Gå til innhold

Forbanna på e-verket

Anbefalte innlegg

Gjest Sint gardbruker
Skrevet

Har e-verket lov til å ta seg til rette med å sage ned trær på andres eiendom uten å gi så mye som et varsel?

Er rasende på dem. Oppdaget i dag at de har saget ned minst 30 små, trær som ikke var i nærheten av høyspentledningene en gang. Forstår absolutt ikke hvorfor de har tatt disse trærnene. De var så spinkle at de aldri ville ha nådd opp til ledningene uansett, og dersom det hadde vært fare for at de kunne ha gjort det skulle jeg sørget for å holde dem lave i steden for.

Trerekken som de har saget ned ga ly til hestene mine på beite. I tilegg skjermet disse mot utsikten mot veien. Nå vil det ta minst 10 år før de kommer opp igjen.

Har lyst å anmelde dem! På en annen mark hvor de også har boltrer seg, har de felt trær uten å ta seg bryet med å fjerne strømgjerde som var oppsatt. Det resulterte i to knekte stolper. Men det verste som kunne ha skjedd, var at jeg hadde sluppet ut dyra på den marka, uten å oppdage at gjerdet lå nede.

Gjest bor på gård
Skrevet

Her har de også tatt trær, men da sa de fra på forhånd at de ville ta dem. Kommunen ba oss også om å få fjernet noen trær selv.

Gjest sint gardbruker
Skrevet

Her har de også tatt trær, men da sa de fra på forhånd at de ville ta dem. Kommunen ba oss også om å få fjernet noen trær selv.

Noen av trærnene må være minst 50-60 meter fra ledningene, i tilegg har de slengt alle greinene i store dunger utover marka. Synest dette er råfrekt. Jeg ville ikke ha saget dem ned, men jeg kunen ha sørget for at de holdt seg under en viss lengde.

Skrevet

Kontakt dem og spør hvorfor de har gjort dette her og hva de har tenkt å gi deg som erstatning for det.

Skrevet

Politianmeld dem. De har da ikke lov til slikt uten å varsle på forhånd. Be om en erstatning også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...