Gjest M.Angelica Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Åssen kan du føle deg så utslitt i kroppen av det a? bare lurer jeg....isåfall kommer du til å slite når fødselspermisjonen er over, og arbeidsliver begynner igjen.... Du er jammen det flink til å oppmuntre folk! Eller.. :S 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Du har det sikkert slitsomt du, men jeg er ikke ute etter å sammenlikne og se hvem som har det "værst" eller noe i den duren. Jeg var/er bare veldig sliten etter dagens gjøremål, ryggen verker, trøttheten river meg i øyelokka og bekkenløsninga gir meg en hilsen i ny og ne. Jeg synes det bare var så skuffende og provoserende at sambo ikke ser det jeg gjør. Jeg følte meg så flink da jeg satt meg ned i kveld " i dag har jeg vært flink og fått gjort unna masse" og da er det jo nesten sårende at det ikke har blitt lagt merke til, at jeg ikke har fått "så flink du er" eller "er så stolt av deg". Man føler seg så mye bedre da. Men noe sånt noe har jeg ikke fått. Måtte bare ha et lite utbrudd ang det. Jeg synes ihvertfall du var flink. Husker da jeg hadde baby på 4 mnd. Jeg fikk jo omtrent ikke gjort noe i huset. Gikk bare rundt i koma hele dagen (pga lite søvn) 0 Siter
MsSophie Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg er delvis alenemor til to og jobber i 80% stilling. Ingen andre gjør de tingene du nevner for meg så jeg må gjøre det selv ja. Men jeg gjør ikke alt det der på en og samme dag da. ...og ingen ser hva vi har gjort, skryter av oss og påpeker at vi bør ta en velfortjent hvil når kvelden kommer...:-) 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Du er jammen det flink til å oppmuntre folk! Eller.. :S næææ..kanskje ikke...men jeg er utolig ærlig og realistisk da...:-p 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 hmmm....har du hatt baby selv? En kan bli ganske så utslitt av bare det å ha en baby i hus ja...har hatt 2 stykker.... ...og for all del....man blir sliten innimellom, og det er fult lovlig å sette seg på sofan og slappe av, spise godis og drikke brus...men å fortjene det?...for å ha handla litt, fikset litt praktiske ting, ryddet, vasket klær og ordnet en 4 mnd gammel baby....?....skjønner at gubben hennes spurte, for å si det sånn:-) 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 I all verden, så positiv vi var da... "................................................." Bare realsitisk... 8-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Bare realsitisk... 8-) Det er da ikke realistisk å snakke slik til noen som er stolte av hva de har gjort. Fint for deg at du er kjempeflink og kunne gjort alt det, pluss litt til sikkert. Greit at du taklet ny baby, alt av gjøremål i huset og praktisk, uten å føle at du fortjente en klapp på skulderen. Du er vel bare superflink i forhold til alle oss andre? _Jeg_ synens trultemor25 var flink, jeg. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Åssen kan du føle deg så utslitt i kroppen av det a? bare lurer jeg....isåfall kommer du til å slite når fødselspermisjonen er over, og arbeidsliver begynner igjen.... Vel, jeg er nå det da. Arrangerte dåp så og si alene forrige helg, 30 gjester, så jeg stressa en del i forkant av dette. Etter dåpen har det gått slag i slag, og jeg har fått lite hvile og søvn. Slikt er ikke kroppen min vant til, og blir dermed sliten. Jeg velger å tro at det vil gå bra når jeg begynner å jobbe igjen. Da må jeg kreve hjelp fra mennesket jeg bor sammen med til husarbeid for da jobber vi jo begge to. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Vel, jeg er nå det da. Arrangerte dåp så og si alene forrige helg, 30 gjester, så jeg stressa en del i forkant av dette. Etter dåpen har det gått slag i slag, og jeg har fått lite hvile og søvn. Slikt er ikke kroppen min vant til, og blir dermed sliten. Jeg velger å tro at det vil gå bra når jeg begynner å jobbe igjen. Da må jeg kreve hjelp fra mennesket jeg bor sammen med til husarbeid for da jobber vi jo begge to. Ikke forsvar deg selv, trultemor, det er forståelig for oss andre at en dag med masse forskjellige gjøremål kan være slitsomt. Ang, husarbeid, så burde mannen din hjelpe til allerede. Du er faktisk hjemme for å være sammen med datteren din, _ikke_ for å holde hus og hjem i orden. Hos oss er pappaen hjemme og jeg har full forståelse for at han ikke får gjort mye mens jeg er borte. Det gjør ingenting, så lenge han har hatt god tid til sønnen vår. Husvask og slikt kan vi ta i helga 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Du har det sikkert slitsomt du, men jeg er ikke ute etter å sammenlikne og se hvem som har det "værst" eller noe i den duren. Jeg var/er bare veldig sliten etter dagens gjøremål, ryggen verker, trøttheten river meg i øyelokka og bekkenløsninga gir meg en hilsen i ny og ne. Jeg synes det bare var så skuffende og provoserende at sambo ikke ser det jeg gjør. Jeg følte meg så flink da jeg satt meg ned i kveld " i dag har jeg vært flink og fått gjort unna masse" og da er det jo nesten sårende at det ikke har blitt lagt merke til, at jeg ikke har fått "så flink du er" eller "er så stolt av deg". Man føler seg så mye bedre da. Men noe sånt noe har jeg ikke fått. Måtte bare ha et lite utbrudd ang det. Selvfølgelig var du flink, selvfølgelig hadde du all rett til å kose deg og selvfølgelig burde gubben din vært mer oppmerksom på hva du faktisk har gjort og være takknemlig for at du gjør det for ham og ungene! ) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Ikke forsvar deg selv, trultemor, det er forståelig for oss andre at en dag med masse forskjellige gjøremål kan være slitsomt. Ang, husarbeid, så burde mannen din hjelpe til allerede. Du er faktisk hjemme for å være sammen med datteren din, _ikke_ for å holde hus og hjem i orden. Hos oss er pappaen hjemme og jeg har full forståelse for at han ikke får gjort mye mens jeg er borte. Det gjør ingenting, så lenge han har hatt god tid til sønnen vår. Husvask og slikt kan vi ta i helga I uka er han for "sliten", i helga så sier han at nå er det helg! Nå skal vi slappe av! Og ikke er han noe flink til å rydde bort etter seg selv heller. Mannfolk sier jeg bare! Men nå må jeg komme meg av gårde, skal på barselmøte på helsestasjonen. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 I uka er han for "sliten", i helga så sier han at nå er det helg! Nå skal vi slappe av! Og ikke er han noe flink til å rydde bort etter seg selv heller. Mannfolk sier jeg bare! Men nå må jeg komme meg av gårde, skal på barselmøte på helsestasjonen. Det er ikke holdbart. Ja, ja, får se hva som skjer når han har pappapermisjon... 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Kanskje han var interessert i å høre hva du hadde brukt dagen din til...ikke for å være sikker på at du hadde gjort noe, men for å involvere seg? Tenkt på det? Ikke sikkert det var ment som kritikk i det hele tatt:-) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Kanskje han var interessert i å høre hva du hadde brukt dagen din til...ikke for å være sikker på at du hadde gjort noe, men for å involvere seg? Tenkt på det? Ikke sikkert det var ment som kritikk i det hele tatt:-) Nei, han satt og spilte data og var overhodet ikke interisert i noe annet enn det. Kanskje han ikke hørte hva jeg sa i det hele tatt og bare jattet, det er mere sannsynlig. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Nei, han satt og spilte data og var overhodet ikke interisert i noe annet enn det. Kanskje han ikke hørte hva jeg sa i det hele tatt og bare jattet, det er mere sannsynlig. Huff, dere pålegger deres menn så utrolig negative egenskaper, at jeg fatter ikke at dere i det hele tatt gidder å holde ut med dem!! 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Det er da ikke realistisk å snakke slik til noen som er stolte av hva de har gjort. Fint for deg at du er kjempeflink og kunne gjort alt det, pluss litt til sikkert. Greit at du taklet ny baby, alt av gjøremål i huset og praktisk, uten å føle at du fortjente en klapp på skulderen. Du er vel bare superflink i forhold til alle oss andre? _Jeg_ synens trultemor25 var flink, jeg. øhhh...fortjene en klapp på skulderen fordi jeg hadde passset på babyen min, handlet litt og ryddet litt.....Jeg hadde begynt å lure om noen hadde skryt uhemmet av meg da ja..... Hadde tatt det som ironi jeg... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 næææ..kanskje ikke...men jeg er utolig ærlig og realistisk da...:-p Realistisk? Så når noen gir deg en sur kommentar når du har stått på dag ut og inn, så smiler du bare videre og er blid? Litt av en hverdag du har iallfall.. 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Vel, jeg er nå det da. Arrangerte dåp så og si alene forrige helg, 30 gjester, så jeg stressa en del i forkant av dette. Etter dåpen har det gått slag i slag, og jeg har fått lite hvile og søvn. Slikt er ikke kroppen min vant til, og blir dermed sliten. Jeg velger å tro at det vil gå bra når jeg begynner å jobbe igjen. Da må jeg kreve hjelp fra mennesket jeg bor sammen med til husarbeid for da jobber vi jo begge to. At du arrangerte dåp så og si alene på søndagen, sa du ikke noe om i innlegget ditt da......og som sagt...har forståelse for at man er sliten...hvem er ikke det innimellom.... Bare formuleringen : fortjener virkelig å slappe av jeg reagert på....sånn utifra hva jeg tolket at du hadde gjort...... 0 Siter
yellow Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Realistisk? Så når noen gir deg en sur kommentar når du har stått på dag ut og inn, så smiler du bare videre og er blid? Litt av en hverdag du har iallfall.. Tror jeg sjelden fikk sure komentarer av faren til ungene mine, men så skrøt ikke jeg uhemmet av alt jeg hadde gjort for dagen og kom med uttaleser om hvor mye jeg fortjente ditt eller datt.. Syns det var helt naturlig at når jeg gikk hjemm og han var i full jobb, så falt husarbeid og slike ting på meg.....skulle da bare mangle... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Tror jeg sjelden fikk sure komentarer av faren til ungene mine, men så skrøt ikke jeg uhemmet av alt jeg hadde gjort for dagen og kom med uttaleser om hvor mye jeg fortjente ditt eller datt.. Syns det var helt naturlig at når jeg gikk hjemm og han var i full jobb, så falt husarbeid og slike ting på meg.....skulle da bare mangle... Men så virker ikke du helt god heller da.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.