Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min leker med tanken på å bo et år i USA. Vi har små barn, to som går på skolen.

Er det noen som har erfaringer, eller vet hvor vi kan begynne å undersøke (jobb, hus, skole osv)

Skrevet

Ta kontakt med den amerikanske ambassade i Oslo, og den norske ambassade i USA.

Høres kjempespennende ut.

Jeg ville nok først tenkt ut i hvilken stat jeg ville bodd. Hva dere kunne tenke dere å jobbe med osv.

Vær klar over at arbeidslivet er anderledes i USA. Det er mye mer jobbing, og mye mindre fri enn vi er vant til her i Norge.

Skrevet

Ta kontakt med den amerikanske ambassade i Oslo, og den norske ambassade i USA.

Høres kjempespennende ut.

Jeg ville nok først tenkt ut i hvilken stat jeg ville bodd. Hva dere kunne tenke dere å jobbe med osv.

Vær klar over at arbeidslivet er anderledes i USA. Det er mye mer jobbing, og mye mindre fri enn vi er vant til her i Norge.

Takk for tips :-)

Skrevet

Takk for tips :-)

Velbekomme. JEg er litt misunnelig! Min kjære er av den VELDIG hjemmekjære typen, så for han er det utelukket å jobbe utenlands for en periode. JEg har kjempelyst!

Skrevet

Velbekomme. JEg er litt misunnelig! Min kjære er av den VELDIG hjemmekjære typen, så for han er det utelukket å jobbe utenlands for en periode. JEg har kjempelyst!

Min kjære er egentlig også av den hjemmekjære typen. Men han ble faktisk litt gira da jeg foreslo det - han har alltid hatt lyst å besøke USA.

Men det er jo _masse_ som må ordnes da - men tenk hvor gøy det hadde vært om vi hadde fått det til. Da kunne vi komme tilbake til bygda med nye impulser, og vi og barna med full beherskelse av engelsk (ikke bare stotrende skoleengelsk).

Jeg har sjekket bla.a. Sjømannsmisjonen - men det er mye som skal klaffe for at vi kan få dette til med to voksne og fire barn.

Men gidder man bare å lete lenge nok - så dukker det vel opp noe en gang :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...