Gå til innhold

Telenor og linjeleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere artikler rundt omkring om dette, så jeg gidder ikke linke til en bestemt.

Telenor har altså, i alle år, tatt en _ulovlig_ høy pris for linjeleie av andre leverandører av bredbånd (som har blitt en god del de siste årene). Det sies slik: "høyere pris enn de har lov til å ta". Dette er jo ikke noe nytt for de som har fulgt med litt på slikt, men det har vært mistenkelig stille rundt det i lang tid.

Det jeg bare ikke kan fatte og begripe, i den sammenhengen, er: Hvorfor i _helvete_ må det et vedtak fra regjeringen til for at de skal SLUTTE Å TA ULOVLIG HØY PRIS!!!??? Når man begår en ulovlig handling, er det ikke meningen at dette - med loven som støtte - skal stoppes når det oppdages?

Altså - hvis jeg går rundt og dreper folk, som er juridisk sett soleklart ulovlig, så skal man måtte vente på at regjeringen skal komme med et vedtak om at jeg ikke lenger får lov til å gå rundt og drepe folk?

Jaja - det er selvfølgelig forskjell på å drepe folk og økonomisk kriminalitet, men juridisk og prinsippiellt blir det jo, absurd nok, noe av det samme.

Det kan ikke, kanskje, ha noe å gjøre med at telenor tidligere var statlig, og at staten i slik anliggender er hevet over både loven og alle normer om anstendighet?

"............................................"

Petrine Eiffel
Skrevet

Ser ut som om det ikke er så mange flere enn deg som gidder å hisse seg opp over dette...eller kanskje er grunnen at det ikke er så ulovlig, men at Telenors konkurrenter gjør alt for å sverte selskapet??

Skrevet

Ser ut som om det ikke er så mange flere enn deg som gidder å hisse seg opp over dette...eller kanskje er grunnen at det ikke er så ulovlig, men at Telenors konkurrenter gjør alt for å sverte selskapet??

For det første, så "hisser" jeg meg ikke opp - men jeg liker det ikke.

For det andre, så er det liten tvil om at det er ulovlig. Post- og Teletilsynet har da også gitt Telenor pålegg om å endre dette for lenge siden.

Kommentaren om konkurrenter og sverting er så malplassert og kunnskapsløs at den skal få stå ukomentert :-)

Skrevet

Jeg synes ikke Prozak hisser seg opp. Telenor oppfører seg som den monopolisten de i realiteten er og føler seg høyt hevet over lover og regler og det må vi alle betale dyrt for, enten vi kjøper tjenester fra dem eller fra andre leverandører.

Jeg er lei av å bli melket av en monopolbedrift som ikke ser ut til å eie anstendighet. Jeg tror ikke det har noe med at de var helstatlige og nå er halvstatlige å gjøre. Alle store monopoler utvikler dessverre slik.

Petrine Eiffel
Skrevet

For det første, så "hisser" jeg meg ikke opp - men jeg liker det ikke.

For det andre, så er det liten tvil om at det er ulovlig. Post- og Teletilsynet har da også gitt Telenor pålegg om å endre dette for lenge siden.

Kommentaren om konkurrenter og sverting er så malplassert og kunnskapsløs at den skal få stå ukomentert :-)

Du mener det ja...

Skrevet

Du mener det ja...

Ja? Har du noe saklig å komme med?

"......................................."

Petrine Eiffel
Skrevet

Ja? Har du noe saklig å komme med?

"......................................."

Neida, bare konstanterte at du hadde dine meninger jeg...jeg har mine:-)

Skrevet

Neida, bare konstanterte at du hadde dine meninger jeg...jeg har mine:-)

Egne meninger skal man jo ha :-)

Men nå har jo ikke du akkurat ytret noen meninger her da, annet enn å forsøke å latterliggjøre uttalelsen min. Har du noen mening om saken?

Petrine Eiffel
Skrevet

Egne meninger skal man jo ha :-)

Men nå har jo ikke du akkurat ytret noen meninger her da, annet enn å forsøke å latterliggjøre uttalelsen min. Har du noen mening om saken?

Jeg ytret da mine meninger jeg, at jeg regner med at mye som blir sagt om Telenor i slike sammenhenger, er konkurrenter som prøver å sverte selskapet... Leste du ikke innlegget mitt du kanskje??

Skrevet

Jeg ytret da mine meninger jeg, at jeg regner med at mye som blir sagt om Telenor i slike sammenhenger, er konkurrenter som prøver å sverte selskapet... Leste du ikke innlegget mitt du kanskje??

Tja. Det er altså din mening at det Post- og Teletilsynet sier, og som hvem som helst kan se hvis de ser på tallene, egentlig er "undercover" konkurrenter som prøver å sverte dem? :-)

Telenor har herjet hinsides alle vanlige regler for konkurranse, prispolitikk og etikk knyttet til dette siden de ble privatisert. De har blitt beskyttet av staten i tilfeller hvor en hvilken som helst annen (vanlig) bedrift ville fått bøter og trussel om tvangsstengning. Så nei, dette er ikke snakk om urettmessig "sverting" e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...