Gjest FRUSTRERT OG SINT Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Jobbet med en ung gutt i helgen som er mørkhudet. La merke til at det var utrolig mange gamle som unge som kommenterte hudfargen hans, og da på en negativ måte. Dette er snakk om en gutt som er 18 år. Han tok det med utrolig ro, mens jeg måtte jobbe sterkt med å kontrollere raseriet mitt. Er det virkelig så mye rasisme i Norge, at man ikke kan gå inn på nattestid å kjøpe seg mat uten å kommentere hudfargen til han som står bak disken???Blir rett og slett kvalm av alle de "pene" eldre menneskene som kom fra et julebord og rett og slett trakasserte en ung gutt på 18 år. Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Det er ikke det minste rart at mange mørkhudede blir innblandet i gjenger og kriminalitet når vi nordmenn er med på å bygge opp raseriet deres!! Skulle bare ønske vi forstod at vi må begynne med oss sev først *sukk* 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Sånn er det dessverre. Og mange av de "pene, voksne menneskene" som er på julebord er blant de verste til å slenge med leppa, enten det gjelder rasistiske kommentarer eller andre ting. 0 Siter
Dory Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Huff, så leit... ja det er utrolig mye rasisme i Norge... Her om dagen tok jeg bussen. Så kom det på masse søte små barn, som var mørkhudete. Da hørte jeg ei dame som sa meget spisst: "Ja her var det da internasjonalt gitt"... Helt utrolig at folk kan være rasister, jeg fatter det ikke. Jeg også blir så sint og frustrert!! Men når det kommer til fotballhelter osv som de ser på tv, ja DA er det ok at de er mørke. Feks Ronaldlo osv osv. Og at vi nordmenn lager kolonier i Spania, ja det er greit. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Huff, så leit... ja det er utrolig mye rasisme i Norge... Her om dagen tok jeg bussen. Så kom det på masse søte små barn, som var mørkhudete. Da hørte jeg ei dame som sa meget spisst: "Ja her var det da internasjonalt gitt"... Helt utrolig at folk kan være rasister, jeg fatter det ikke. Jeg også blir så sint og frustrert!! Men når det kommer til fotballhelter osv som de ser på tv, ja DA er det ok at de er mørke. Feks Ronaldlo osv osv. Og at vi nordmenn lager kolonier i Spania, ja det er greit. Huff, er det mulig.. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Huff, så leit... ja det er utrolig mye rasisme i Norge... Her om dagen tok jeg bussen. Så kom det på masse søte små barn, som var mørkhudete. Da hørte jeg ei dame som sa meget spisst: "Ja her var det da internasjonalt gitt"... Helt utrolig at folk kan være rasister, jeg fatter det ikke. Jeg også blir så sint og frustrert!! Men når det kommer til fotballhelter osv som de ser på tv, ja DA er det ok at de er mørke. Feks Ronaldlo osv osv. Og at vi nordmenn lager kolonier i Spania, ja det er greit. "ja det er utrolig mye rasisme i Norge..." Det er faktisk ikke det. Saken er imidlertid den at man legger merke til det når det forekommer. (Rasisme og skepsis overfor det ukjente må ikke forveksles.) Tar du en tur til f.eks India, Pakistan eller Thailand, så ser du virkelig rasisme - "andre veien". Men det blir sjelden nevnt i noen sammenhenger, og der kommer nok dette med politisk korrekthet ganske sterkt inn. "........................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.