karl Johan 17 mai enn om hun hadde kjørt 700 meter på ei seter på fjellet, flere mil unna folk.

Men forbannet hadde jeg blitt uansett og hadde ikke godtatt at det hadde skjedd en gang til.

Da er vi enige :)

laguna1365380434
Skrevet

Helt enig. En skader egen sak om en er nødt tilå late som at all fyllekjøring er fyllekjøring og bombastisk livsfarlig. Det ER forskjell på å kjøre bilen tilbake i garasjen og på å ta seg en tur i hundreogfemti i tettbygdstrøk. Sånn er det bare.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Helt enig. En skader egen sak om en er nødt tilå late som at all fyllekjøring er fyllekjøring og bombastisk livsfarlig. Det ER forskjell på å kjøre bilen tilbake i garasjen og på å ta seg en tur i hundreogfemti i tettbygdstrøk. Sånn er det bare.

"å late som at all fyllekjøring er fyllekjøring og bombastisk livsfarlig."

All fyllekjøring *er* fyllekjøring! Og enten det er bombastisk livsfarlig eller ikke, så syns jeg faktisk ikke det er OK at en person som er full skal vurdere hvorvidt det er greit å kjøre ett sted mens h*n ikke bør kjøre et annet sted. Derfor bør det være nulltoleranse for å sitte bak rattet når man har drukket, ikke bare i følge loven men rent moralsk også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...