Gå til innhold

Hvor sosiale er dere?

Anbefalte innlegg

Gjest lambertseter

Jeg og samboeren min bor en times tid unna der vi er fra, og der de fleste av venner/famile bor.

Vi sitter derfor mye alene om kveldene og også i helgene, hvis ikke vi drar på besøk til noen der "hjemme".

Hvor ofte er det vanlig å ha besøk/besøke noen? Er vi veldig sære som har så lite kontakt med folk? Det virker som det er verdens prosess å dra på besøk helt til oss liksom, så vi får altfor sjeldent besøk. Vi er i begynnelsen av 30 årene, ingen barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva som er "normalt" og bryr meg ikke om det heller. Men vi er også lite sosiale. Vi drar lite på besøk og får lite besøk. Jeg må innrømme at det faktisk er en lettelse. Med tre små unger har vi ikke overskudd til så mye mer. Vi lider for øyeblikket av søvnmangel og føler oss som zombier. Minstemann på 1 mnd holder oss våken natterstid.

Hvis dere ikke trives med å være usosial er det bare å få fingern ut å dra på besøk til folk (så får dere jo også mer besøk selv). Jeg hadde garantert vært mer sosial av meg hvis jeg var barnløs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492207
Del på andre sider

Gjest lambertseter

Aner ikke hva som er "normalt" og bryr meg ikke om det heller. Men vi er også lite sosiale. Vi drar lite på besøk og får lite besøk. Jeg må innrømme at det faktisk er en lettelse. Med tre små unger har vi ikke overskudd til så mye mer. Vi lider for øyeblikket av søvnmangel og føler oss som zombier. Minstemann på 1 mnd holder oss våken natterstid.

Hvis dere ikke trives med å være usosial er det bare å få fingern ut å dra på besøk til folk (så får dere jo også mer besøk selv). Jeg hadde garantert vært mer sosial av meg hvis jeg var barnløs.

Det er jo nettopp poenget da at det alltid er VI som må dra til folk, og det er jo grenser for hvor ofte man vil trenge seg på, og også litt rart når de aldri kommer til en. Det innbyr jo ikke til å dra til dem når de ikke kommer til oss noengang. Liker de oss egentlig i det hele tatt liksom.

Da blir det jo til at en sitter der alene da. Men vi har det jo kjempegøy sammen da, for all del, sitter aldri og kjeder oss, men føler vi er lite sosiale.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492226
Del på andre sider

Gjest hallow :o)

Vi er ganske sosiale. Liker både å ha gjester og gå bort. Det blir mest av det i helgene da vi i ukedagene har nok med barn, lekser, aktiviteter for de, foreldremøter o.s.v. To - tre ganger i måneden er min mann ute på noe i forb. med jobb om kvelden og jeg er ute et par kvelder på noe med venninner. Vi har stort sett noe sosialt nesten hver helg; enten som par eller sammen hele familien.

Dere kan vel være litt aktive sammen også - ikke bare sitte hjemme. Gå på trening sammen, på kino, på kafè - ta noen kurs sammen. Alle disse tingene som man savner når man får barn og det ikke er så lett å gjøre ting sammen som par lengre. Hvis dere tviler på om vennene liker dere så bør dere kanskje vurdere nye venner. Det finner man gjerne i kurssammenheng, trening eller blant kollegaer. Invitèr venner/familie hjem til dere eller inviter så dere kan gå på konserter, revyer el.l. sammen. Kanskje de er typen som trenger at dere er aktive i forhold til de for at det skal skje noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492242
Del på andre sider

Gjest lambertseter

[quote name=hallow :o)' timestamp='1132569778' post='2853320]

Vi er ganske sosiale. Liker både å ha gjester og gå bort. Det blir mest av det i helgene da vi i ukedagene har nok med barn, lekser, aktiviteter for de, foreldremøter o.s.v. To - tre ganger i måneden er min mann ute på noe i forb. med jobb om kvelden og jeg er ute et par kvelder på noe med venninner. Vi har stort sett noe sosialt nesten hver helg; enten som par eller sammen hele familien.

Dere kan vel være litt aktive sammen også - ikke bare sitte hjemme. Gå på trening sammen, på kino, på kafè - ta noen kurs sammen. Alle disse tingene som man savner når man får barn og det ikke er så lett å gjøre ting sammen som par lengre. Hvis dere tviler på om vennene liker dere så bør dere kanskje vurdere nye venner. Det finner man gjerne i kurssammenheng, trening eller blant kollegaer. Invitèr venner/familie hjem til dere eller inviter så dere kan gå på konserter, revyer el.l. sammen. Kanskje de er typen som trenger at dere er aktive i forhold til de for at det skal skje noe.

Altså det er ikke slik at vi bare sitter hjemme da, som sagt har vi det morsom, mye kino, ute og spiser, show, reiser endel osv, men de kveldene vi IKKE gjør noe så hadde det jo vært koselig med besøk da.

Ikke bare bare og bytte ut venner da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492279
Del på andre sider

Annonse

Gjest lambertseter

[quote name=hallow :o)' timestamp='1132569778' post='2853320]

En ting til, hvis vi ber med venner på noe så passer det aldri med jobben deres eller barne pass, eller så er det for dyrt...

Vi har nok bare kjipe venner.. Savner ikke egentlig å vær emer sosial, siden vi to gjør masse sammen, men føler kanskje vi er litt asosiale for det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492282
Del på andre sider

Gjest lambertseter

Vi har ikke så ofte besøk eller går på besøk til folk. Vi går oftere ut og treffer folk, på kino, cafe og liknende. Det har vel noe å gjøre med at vi har dårlig plass, og bor langt ute i gokk.

Men treffer dere kjentsfolk da, eller er dere bare "ute blandt folk" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1492293
Del på andre sider

En ting til, hvis vi ber med venner på noe så passer det aldri med jobben deres eller barne pass, eller så er det for dyrt...

Vi har nok bare kjipe venner.. Savner ikke egentlig å vær emer sosial, siden vi to gjør masse sammen, men føler kanskje vi er litt asosiale for det..

Hvis vennene deres har fått barn så er det fullt forståelig at de har vanskeligheter med å besøke dere.

Man får mindre penger å rutte med, man er trøtte, man må skaffe barnepass (det er vanskelig å oppdrive), osv...

Det er mye lettere å få besøk da barnet kan legges i egen seng og roe seg lettere og derfor kan foreldrene slappe litt mere av.

Og mange har jobber med uregelmessig arbeidstid og møter i det uendelige...

Men du vil ikke klare å forstå dette før du selv får barn. Og det er forståelig.

Dere må bare være overbærende med disse vennene en periode i livet. De vil nok komme sterkere tilbake.

Imellomtiden bør dere prøve å treffe flere barnløse par og knytte litt kontakter. Det er tross alt koselig å besøke hverandre, men på like premisser. Og det finnes mange mennesker der ute som har det på samme vis som dere nå. Oppsøk nye miljøer i helgene og se om det hjelper.

Selv har jeg barnefamilie og dette går utover det sosiale liv. Men heldigvis så har alle vennene rundt oss og så barn så ingen er sure av den grunn!!! Deilig, og vi treffes mer på søndagsdagene sammen med barna våre og går på tur e.l. Slik at vi kan holde litt kontakt, men på ungenes premisser.

Vi ser jo alle at en dag blir ungene så store at det vil bli anderledes treff igjen, oss voksne imellom.

Inntil da gjør vi det beste utav det og koser oss alikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1493302
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det ringer på døra her sånn ca 5-6 dager i uka, og det passer meg godt, så lenge folk har vett på å gå hjem..;-) Sitter folk hele kvelden kan jeg bli litt sprø av dem. Jeg bor supersentralt så det er lett for folk å bare komme innomm for en kjapp skravl på vei til noe annet.

Jeg er dårlig tilå gå på besøk til andre, det gjør jeg kanskje et par-tre ganger i måneden.

Ellers går jeg nå på kafe pub et par ganger i uka og. Så jeg er nok ganske sosial.

Men må samtidig ha alenetid til bok og meg og mitt! Blir sprø av å bli invadert altså, det er grusomt, må kunne trekke meg tilbake.

Det perfekte system for meg finnes egentlig hos brutter i USA. Der er det besøk så og si 24/7 men med muligheter for tilbaketrekkning og egenselskap på de andre rommene når som helst.

Folk er vel helt utrolig forskjellige på hvor mye de egentlig vil omgås andre. Tror ikke det finnes standardløsninger alle vil trives med;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1493794
Del på andre sider

Gjest lambertseter

Har lest de andre innleggene og svarer du har fått...

Kan ikke dere gå på besøk til noen da? Må de komme til dere?

Og på Lambertsetere er det tjukt av hippe, kule nyetablerte - så det bør jo være nok å ta av?

Som sagt så drar vi ganske ofte bort, men de folkene vi er hos, kommer jo veldig sjelden til oss. Litt kjipt å alltid være de som skal dra da.

Poenget er at vennen våre bor ikke her vi bor, men ca en time unna...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1495102
Del på andre sider

Gjest Persille

Som sagt så drar vi ganske ofte bort, men de folkene vi er hos, kommer jo veldig sjelden til oss. Litt kjipt å alltid være de som skal dra da.

Poenget er at vennen våre bor ikke her vi bor, men ca en time unna...

Aha...

Det er konsekvensen med små barn :)

Hos meg er det omvendt - ingen kommer hit, ingen andre enn jeg har små barn, dermed må jeg tilpasse meg dem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207092-hvor-sosiale-er-dere/#findComment-1496598
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...