Gå til innhold

Hvordan overlever småfugler i byen?

Anbefalte innlegg

Gjest gråmeisen
Skrevet

Familien min som bor på landet, har alltid matet småfugler. Begynner å innse at "våre" småfugler må være utrolig bortskjemte. De får bare grovt brød, fett og frø. Matvarer med mye salt er bannlyst.

Så ser jeg småfuglene i byen, disse lever av boller og mcdonalds-mat. Hvordan overlever disse egentlig? Er ikke salt så farlig for småfugler som antatt? Men ser jo at småfuglene i byen er litt mer pjuskete enn sine artsfrender på landet...

Bare en liten undring en mandag ettermiddag :)

laguna1365380434
Skrevet

Aner ikke! Jeg har egentlig alltid tenkt at småfugler hovedsakelig lever på innsekter og sånn (??) og at det bare er hyggelig tillegsmat de får av oss.

Jeg gir endene og de andre fuglene gammelt brød,om jeg har dagen, det er hyggelig å stikke ned til Akersdelva og fore fugl( Ja, jeg vet jeg hørtes ut som om jeg er 80 år..Men det ER koselig med dyr!)

Ellers kan jeg smuldre opp resten av pølsebrød, sub, baguette om jeg ser fugler og spiser ute. Aner ikke om de egentlig har godt av det, men siden mange gjør det har jeg vel tenkt at det hvertfall ikke er galt.

:-)

Skrevet

Aner ikke! Jeg har egentlig alltid tenkt at småfugler hovedsakelig lever på innsekter og sånn (??) og at det bare er hyggelig tillegsmat de får av oss.

Jeg gir endene og de andre fuglene gammelt brød,om jeg har dagen, det er hyggelig å stikke ned til Akersdelva og fore fugl( Ja, jeg vet jeg hørtes ut som om jeg er 80 år..Men det ER koselig med dyr!)

Ellers kan jeg smuldre opp resten av pølsebrød, sub, baguette om jeg ser fugler og spiser ute. Aner ikke om de egentlig har godt av det, men siden mange gjør det har jeg vel tenkt at det hvertfall ikke er galt.

:-)

Du er ikke den eneste som forer endene i Akerselva da :o)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på før. Men det er vel ikke mange år før småfuglene er overvektige de også ;-) Da kommer det nok påbud om kun å mate fuglene med rester av Fedonbrød og hirsekaker :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...