Gå til innhold

Et viktig valg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns du skal reise.

Tenk på denne sjansen! Du vil sannsynligvis angre mer dersom du ikke reiser, enn dersom du reiser.

En angrer som regel mer på hva en _ikke_ gjorde, enn på hva en gjorde. I det minste er en en erfaring rikere dersom en gjør noe og i ettertid ikke syns det var konge.

Hvis en ikke tar sjansen noen gang, så mister en mange muligheter.

Så reis! Og som Lurulf skriver, vi er bare et tastetrykk unna ;)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

15

• Lips1365380508

5

• Klara Q

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klart du skal komme deg avgårde!

Vi dytter deg i vei alle sammen, kjenner du vel!

Du sier selv at exen ikke er bra for deg, bare det å komme deg unna ham et halvt år er grunn god nok :)

Ikke blir du helt alene i store verden heller, du kan alltid logge deg på her og skravle med oss om hjemlengselen skulle ta deg!

Snill du er da..

Nå sitter jeg bare her og hulker =(

For en idiot jeg er, dette er jo egentlig bare et luksusproblem.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Snill du er da..

Nå sitter jeg bare her og hulker =(

For en idiot jeg er, dette er jo egentlig bare et luksusproblem.

"dette er jo egentlig bare et luksusproblem."

Det er det, jenta mi! Så tørk tårene dine og gå og si jatakk!

Vi støtter deg, alle sammen :-)

skorpionfisken
Skrevet

Overlat pus til ex og dra. Vil han ha deg og er det ekte kjærlighet så tar han gjerne vare på katta og venter på deg til du kommer tilbake.

Er det ikke ekte kjærlighet overlater han katta til foreldrene dine og puler rundt med andre jenter så snart du snur ryggen til.

Det blir ikke et bra forhold bare fordi du blir hjemme. Det blir ikke et dårlig forhold bare fordi du reiser.

Reis og kos deg.

Jeg skjønner ikke foreldrene dine som bare vil passe katta et halvt år "til nød". Hadde skjønt det om det var en Grand Danois, men en katte?

Kom deg avgårde jente!

Skrevet

Jeg stemmer i med de andre her: REIS! Si ja takk til de sjansene livet har å by på!

Om (når) du mister eksen så var det ikke meningen at det skulle bli dere to...

Men jeg ser det så godt, har vært der selv: Hele koret her inne er enstemmig, forteller hva som er det eneste fornuftige. Men det vi ikke klarer å ta hensyn til er alle følelsene! Evig dilemma... Det er så lett å være klok på andres vegne.

Lykke til!

Skrevet

Overlat pus til ex og dra. Vil han ha deg og er det ekte kjærlighet så tar han gjerne vare på katta og venter på deg til du kommer tilbake.

Er det ikke ekte kjærlighet overlater han katta til foreldrene dine og puler rundt med andre jenter så snart du snur ryggen til.

Det blir ikke et bra forhold bare fordi du blir hjemme. Det blir ikke et dårlig forhold bare fordi du reiser.

Reis og kos deg.

Jeg skjønner ikke foreldrene dine som bare vil passe katta et halvt år "til nød". Hadde skjønt det om det var en Grand Danois, men en katte?

Kom deg avgårde jente!

De er veldig mye ute og reiser, så jeg synes det er fint gjort av dem at de vil ta vare på den hvis jeg drar. De blir tross alt "hemmet" for et halvt år da.

Takk for svar, du har nok rett som alle andre her..

Skrevet

Jeg stemmer i med de andre her: REIS! Si ja takk til de sjansene livet har å by på!

Om (når) du mister eksen så var det ikke meningen at det skulle bli dere to...

Men jeg ser det så godt, har vært der selv: Hele koret her inne er enstemmig, forteller hva som er det eneste fornuftige. Men det vi ikke klarer å ta hensyn til er alle følelsene! Evig dilemma... Det er så lett å være klok på andres vegne.

Lykke til!

Veldig sant det du sier. Takk for fint svar.

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon, jeg! Bytt ut pusen med en hund, og, bingo! Jeg valgte - med tungt hjerte - å overlate hunden til den nybakte eksen, og dra ut i den store verden.

Hadde jeg ikke reist da, er sannsynlighenten stor for at jeg aldri hadde gjort det. Etter to tøffe, men spennende og absolutt lærerike år i utlandet, kom jeg hjem igjen. Ville ikke vært de to årene foruten, selv om jeg sikkert ga avkall på noe annet ved det valget jeg tok.

Men sånn er det her i livet; når du lukker èn dør, åpnes en annen.

Så du gjorde det slutt for å dra? Hadde dere vært sammen lenge da, og gikk det raskere å komme over ham når han var "ute av øye"?

Skrevet

"dette er jo egentlig bare et luksusproblem."

Det er det, jenta mi! Så tørk tårene dine og gå og si jatakk!

Vi støtter deg, alle sammen :-)

*snufs*

Har enda noen timer å tygge på det, da. Får ringe mamma igjen også når jeg har fått tatt meg sammen litt, og så skal jeg si fra når jeg har bestemt meg.

Tusen takk for svarene dine.

Lips1365380508
Skrevet

=)

Du har kanskje rett... hadde jeg lest dette objektivt selv, hadde jeg garantert også sagt reis, men når det er _jeg_ som har følelser for denne gutten (og pusen!), så er det ikke like lett..

Han var ikke utro, men har brutt tillitten min ganske kraftig ved flere anledninger. Og greier gang på gang å overbevise meg om at han skal forandre seg.

Ikke tro på folk som sier _gang på gang_ at de skal forandre seg, når de egentlig aldri kommer til å gjøre det.

Han har brutt tilitten din før, hva er unnsyldningen til at han ikke kommer til å gjøre det igjen?

Skjønner at det er vanskelig. Jeg har selv store problemer med å bestemme meg, og hadde _helt sikkert_ tenkt som deg, men jeg er lett å overbevise, så hvis alle de på dol som har skrevet her, sagt til meg REIS, så hadde jeg vært solgt!;)

Pusen husker deg nok når du kommer tilbake skal du se. Dyr har en bedre hukommelse enn mennesker ;) De glemmer ikke!

Du burde ikke ofre en SUPER sjanse for en liten pus, eller en eks. Dette er jo noe du kommer til å huske resten av livet..

Lips1365380508
Skrevet

Så du gjorde det slutt for å dra? Hadde dere vært sammen lenge da, og gikk det raskere å komme over ham når han var "ute av øye"?

Det er _alltid_ lettere å komme over en noen når man ikke treffer vedkommede. Da treffer man andre, og de får deg til å ikke tenke på ham.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*snufs*

Har enda noen timer å tygge på det, da. Får ringe mamma igjen også når jeg har fått tatt meg sammen litt, og så skal jeg si fra når jeg har bestemt meg.

Tusen takk for svarene dine.

Bare hyggelig!

En annen gang kan det være du som støtter meg...

Skrevet

Om du finner noen som vil ta over hybelen så kan du helt sikkert bli løst fra den kontrakten også. Så slipper du å betale på den.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du må reise så klart.

Om mageføleslsen din sier at kjæresten ikke er bra for deg, så tror jeg det er riktig.

Kanskje det er bra at du får mer avstand til han.

Skrevet

Nei, gjorde det ikke slutt for å dra. Det var allerede slutt, men som dere, var vi fremdeles en del sammen, - og hadde det egentlig fint for første gang på lenge (når vi nå bodde separat). Vi hadde vært sammen ca. 2 år.

Jeg som fikk oppleve en helt ny by og et helt nytt liv, fikk liksom ikke sjans til å savne ham - i alle fall ikke på samme måte som han savnet meg. Han sleit ganske lenge. Men nå er han gift og har barn med en annen, og det plager meg ikke i det hele tatt.

Men så er jeg også jeg samboer med en mann jeg passer mye bedre sammen med enn noen andre jeg har møtt :)

Hvis dere virkelig vil ha hverandre, holder dere ut et halvt år, tror du ikke?

Skrevet

Hehe. Vil helst ikke svare på det, men det hørtes unektelig litt umodent ut det med pusen ja. Men jeg er bare innmari glad i henne, og synes det er fælt å reise fra henne sålenge mens hun er liten.

Jeg er ung student uten barn, og vil være voksen og sannsynligvis ha barn når jeg er ferdig med det lange studiet jeg starter på til høsten.

JEg har full forståelse for det med pusen. Man blir kjempeglad i slike små!

Du sier at når du kommer tilbake, så skal du i gang med et langt studium, og så planlegger du å stifte familie. Det synes jeg er enda et argument for å reise nå. Det er flott med familie, men det er enda flottere når man har benyttet tiden før man fikk den til å oppleve noe for seg selv.

Skrevet

Jeg var i en ganske lik situasjon en gang bare at jeg skulle reise som på tur og ikke jobbe. Husker det var en relativt vanskelig avgjørelse,

MEN angret ikke et sek senere...

Det er kanskje til dags dato noe av det beste som har skjedd meg, masse nye inntrykk, nye mennesker, få tid til å tenka, få alt annet på avstand, og når du kommer hjem vet du virkelig om eks'en er noe for deg (akkurat dette er helt likt som jeg hadde det) gråt da jeg var reist for jeg savnet ham sånt, men da jeg endelig kom hjem gjen fant jeg ut hvor ulike osv vi egentlig var...

pusen kommer definitivt til å huske deg igjen,

jeg tror du vil ha stort utbytte av å dra jeg!

Lykke til !!!

Skrevet

Reis!

Du kommer til å få en fantastisk erfaring. Gjør det nå, mens du er ung og fri. ;o)

Skrevet

Jeg ville nok blitt hjemme. Det er tryggest. Hvorfor ta en sjanse når man kan bli hjemme de neste 80 årene? Tenk så morro å fortelle barnebarna at du har bodd i Solsikkeveien 2 _hele_ livet! Hva er egentlig dagen uten mammas kjøttboller og trygge favn?

Utlandet, da gitt. Det er sikkert ikke internett og telefon der. Noen deler av utlandet har mennesker som ikke er hvite en gang! Grøss!

Kebab er best i Norge. Det har jeg nå alltid sagt.

Bli hjemme.

Skrevet

Jeg ville nok blitt hjemme. Det er tryggest. Hvorfor ta en sjanse når man kan bli hjemme de neste 80 årene? Tenk så morro å fortelle barnebarna at du har bodd i Solsikkeveien 2 _hele_ livet! Hva er egentlig dagen uten mammas kjøttboller og trygge favn?

Utlandet, da gitt. Det er sikkert ikke internett og telefon der. Noen deler av utlandet har mennesker som ikke er hvite en gang! Grøss!

Kebab er best i Norge. Det har jeg nå alltid sagt.

Bli hjemme.

De barnebarna jeg eventuelt skulle fortelle om en tur til vil da være noen andre barnebarn en om jeg blir i Norge.

Det er mange, mange år siden jeg bodde hjemme hos mamma.

Jeg har ikke tenkt å reise til 1500-tallet eller slummen i Afrika, så de har nok internett og telefon, men det er ikke det jeg gråter over å forlate.

Jeg tipper det er like mange ikke-hvite her som der jeg måtte dra, og kebab er det verste jeg vet, norsk eller ikke.

Men for all del, jeg tar det hysterisk morsomme poenget ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...