Gå til innhold

Trygderetten.

Anbefalte innlegg

Maila1365380924
Skrevet

Etter å ha anket avslag på uføretrygd til trygderetten ble saken opphevet og hjemsendt til ny behandling. Er det noen som vet hvor lang tid dette tar? Har nå ventet i to måneder.Det sto greit hva som måtte gjøres. Synes det er utrolig at det trengs så lang behandlingstid.

Gjest Trygdetull
Skrevet

hei

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, men kan bare si meg enig med deg når de gjelder unødvendig ventetid.

Derimot lurer jeg på hva som skjer når man får avslag på uføretrygden. Går man tilbake på rehab... eller aetat. Eller er man helt ute av systemet uten krav på hjelp og penger?

Maila1365380924
Skrevet

hei

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, men kan bare si meg enig med deg når de gjelder unødvendig ventetid.

Derimot lurer jeg på hva som skjer når man får avslag på uføretrygden. Går man tilbake på rehab... eller aetat. Eller er man helt ute av systemet uten krav på hjelp og penger?

Jeg skal i tilfelle på attføring. Har ikke så god greie på dette da jeg ikke har vært i arbeid på mange år.

Gjest sånn kan det gå
Skrevet

hei

Da blir man henvist til supplerende sosialhjelp. Jeg trodde nesten ikke det var sant, man har jobbet halve livet, betalt trygdepremien sin og tror man har et sikkerhetsnett hvis sykdommen rammer.

Så får man ett år sykepenger og ett år rehabilitering. Klar beskjed om at uføretrygd vil bli avslått, rehabilitering vil bli avslått, aetat vil ikke ha meg og sender meg tilbake til trygdekontoret.

Som foreslår sosialkontor som neste instans.

Skrevet

Det er litt typisk trygdeetaten. Jeg fikk selv "dumpende" noen penger inn på konto for ikke så lenge siden, uten noe etterfølgende vedtak.

Men, vanlig offentlig forvaltning, kan som kjent ta tid. Det skal uansett ikke overstige tre uker før de gir deg informasjon om at klagen er under behandling, og hvor lang tid de behøver på klagen.

To mnd er litt lenge, syns jeg.

Det er kanskje på tide med en tlf. til kontoret, for spørsmål om progresjon i saken din.***

.

Maila1365380924
Skrevet

Det er litt typisk trygdeetaten. Jeg fikk selv "dumpende" noen penger inn på konto for ikke så lenge siden, uten noe etterfølgende vedtak.

Men, vanlig offentlig forvaltning, kan som kjent ta tid. Det skal uansett ikke overstige tre uker før de gir deg informasjon om at klagen er under behandling, og hvor lang tid de behøver på klagen.

To mnd er litt lenge, syns jeg.

Det er kanskje på tide med en tlf. til kontoret, for spørsmål om progresjon i saken din.***

.

Det er jo i grunn ikke en klage da. De er pålagd å behandle saken på nytt.Hadde kontakt med dem, men den personen som jeg snakket med kunne ikke si hvor langt saken var kommet. Virket litt diffust. Må visst ta kontakt på nytt. Takker for svar.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da blir man henvist til supplerende sosialhjelp. Jeg trodde nesten ikke det var sant, man har jobbet halve livet, betalt trygdepremien sin og tror man har et sikkerhetsnett hvis sykdommen rammer.

Så får man ett år sykepenger og ett år rehabilitering. Klar beskjed om at uføretrygd vil bli avslått, rehabilitering vil bli avslått, aetat vil ikke ha meg og sender meg tilbake til trygdekontoret.

Som foreslår sosialkontor som neste instans.

Du har jo et sikkerhetsnett da, sosialkontoret.

Like mye trygd det som alt annet.

Vel, iallefall i de kommuner det fungerer, der de ikke konsekvent mister søknader når kommuneøkonomien har en dårlig periode, bruker 3 uker på akuttstønader og 3 mnd på livsopphold, samt lager sine egne regler.

Eller pålegger folk å ta opp lån for å forsørge andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...