Gå til innhold

Pannesett o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg med stormskritt til jeg kan kokelere i mitt nye hus :o)

Men jeg har omtrent ikke panner, har vi igrunnen aldri hatt noe særlig av, så når vi flytter skal det gamle rakkelet ut, og nytt inn.

Skal ha 2 gassbluss, og 2 induksjonsplater (og ett wokbluss da)

Tenkte vi skulle ønske oss penger til jul, som skal gå til kokeutstyr.

Har sett det er slike pakketilbud med diverse panner.

Noen som har erfaring?

Bør vi kjøpe en og en panne, eller slå til med slike pakkegreier?

*skikkelig uerfaren*

Og siden jeg nå har tatt i bruk dol for og bli skikkelig husmor som lager skikkelige middager, må man ha skikkelig utstyr ;-)

Så kom igjen, hva merker bruker dere? Og hva bør jeg styre unna?

Skrevet

Vet iallefall hva du ikke må ha...

Ikke kjøp slike "Solingen kjelesett, med eller uten gullhåndtak" som selges gjennom qxl, blader mm.

Det er fanken ikke råd å lage mat i dem uten at maten sitter fast i bunnen.

Panna har jeg måttet kassere, for. eks fiskepinner er umulig å steke...all knasen rundt fiskepinnen sitter fast i bunnen av panna og kun fisken på fiskepinnen går å bevege i panna.

Å koke i de andre kjelene er heller ikke noe greit, en kan piske som en gal ved laging av saus men ofte blir det sittende dønn fast i bunnen uansett.

Så dette røkkelet er ikke beregnet på matlaging.

Sats på andre, kjente og kjære kjelemerker som selges i kjente butikker.

:)

Skrevet

Vet iallefall hva du ikke må ha...

Ikke kjøp slike "Solingen kjelesett, med eller uten gullhåndtak" som selges gjennom qxl, blader mm.

Det er fanken ikke råd å lage mat i dem uten at maten sitter fast i bunnen.

Panna har jeg måttet kassere, for. eks fiskepinner er umulig å steke...all knasen rundt fiskepinnen sitter fast i bunnen av panna og kun fisken på fiskepinnen går å bevege i panna.

Å koke i de andre kjelene er heller ikke noe greit, en kan piske som en gal ved laging av saus men ofte blir det sittende dønn fast i bunnen uansett.

Så dette røkkelet er ikke beregnet på matlaging.

Sats på andre, kjente og kjære kjelemerker som selges i kjente butikker.

:)

Ok, takk for råd!

Da styrer jeg unna det.

Jeg er ikke noen super flink sauselager, og da kan jeg ikke ha flere utfordringer enn høyst nødvendigt ;-)

Veldig greit og vite hva man IKKE skal kjøpe :o)

Skrevet

Høyang Polaris har "gjort om" serien sin til induksjonsbruk.

De er flotte. Ønsk det det!

Skrevet

Ok, takk for råd!

Da styrer jeg unna det.

Jeg er ikke noen super flink sauselager, og da kan jeg ikke ha flere utfordringer enn høyst nødvendigt ;-)

Veldig greit og vite hva man IKKE skal kjøpe :o)

Jepp, synes også "IKKE" er like viktig som "JA"...

;)

Skrevet

Må bare slenge meg på Ramina sin anbefaling om å ikke kjøpe Solingen sine pannesett, eneste det kan brukes til er å koke egg eller poteter, alt annet svir i bunnen.

Høyang pleier alltid være bra!

Skrevet

Høyang Polaris har "gjort om" serien sin til induksjonsbruk.

De er flotte. Ønsk det det!

Høyang Polaris har jeg hørt en del om ja.

Noterer det ned på lista over ting jeg vil ha i huset.

Har en høyang 10l panne som jeg er veldig fornøyd med. Den er ikke induksjon, men kan jo brukes på gassen istedenfor.

Takk for tips :-)

Skrevet

Jepp, synes også "IKKE" er like viktig som "JA"...

;)

Nettopp!

Er så surt og bruke masse penger, bare for og få høre i ettertid, at jammen, det er jo ikke noe bra...

Er nok hull og putte pengene i nå, med både jul og innflytting på nyåret.

Skrevet

Må bare slenge meg på Ramina sin anbefaling om å ikke kjøpe Solingen sine pannesett, eneste det kan brukes til er å koke egg eller poteter, alt annet svir i bunnen.

Høyang pleier alltid være bra!

Da skal jeg styra unna Solingen.

Hadde jo tenkt og lage litt mer mat med nyinnkjøpte panner, enn bare og koke egg ;-)

Skrevet

Da skal jeg styra unna Solingen.

Hadde jo tenkt og lage litt mer mat med nyinnkjøpte panner, enn bare og koke egg ;-)

Ja det er jo en fordel! Har noen panner fra Ikea og som jeg har vært kjempefornøyd med, men har ikke prøvd dem på gass.

Skrevet

Ja det er jo en fordel! Har noen panner fra Ikea og som jeg har vært kjempefornøyd med, men har ikke prøvd dem på gass.

Jeg har en panne fra Ikea, og med tanke på de få kronene jeg brukte på den en gang i tid, har den holdt ganske så bra.

Skrevet

Høyang Polaris har jeg hørt en del om ja.

Noterer det ned på lista over ting jeg vil ha i huset.

Har en høyang 10l panne som jeg er veldig fornøyd med. Den er ikke induksjon, men kan jo brukes på gassen istedenfor.

Takk for tips :-)

Høyang er jo forholdsvis dyrt, men med riktig bruk og stell så varer de jo riktig lenge.

(Jeg glemmer ikke stekepanna jeg kjøpte på obs som etter noen få gangers bruk "bøyde seg opp" i kantene slik at bare midten av panna kom i berøring med plata.)

Det lønner seg nok å legge i litt ekstra for å få kvalitet.

Lykke til med innkjøpene!

Skrevet

Høyang er jo forholdsvis dyrt, men med riktig bruk og stell så varer de jo riktig lenge.

(Jeg glemmer ikke stekepanna jeg kjøpte på obs som etter noen få gangers bruk "bøyde seg opp" i kantene slik at bare midten av panna kom i berøring med plata.)

Det lønner seg nok å legge i litt ekstra for å få kvalitet.

Lykke til med innkjøpene!

Takk, gleder meg til og svi av litt penger ;-)

Tror det er like greit og kjøpe kvalitet når man først kjøper.

Er jo meningen at det skal vare en stund, og er jo i bruk så og si hver dag.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Fiskars sine kasseroller/stekepanner. Mine fikk jeg i en stor pakke med bl.a. tre kasseroller i forskjellig str., stekepanne, kniver, saks og mye mer, og det er en av de beste gavene jeg har fått i nyere tid! :)

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Fiskars sine kasseroller/stekepanner. Mine fikk jeg i en stor pakke med bl.a. tre kasseroller i forskjellig str., stekepanne, kniver, saks og mye mer, og det er en av de beste gavene jeg har fått i nyere tid! :)

Fiskar er notert ned.

Takk for tips :o)

Skrevet

Scanpan sine gryter er fantastiske! Jeg er usikker på om de kan brukes på induksjonsplater, men det er bare å ta med seg en magnet i butikken, så finner en det raskt ut.

Skrevet

Scanpan sine gryter er fantastiske! Jeg er usikker på om de kan brukes på induksjonsplater, men det er bare å ta med seg en magnet i butikken, så finner en det raskt ut.

Da noterer jeg ned det også.

Takk for tips.

Virker som de fleste leverer med induksjonsbunn nå, er blitt mer og mer vanlig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg ville kjøpt gryter fra Høyang Party-serien. De er bra, og samtidig har ser de veldig bra ut. Kan fint serveres på bordet i middelsfine selskap.

Jeg ville derimot kjøpt en panne fra et annet merke. Jeg er veldig fornøyd med Jamie Oliver panna mi. Men husk at titan/teflon-panner ikke tåler så sterk varme. Til biff og liknende er den gode og gamle jernpannen best (men gudene må vite om det fungerer på induksjon).

Jeg er ikke fornøyd med pannene fra Eva og Gastrolux. Og på IKEA får man det man betaler for..

Skrevet

Jeg ville kjøpt gryter fra Høyang Party-serien. De er bra, og samtidig har ser de veldig bra ut. Kan fint serveres på bordet i middelsfine selskap.

Jeg ville derimot kjøpt en panne fra et annet merke. Jeg er veldig fornøyd med Jamie Oliver panna mi. Men husk at titan/teflon-panner ikke tåler så sterk varme. Til biff og liknende er den gode og gamle jernpannen best (men gudene må vite om det fungerer på induksjon).

Jeg er ikke fornøyd med pannene fra Eva og Gastrolux. Og på IKEA får man det man betaler for..

Takk for gode tips.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg uten trykkokeren min. Den koster nok et par tusen men er verdt pengene. Er du heldig får du kjøpt den på tilbud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...