Gå til innhold

Et viktig valg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står ovenfor et vanskelig valg, og er nødt å ta avgjørelsen ikveld. Kanskje det hjelper med noen innspill fra noen som er objektive til om jeg drar...

Etter jul har jeg et halvt års opphold i studiene mine. Jeg fantaserte litt om å jobbe i utlandet, og fortalte mamma om det uten å tenke videre på det. Nå har hun fått ordna med noen hun kjenner slik at de kan fikse en jobb til meg hos noen venner av de, men da vil de helst ha svar ikveld på hvor jeg vil bo og hva jeg vil gjøre (de har kontakter over hele verden).

Jeg og eksen slo opp for en måneds tid siden, og har så og si hatt et forhold siden det, bare mye finere og mindre problematisk enn da vi var offisielt sammen. Jeg tror ikke han er bra for meg, men jeg er veldig glad i ham, og han greier bestandig å overtale meg om at han skal forbedre seg. Da jeg snakka med ham nå sa han at hvis jeg ville dra, så skulle jeg gjøre det. Så spurte han etterpå hva jeg hadde sagt om han ba meg om å bli.

Jeg har en 6 måneder gammel pus som det gjør vondt å tenke på å dra fra (foreldrene mine sier de _kan_ passe på den som en nødløsning), og jeg har hybelkontrakt frem til sommeren. Min mor foreslår at jeg kan betale denne med lønna jeg får i utlandet, hvis jeg får bo gratis der hos vennene hennes.

Så da er spørsmålet: skal jeg bruke denne gyldne sjansen før jeg tar fatt på et fem år langt studie her i byen og starter familie, og dra fra eksen/kjæresten og pusen? Eller skal jeg feige ut og bli her på hybelen med pusen, få meg en jobb, og se hva forholdet kan bringe?

Uff, nå ser jeg egentlig hva alle kommer til å svare... men jeg er på gråten, for jeg synes det er så vanskelig.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

15

• Lips1365380508

5

• Klara Q

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes du skal benytte anledningen til å reise og jobbe i utlandet.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Reis for faen! :P

Dette er en sjanse du ikke vil få igjen! =D=D

Skrevet

Selvsagt drar du!!! Dette er en sjanse du ikke får igjen. Jeg er helt sikker på at du kommer til å angre om du ikke reiser.

Pus får det bra hos foreldrene dine. Eksen (som du sier ikke er bra for deg) overlever helt sikkert. Og du får masse erfaring og flotte opplevelser!

God tur (og jeg er litt misunnelig her jeg sitter med 3 barn under 6 år...)

Gjest Cezalion
Skrevet

Reis! Et halvt år er da ingenting. Når du kommer tilbake er alt hjemme akkurat likedan som før, mens du har opplevd masse.

Skrevet

Selvsagt drar du!!! Dette er en sjanse du ikke får igjen. Jeg er helt sikker på at du kommer til å angre om du ikke reiser.

Pus får det bra hos foreldrene dine. Eksen (som du sier ikke er bra for deg) overlever helt sikkert. Og du får masse erfaring og flotte opplevelser!

God tur (og jeg er litt misunnelig her jeg sitter med 3 barn under 6 år...)

Men jeg er ikke party-reise-jorden-rundt-typen.. Jeg trives ved kjøkkenbenken og i sofakroken med kjæreste og pus.

Og det er ikke eksen jeg er bekymret for, men meg selv.. jeg er jo fremdeles forelska, selv om jeg har lovt meg selv at kjærligheten aldri skal stå i veien for ting. Dessuten kommer ikke pus til å være "min" lenger når jeg kommer igjen. Nå er det bare meg hun vil sove på, f.eks.

Skrevet

Reis! Et halvt år er da ingenting. Når du kommer tilbake er alt hjemme akkurat likedan som før, mens du har opplevd masse.

Ikke når jeg er så ung.. når jeg kommer hjem, har eksen funnet seg en ny (eller hvertfall pult opptil flere), pusen kjenner meg ikke igjen lenger, osv..

Gjest Cezalion
Skrevet

Ikke når jeg er så ung.. når jeg kommer hjem, har eksen funnet seg en ny (eller hvertfall pult opptil flere), pusen kjenner meg ikke igjen lenger, osv..

Er han ikke EKSEN din da? Sannsynligvis vil han pule andre før eller siden selv om du blir værende. Og da vil du ANGRE på at du ble værende pga. han.

Skrevet

Men jeg er ikke party-reise-jorden-rundt-typen.. Jeg trives ved kjøkkenbenken og i sofakroken med kjæreste og pus.

Og det er ikke eksen jeg er bekymret for, men meg selv.. jeg er jo fremdeles forelska, selv om jeg har lovt meg selv at kjærligheten aldri skal stå i veien for ting. Dessuten kommer ikke pus til å være "min" lenger når jeg kommer igjen. Nå er det bare meg hun vil sove på, f.eks.

Selv om du trives hjemme, så vil du få så mange opplevelser som du kan kose deg med i sofakroken senere.

JEg sier ikke du skal reise for å feste og "levva livet". Men reis for å se andre steder, treffe andre folk, lære nye ting og få nye impulser.

Du kommer til å bo hos folk som sannsynligvis vil ta godt vare på deg. Da får du en sofakrok der hvor du kan roe deg ned og kose deg.

Jeg er også en person som trives hjemme. Jeg er definitivt ikke noen party-type. Men jeg elsker å reise og se nye steder. Så lenge jeg kan komme hjem igjen etterpå...

Hvor gammel er du egentlig?

Gjest *rister på huet.... mange rare folk*
Skrevet

Det høres unektelig noe spesiellt ut at en KATT skal stå i veien for en slik sjanse i livet.

Skrevet

Er han ikke EKSEN din da? Sannsynligvis vil han pule andre før eller siden selv om du blir værende. Og da vil du ANGRE på at du ble værende pga. han.

Eksen min hvis jeg drar, kjæresten min hvis jeg blir

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon, jeg! Bytt ut pusen med en hund, og, bingo! Jeg valgte - med tungt hjerte - å overlate hunden til den nybakte eksen, og dra ut i den store verden.

Hadde jeg ikke reist da, er sannsynlighenten stor for at jeg aldri hadde gjort det. Etter to tøffe, men spennende og absolutt lærerike år i utlandet, kom jeg hjem igjen. Ville ikke vært de to årene foruten, selv om jeg sikkert ga avkall på noe annet ved det valget jeg tok.

Men sånn er det her i livet; når du lukker èn dør, åpnes en annen.

Skrevet

Puser glemmer aldri!

Skrevet

Selv om du trives hjemme, så vil du få så mange opplevelser som du kan kose deg med i sofakroken senere.

JEg sier ikke du skal reise for å feste og "levva livet". Men reis for å se andre steder, treffe andre folk, lære nye ting og få nye impulser.

Du kommer til å bo hos folk som sannsynligvis vil ta godt vare på deg. Da får du en sofakrok der hvor du kan roe deg ned og kose deg.

Jeg er også en person som trives hjemme. Jeg er definitivt ikke noen party-type. Men jeg elsker å reise og se nye steder. Så lenge jeg kan komme hjem igjen etterpå...

Hvor gammel er du egentlig?

Hehe. Vil helst ikke svare på det, men det hørtes unektelig litt umodent ut det med pusen ja. Men jeg er bare innmari glad i henne, og synes det er fælt å reise fra henne sålenge mens hun er liten.

Jeg er ung student uten barn, og vil være voksen og sannsynligvis ha barn når jeg er ferdig med det lange studiet jeg starter på til høsten.

Gjest Cezalion
Skrevet

Eksen min hvis jeg drar, kjæresten min hvis jeg blir

Du sa jo han er eks NÅ? Hvor lenge tror du det kommer til å vare om du blir? Men virker som om du egentlig har bestemt deg for ikke å reise.

Skrevet

Du sa jo han er eks NÅ? Hvor lenge tror du det kommer til å vare om du blir? Men virker som om du egentlig har bestemt deg for ikke å reise.

Ja, vi holder på å bli sammen igjen. Jeg er veldig skeptisk til å dra, fordi jeg ikke liker store omveltninger og forandringer, men jeg vet at når jeg først _har_ dratt, så vil jeg ikke angre. Det koster meg bare mye å ta avgjørelsen og stå for den...

Lips1365380508
Skrevet

Hvis det er pga eksen du ikke vil reise, så syns jeg du begår en stor feil der. Du kommer til å angre, hvis ikke nå, så vil du angre om to måneder, et år, for dette er jo en sjanse du _ikke_ burde gå glipp av.

Hvis dere er "ment to be", så blir dere sammen igjen når du er tilbake, hvis ikke så var det vel ikke ment.

Ekser burde ikke stå i veien for noen ting her i livet!! Han er jo en EKS! Og det finnes masse andre fisker i havet, som er bedre for deg, enn han! (var det ikke han som var utro mot deg da??)

Vet det er et vanskelig valg, men tenk hvis dere ikke blir sammen igjen, også står du der, og har mistet en kjempefin sjanse til å oppleve noe!

Du kommer til å angre hvis du ikke reiser!

Kan jeg reise istedenfor deg da ? ;o)

Skrevet

Ja, vi holder på å bli sammen igjen. Jeg er veldig skeptisk til å dra, fordi jeg ikke liker store omveltninger og forandringer, men jeg vet at når jeg først _har_ dratt, så vil jeg ikke angre. Det koster meg bare mye å ta avgjørelsen og stå for den...

Hvis det er kjærlighet, tåler den å stå og heve et halvt års tid ;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Klart du skal komme deg avgårde!

Vi dytter deg i vei alle sammen, kjenner du vel!

Du sier selv at exen ikke er bra for deg, bare det å komme deg unna ham et halvt år er grunn god nok :)

Ikke blir du helt alene i store verden heller, du kan alltid logge deg på her og skravle med oss om hjemlengselen skulle ta deg!

Skrevet

Hvis det er pga eksen du ikke vil reise, så syns jeg du begår en stor feil der. Du kommer til å angre, hvis ikke nå, så vil du angre om to måneder, et år, for dette er jo en sjanse du _ikke_ burde gå glipp av.

Hvis dere er "ment to be", så blir dere sammen igjen når du er tilbake, hvis ikke så var det vel ikke ment.

Ekser burde ikke stå i veien for noen ting her i livet!! Han er jo en EKS! Og det finnes masse andre fisker i havet, som er bedre for deg, enn han! (var det ikke han som var utro mot deg da??)

Vet det er et vanskelig valg, men tenk hvis dere ikke blir sammen igjen, også står du der, og har mistet en kjempefin sjanse til å oppleve noe!

Du kommer til å angre hvis du ikke reiser!

Kan jeg reise istedenfor deg da ? ;o)

=)

Du har kanskje rett... hadde jeg lest dette objektivt selv, hadde jeg garantert også sagt reis, men når det er _jeg_ som har følelser for denne gutten (og pusen!), så er det ikke like lett..

Han var ikke utro, men har brutt tillitten min ganske kraftig ved flere anledninger. Og greier gang på gang å overbevise meg om at han skal forandre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...