Gå til innhold

Dagens fra "Regjeringen Tufte"

Anbefalte innlegg

Skrevet

TV2 melder at lektorer og andre lærere i realfag i vg skole er en utdøende rase og at det faglige nivået blant elevene er sterkt fallende.

For et land som skulle satse på kompetanse og hightech er dette selvsagt skremmende.

Til dette kommenterer kunnskapsminister Djupedal:

"jeg er ikke så bekymret for det, for norske elever har så mange andre viktige kvaliteter, som bl.a. annet evnen til å samarbeide for å finne løsninger"

....

Kommentarer er i grunnen overflødige.

Til Djupedals forsvar kan kanskje anføres at han ikke riktig vet hva realfag er for noe. Det er jo så mange fremmedord overalt.

Men hvor lenge kan Norge ha en slik kunnskapsminister?

Skrevet

Nå er det jo stilt meget kritiske og relevante spørsmål ved den undersøkelsen som skulle vise at norske elever ligger etter kunnskapsmessig på verdensbasis. Den forrige regjeringen bedrev nærmest korrupsjon for å få gjennom sine saker, som var basert på meget usikre fakta. De nektet jo også i det lengste å frigi informasjon som motsa hele grunnlaget for dette.

Jeg vet ikke hva som er verst, en kunnskapsløs regjering eller en regjering som trumper gjennom presisjesaker som er mangler faglig argumentasjon. Det er vel like ille på hver sin måte, tenker jeg.

Men at Djupedal er en klovn som sannsynligvis kommer til å fortsette å drite seg ut med sine latterlig kunnskapsløse uttalelser, tviler jeg ikke på. Hvor har de funnet alle disse gjøkene? AP har da i det minste en del flinke, intelligente personer.

"............................................"

Skrevet

Han har, som vanlig når det gjelder Djupedals uttalelser, gjort full retrett i saken. Han sier nå at matte er viktig å kunne.

Mulig han ikke visste at matte er et realfag?

Det er ganske besyndelig, at Djupedal etter eget utsagn HELE tiden blir "misforstått", samme faen hva han lirer av seg?

Skrevet

Nå er det jo stilt meget kritiske og relevante spørsmål ved den undersøkelsen som skulle vise at norske elever ligger etter kunnskapsmessig på verdensbasis. Den forrige regjeringen bedrev nærmest korrupsjon for å få gjennom sine saker, som var basert på meget usikre fakta. De nektet jo også i det lengste å frigi informasjon som motsa hele grunnlaget for dette.

Jeg vet ikke hva som er verst, en kunnskapsløs regjering eller en regjering som trumper gjennom presisjesaker som er mangler faglig argumentasjon. Det er vel like ille på hver sin måte, tenker jeg.

Men at Djupedal er en klovn som sannsynligvis kommer til å fortsette å drite seg ut med sine latterlig kunnskapsløse uttalelser, tviler jeg ikke på. Hvor har de funnet alle disse gjøkene? AP har da i det minste en del flinke, intelligente personer.

Djupedal vil måtte fjernes innen et år er gått.

Jensemann kan ikke ha en slik løskanon svimende rundt og uttale seg som om han satt i et rødvinslag med gammelsosialister.

Skrevet

Karita Ohrheim, eller hva hun nå heter.(dama er vel skilt igjen?).

.....burde vært kunnskapsministeren i den rød/grønne. Hun har klare meninger, og burde vært prøvd før Djupedal.

Hun har iallfall som Ap politiker markert seg i barne -og familiesaker. Men, om hun ville gjort noe konstruktivt om hun fikk posisjon, det vites ikke.

Skrevet

Han har, som vanlig når det gjelder Djupedals uttalelser, gjort full retrett i saken. Han sier nå at matte er viktig å kunne.

Det er ganske besyndelig, at Djupedal etter eget utsagn HELE tiden blir "misforstått", samme faen hva han lirer av seg?

Sikkert "feilsitert", ja :-)

Skrevet

Det lille jeg hørte han uttalte som om barhehage var etter min oppfattelse helt greit det, men det er mulig han sa mer før og etterpå som var klippet bort.

Alt han sa som jeg hørte var at barn har stor nytte av barnehage og at flest mulig barn bør gå der. Så kommer Jensemann og sier at selvfølgelig skal foreldrene ha hovedansvaret for barna sine. Øhh, hæ? Og sinte-siv syntes dette var noe av det verste hun hadde hørt. Hm... barnehagen er altså ikke bra da eller?

Men, klart, det er mulig han har sagt langt mer enn det som jeg fikk med meg på nyhetene.

Skrevet

- og er det ikke besynderlig at mange "misforstår" hvert ord som kommer over Djupedals lepper....?

Det er ikke bare besynderlig. Det er patetisk.

Skrevet

Det lille jeg hørte han uttalte som om barhehage var etter min oppfattelse helt greit det, men det er mulig han sa mer før og etterpå som var klippet bort.

Alt han sa som jeg hørte var at barn har stor nytte av barnehage og at flest mulig barn bør gå der. Så kommer Jensemann og sier at selvfølgelig skal foreldrene ha hovedansvaret for barna sine. Øhh, hæ? Og sinte-siv syntes dette var noe av det verste hun hadde hørt. Hm... barnehagen er altså ikke bra da eller?

Men, klart, det er mulig han har sagt langt mer enn det som jeg fikk med meg på nyhetene.

Til informasjon: Debatten har gått rundt det han sa til Dagsavisen. Det er disse kommentarene siv jensen, jens og de andre refererer til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...