Gå til innhold

Hva ha på seg på julebord?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Nå er det snart julebord, og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Synes det er så lite finstas i butikkene også. Hva er in i år? Jeg er ca 30 år, og vi skal være fine:)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

17

• cecily

8

• Lillemus

3

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva slags type er du, da?

Klassisk eller litt mer rocka? Skjørt eller bukser? Dempede farger eller veldig synlig? Dyre klær eller mer rimelige? Masse stæsj eller veldig enkelt?

Sånne ting er kjekke å tenke over før man går på shopping.

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Hva slags type er du, da?

Klassisk eller litt mer rocka? Skjørt eller bukser? Dempede farger eller veldig synlig? Dyre klær eller mer rimelige? Masse stæsj eller veldig enkelt?

Sånne ting er kjekke å tenke over før man går på shopping.

Man kler seg vel neppe rocka og med bukser på et julebord da.

Vanlige penklær tenkte jeg på, altså kjole eller skjørt + topp.

Selvsagt så er det jo en fordel om prisen ikke er altfor høy, også liker jeg ikke å ha altfor prangende farger, det blir gjerne litt "kitsj".

Skrevet

Selvsagt så er det jo en fordel om prisen ikke er altfor høy, også liker jeg ikke å ha altfor prangende farger, det blir gjerne litt "kitsj".

Ikke nødvendigvis sammen, nei.

Men man kan fint ha på seg pene bukser til et ellers pyntet og pent antrekk på julebord.

Man kan fint ha en rocka stil og samtidig være pyntet - alt avhenger av detaljene. Man trenger ikke pynte seg som ei kjerring bare fordi det er julebord.

Skrevet

Nå er iallefall ikke kort trangt minskjørt det hotteste iår (til guttas ergelse ;-)

Det er mye sort iår (som vanlig) mye lilla i ulikenyanser. Tilbehør til feststasen er definitivt sølv og gull, både når det gjelder vesker, sko og smykker.

Selv skal jeg ha et svart sateng aktig skjørt ned til knærne, så akal jeg ha svarte "pumps" med ankelrem. En sort topp som er litt a-formet og med singlet aktig utseende og små gjenomsiktig paljetter på, utenpå skal jeg ha en strikket "gull" bolero, og gull veske. Jeg dropper gull pumpsene og gull belte fordi det blir "too much". Skjørtet husker jeg ikke hvilket merke er, toppen er fra Fillipa K (tror jeg) og boleroen er fra H&M tror jeg.

Skrevet

Mine klær er faktisk av typen "litt rocka" (iallefall ikke søtt, selv om det i min beskrivelse kanskje høres sånn ut), har vel noe med sammensetning og snittet å gjøre, samt hva man gjør med håret. Og ikke mist stoffene i tøyet.

Annonse

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Ikke nødvendigvis sammen, nei.

Men man kan fint ha på seg pene bukser til et ellers pyntet og pent antrekk på julebord.

Man kan fint ha en rocka stil og samtidig være pyntet - alt avhenger av detaljene. Man trenger ikke pynte seg som ei kjerring bare fordi det er julebord.

Bukser på damer på julebord blir litt for kjerring med fleskete lår for meg, og rocka er litt for fjortiss.

Jeg ser etter pynting i min aldersgruppe altså 30 ågr, ikke kjerring eller fjortiss.

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Nå er iallefall ikke kort trangt minskjørt det hotteste iår (til guttas ergelse ;-)

Det er mye sort iår (som vanlig) mye lilla i ulikenyanser. Tilbehør til feststasen er definitivt sølv og gull, både når det gjelder vesker, sko og smykker.

Selv skal jeg ha et svart sateng aktig skjørt ned til knærne, så akal jeg ha svarte "pumps" med ankelrem. En sort topp som er litt a-formet og med singlet aktig utseende og små gjenomsiktig paljetter på, utenpå skal jeg ha en strikket "gull" bolero, og gull veske. Jeg dropper gull pumpsene og gull belte fordi det blir "too much". Skjørtet husker jeg ikke hvilket merke er, toppen er fra Fillipa K (tror jeg) og boleroen er fra H&M tror jeg.

Takk, det var konkret og nyttige råd.

Topper har jeg funnet mye av, men håpløst å finne skjørt som ikke er helt bohem...

Skrevet

Ganske lik deg i antrekket mitt, men toppen er lys under. Skal jeg ha lave sko eller penslige støvletter?

Skrevet

Bukser på damer på julebord blir litt for kjerring med fleskete lår for meg, og rocka er litt for fjortiss.

Jeg ser etter pynting i min aldersgruppe altså 30 ågr, ikke kjerring eller fjortiss.

At du ikke ønsker å kle deg som en tiss, det skjønner jeg ;-)

Fjortiser kler seg ikke som tisser, ikke alltid iallefall.

*fnise*

Skrevet

At du ikke ønsker å kle deg som en tiss, det skjønner jeg ;-)

Fjortiser kler seg ikke som tisser, ikke alltid iallefall.

*fnise*

Skrevet

Eller til og med fjorårets tiss (=fjortiss).

*fnise enda mer*

Skrevet

Takk, det var konkret og nyttige råd.

Topper har jeg funnet mye av, men håpløst å finne skjørt som ikke er helt bohem...

Skjørtet kan minne litt om dette her. Om du ikke har prøvd slike skjørt fordi du føler det litt "ballerina" så prøv!! Faktisk langt kulere enn jeg også hadde trodd.

http://eshop.mexx.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/EUR/MDDisplayProduct-Start;sid=k55Zqese8Glb5aifWyxTK-t9dmo_VMWHVoI=?ProductSKU=MY081&salesShop=false

Du kan jo evt. ha støvletter, en sort topp, og en sånn "fuskepels" bolero i sort (de er sååå kule).

Annonse

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Eller til og med fjorårets tiss (=fjortiss).

*fnise enda mer*

Og du er en skjønner jeg...

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Skjørtet kan minne litt om dette her. Om du ikke har prøvd slike skjørt fordi du føler det litt "ballerina" så prøv!! Faktisk langt kulere enn jeg også hadde trodd.

http://eshop.mexx.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/EUR/MDDisplayProduct-Start;sid=k55Zqese8Glb5aifWyxTK-t9dmo_VMWHVoI=?ProductSKU=MY081&salesShop=false

Du kan jo evt. ha støvletter, en sort topp, og en sånn "fuskepels" bolero i sort (de er sååå kule).

Det er sånne typer skjørt som jeg har sett, bohem aktig.. Føler ikke det blir sånn julebord pyntet jeg da.

Skrevet

Ganske lik deg i antrekket mitt, men toppen er lys under. Skal jeg ha lave sko eller penslige støvletter?

Jeg ville sagt pensko. Stølvetter er stilig, men de bør ikke være av den typen man også anvender ute. Bør nesten være noe slikt

http://www.lillevinkelsko.no/showId.asp?id=3934

Eller evt. med kilhæl (det er så stilig, men kanskje ikke til den typen skjørt)

Skrevet

Det er sånne typer skjørt som jeg har sett, bohem aktig.. Føler ikke det blir sånn julebord pyntet jeg da.

Selvsagt er det mer enn pyntet nok. Hva slags skjørt er mer pyntet mener du?? de skal jo ikke være ettersittende og ikke veldig korte i år.

Disse skjørtene blir Kule med hvit singlet og kort pilot insprert jakke, da med litt røffere støvletter.

Har du pen sko, og topper og jakker i annnen kvalitet blir de jo pyntet!!

Gjest ikke lett det der
Skrevet

Selvsagt er det mer enn pyntet nok. Hva slags skjørt er mer pyntet mener du?? de skal jo ikke være ettersittende og ikke veldig korte i år.

Disse skjørtene blir Kule med hvit singlet og kort pilot insprert jakke, da med litt røffere støvletter.

Har du pen sko, og topper og jakker i annnen kvalitet blir de jo pyntet!!

Hmm.. hvor gammel er du?

De skjørtene jeg har sett hadde grusomt mange kapper og lag og blonder og greier da...

Skrevet

Hmm.. hvor gammel er du?

De skjørtene jeg har sett hadde grusomt mange kapper og lag og blonder og greier da...

Jeg er 30 :-) Mitt skjørt er kun i ett lag, med ett påsydd fra midten og ned under, og det er ingen blonder!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...