Gå til innhold

Igangsetting med kateter forts...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Hei igjen. Jeg beskrev ikke så nøye sist hva de skal gjøre, for jeg fikk inntrykk på sykehuset at dette var helt vanlig. Men det de gjør er altså å sette inn et kateter i mormunnen som jeg skal ligge med om natta. De beskrev kateteret som en liten ballong?

Iallefall blir dette kateteret da liggende der over natta og påvirke mormunnen mekanisk. På morgenen skal jeg da ha kommet opp i 3 cm åpning omtrent, og da tar de vannet og setter igang drypp hvis ikke riene starter av seg selv.

Så jeg gruer meg en god del, har ikke spesielt lyst på å føde med drypp da jeg hadde en traumatisk fødsel sist, nettopp med drypp. Men så lurer jeg fælt på det kateteret også.

Det er jo ikke spesielt godt når legen tøyer på mormunnen, så det må da gjøre vondt å ligge med et kateter der hele natten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20706-igangsetting-med-kateter-forts/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...